AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #1 Skrevet 18. september 2024 Har alltid hatt «babyface» og overvektig fra 20-30 årsalderen. Ble alltid spurt om legitimasjon osv. nå de siste to årene har jeg gått ned 60 kilo og føler meg rynkete. Er en del løs hud. Hadde regnet med det, men har på en måte fått kalkunhals og rynke ved siden av nesa (bare på den ene siden.. man ser kun dette nedenfra. Satt på Snapchat istad og kamera stod mot meg og skvatt.. regnet ikke med løs hud på hals og ansikt. Legen sier jeg er såpass ung (32) at det mest sannsynlig trekker seg noe sammen. Ser at jeg mest sannsynlig må fjerne hud på beina men.. Et familiemedlem sier også at den rynka jeg snakker om var mer utpreget litt tidligere mens jeg gikk ned i vekt så hun mener huden er på vei tilbake.. Noen med liknende erfaringer? Vet at mange som går ned mye i vekt velger fillere i ansiktet pga ting som dette. Skal også ned 20 kilo til så gruer meg til å se hudresultatet.. Anonymkode: f5392...7a1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #2 Skrevet 18. september 2024 Det er dessverre sånn når man går ned. Spesielt når man går ned mye og fort. Min venninne er slankeoperert og vi er like gamle. Men hun ser mye eldre ut enn meg. Dette er min sønn på 14 år sine ord 😅 Anonymkode: b6c86...b60 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #3 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er dessverre sånn når man går ned. Spesielt når man går ned mye og fort. Min venninne er slankeoperert og vi er like gamle. Men hun ser mye eldre ut enn meg. Dette er min sønn på 14 år sine ord 😅 Anonymkode: b6c86...b60 Ja derfor jeg har gått ned «sakte». 60 kilo på to år er ikke såå fort føler jeg? Ser at slankeopererte ofte ser helt grusomme ut (med tanke på hud altså) fordi det går for fort. Har kun trent tung styrke for å motvirke mest mulig løs hud og bygge muskler. Tror jeg ville sett verre ut om jeg kun trente cardio og spiste sunnere. Folk sier til meg at det ikke synes og at jeg ser mye bedre ut osv osv. Men jeg ser kun feil dessverre Anonymkode: f5392...7a1 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #4 Skrevet 18. september 2024 Jeg hadde mye løs hud da jeg gikk ned, men den trakk seg tilbake og nå ser jeg faktisk yngre ut enn jeg gjorde før. Jeg var eldre enn du er nå også. Anonymkode: b91ee...9b9 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #5 Skrevet 18. september 2024 Har du gått ned så mye som 60 kilo, så vil kanskje ikke løs hud i ansikt og hals trekke seg så mye sammen. Tror det er noe du må leve med. Anonymkode: 1894c...1ad
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #6 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde mye løs hud da jeg gikk ned, men den trakk seg tilbake og nå ser jeg faktisk yngre ut enn jeg gjorde før. Jeg var eldre enn du er nå også. Anonymkode: b91ee...9b9 Så bra. Håper dette skjer i mitt tilfelle også 🤞 Anonymkode: f5392...7a1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #7 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du gått ned så mye som 60 kilo, så vil kanskje ikke løs hud i ansikt og hals trekke seg så mye sammen. Tror det er noe du må leve med. Anonymkode: 1894c...1ad Om det ikke trekker seg sammen så blir det fillers 😅 Anonymkode: f5392...7a1
senior Skrevet 18. september 2024 #8 Skrevet 18. september 2024 60 kilo ned er mye . . . Gratulerer! I en alder av 80 gikk jeg ned over 20 kilo, mest rundt livet. Det ble mye løs hud som jeg trodde jeg måtte leve med. Men nå, etter et par-tre år, har huden faktisk trukket seg sammen såpass mye at jeg ikke lenger behøver å løfte bukselinningen og stappe løshuden nedenfor beltet. Grevinnehenget (bingovingene) under overarmene har ogå trukket seg merkbart tilbake Så da må det være håp for alle. Men jeg trener styrke jevnlig og innbiller meg at det hjelper . . . . 6 2
Sefanja Skrevet 18. september 2024 #9 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja derfor jeg har gått ned «sakte». 60 kilo på to år er ikke såå fort føler jeg? Ser at slankeopererte ofte ser helt grusomme ut (med tanke på hud altså) fordi det går for fort. Har kun trent tung styrke for å motvirke mest mulig løs hud og bygge muskler. Tror jeg ville sett verre ut om jeg kun trente cardio og spiste sunnere. Folk sier til meg at det ikke synes og at jeg ser mye bedre ut osv osv. Men jeg ser kun feil dessverre Anonymkode: f5392...7a1 Vil bare si at du har gjort en kjempejobb. Jeg gikk også ned ca 60 kilo rundt din alder, og måtte fjerne hud på magen. Du er fortsatt veldig ung, så bra du tok tak i helsen din. Prøv å fokuser på det positive. At det er lettere å bevege seg, mindre sjanse for livstilsykdommer osv. spør legen din om du har så mye løs hud at du kan få det dekket hvis du når normalvekt. Jeg måtte betale selv, men det var mest fordi jeg hadde måtte venter 3 år. Aner ikke hvor lange køer det er nå, dette varierer i de ulike helseforetakene også
