AnonymBruker Skrevet 18. september #1 Del Skrevet 18. september Jeg er så utrolig lei meg. Jeg er en av de som virkelig ikke tåler prevensjon, og blir psykotisk på de. Derfor har vi brukt kondom. Fra før av har vi en på 11 år annenhver helg, og en på 2. om 1 år hadde vi planer om å kanskje utvide familien med et søsken, men først må hus på plass, vi må flytte så vi har nok rom, og til et hus vi kan leve resten av livet sammen. for med dagens økonomi og samfunn fungerer det ikke. Huset vi har pr nå har ikke nok rom, er veldig gammelt, og har store opppussingsbehov, dessuten ligger det veldig dårlig til. jeg har blitt gravid, uten å skjønne hvordan, men den kondomen må jo ha sprukket.. uansett, nå må jeg ta abort, noe som er hjerteskjærende. Jeg har skyldfølelse, og kjærlighetssorg. Det er null sjans for å få solgt huset, og finne et nytt hus nå, innen de neste 7-8 mnd. Skulle det kommet en baby nå, hadde vi aldri kunne flyttet igjen, for dagens bank, samfunn og økonomi system lar en ikke få låne noen verdens ting med 2 og 3 barn. jeg ønsker egentlig bare å sette et lys på dette. For jeg antar at det ikke kun er meg som har måttet ta slike drastiske valg sånn som dette landet fungerer. jeg er rett å slett sint, på hvordan Norge funker på mange områder.. jeg skulle så gjerne ha beholdt dette lille frøet. På fredag starter prosessen. Og jeg gruer meg voldsomt. Anonymkode: 9545a...650 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #2 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er så utrolig lei meg. Jeg er en av de som virkelig ikke tåler prevensjon, og blir psykotisk på de. Derfor har vi brukt kondom. Fra før av har vi en på 11 år annenhver helg, og en på 2. om 1 år hadde vi planer om å kanskje utvide familien med et søsken, men først må hus på plass, vi må flytte så vi har nok rom, og til et hus vi kan leve resten av livet sammen. for med dagens økonomi og samfunn fungerer det ikke. Huset vi har pr nå har ikke nok rom, er veldig gammelt, og har store opppussingsbehov, dessuten ligger det veldig dårlig til. jeg har blitt gravid, uten å skjønne hvordan, men den kondomen må jo ha sprukket.. uansett, nå må jeg ta abort, noe som er hjerteskjærende. Jeg har skyldfølelse, og kjærlighetssorg. Det er null sjans for å få solgt huset, og finne et nytt hus nå, innen de neste 7-8 mnd. Skulle det kommet en baby nå, hadde vi aldri kunne flyttet igjen, for dagens bank, samfunn og økonomi system lar en ikke få låne noen verdens ting med 2 og 3 barn. jeg ønsker egentlig bare å sette et lys på dette. For jeg antar at det ikke kun er meg som har måttet ta slike drastiske valg sånn som dette landet fungerer. jeg er rett å slett sint, på hvordan Norge funker på