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #10 Skrevet 18. september 2024 senior skrev (1 minutt siden): 60 kilo ned er mye . . . Gratulerer! I en alder av 80 gikk jeg ned over 20 kilo, mest rundt livet. Det ble mye løs hud som jeg trodde jeg måtte leve med. Men nå, etter et par-tre år, har huden faktisk trukket seg sammen såpass mye at jeg ikke lenger behøver å løfte bukselinningen og stappe løshuden nedenfor beltet. Grevinnehenget (bingovingene) under overarmene har ogå trukket seg merkbart tilbake Så da må det være håp for alle. Men jeg trener styrke jevnlig og innbiller meg at det hjelper . . . . Takk 😄 Så flott 😃 bra å høre at det gikk tilbake for noen. Har mest fett på underkroppen og merker jeg må bruke tights under joggebukser osv fordi det føles så «løst» uten. Jeg innbiller meg også at styrketrening hjelper, føler det strammer opp og om man bygger muskler vil jo dette «fylle» ut noe av huden. Anonymkode: f5392...7a1 1
Doris Becker Skrevet 18. september 2024 #11 Skrevet 18. september 2024 (endret) . Endret 26. februar av Doris Becker 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #12 Skrevet 18. september 2024 Sefanja skrev (1 minutt siden): Vil bare si at du har gjort en kjempejobb. Jeg gikk også ned ca 60 kilo rundt din alder, og måtte fjerne hud på magen. Du er fortsatt veldig ung, så bra du tok tak i helsen din. Prøv å fokuser på det positive. At det er lettere å bevege seg, mindre sjanse for livstilsykdommer osv. spør legen din om du har så mye løs hud at du kan få det dekket hvis du når normalvekt. Jeg måtte betale selv, men det var mest fordi jeg hadde måtte venter 3 år. Aner ikke hvor lange køer det er nå, dette varierer i de ulike helseforetakene også Takk for det 😃 Prøver å tenke positivt, men samtidig sint på meg selv som lot det gå så langt over ti år.. er nok veldig hard mot meg selv. Samtidig så føler man seg fortsatt like stor «i hodet» om det gir mening. Fastlegen sier det er rundt 2 år ventetid nå. Helst vil jeg slippe operasjoner og leser at det kan ta flere år før huden trekker seg tilbake 😳 men jeg er på bmi 29-30 så må fortsatt ned en del og vekta går ekstremt mye saktere ned nå. Litt redd for å se hvor mye hud det blir totalt. Anonymkode: f5392...7a1 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #13 Skrevet 18. september 2024 Du kan spise CLA, er linolsyre, det skal bevare muskelmasse når man går ned i vekt . Anonymkode: b5fde...a8c 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #14 Skrevet 18. september 2024 Har du tatt slankesprøyte? ville heller gått litt saktere ned og ikke så bråfort, for da unngår du å oppleve det du gjør nå, hvor høy er du og hvor mye veier du nå ? Anonymkode: b5fde...a8c
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #15 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du tatt slankesprøyte? ville heller gått litt saktere ned og ikke så bråfort, for da unngår du å oppleve det du gjør nå, hvor høy er du og hvor mye veier du nå ? Anonymkode: b5fde...a8c Nei, bare styrketrening og oftere måltider/sunnere. Men er 60 kg på 2 år så fort? Har gått sakte ned i det siste, stoppet litt opp. Er 180 og veier 98, vil ned til 80 ca Anonymkode: f5392...7a1
Sefanja Skrevet 18. september 2024 #16 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for det 😃 Prøver å tenke positivt, men samtidig sint på meg selv som lot det gå så langt over ti år.. er nok veldig hard mot meg selv. Samtidig så føler man seg fortsatt like stor «i hodet» om det gir mening. Fastlegen sier det er rundt 2 år ventetid nå. Helst vil jeg slippe operasjoner og leser at det kan ta flere år før huden trekker seg tilbake 😳 men jeg er på bmi 29-30 så må fortsatt ned en del og vekta går ekstremt mye saktere ned nå. Litt redd for å se hvor mye hud det blir totalt. Anonymkode: f5392...7a1 Kjenner meg så igjen. Var det selv også, men nå tenker jeg at jeg uansett aldri skal opp til 143kg igjen. Så selv om det tar noen år å komme ned til normalvekt igjen, så vil du uansett takke deg selv i fremtiden. Jeg har hatt veldig stort fokus på å kjenne igjen sult og metthetsfølelse. Etter å ha spist seg til fedme er det store sjanser for at det ligger endel emosjonelle grunner til at du har spist mer enn du trenger. Og i lengden holder det ikke med selvdisiplin. Jeg måtte i hvert fall ta tak i de underliggende grunnene til at jeg spiste uten å være sulten. To år er ikke lenge i ett langt liv❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå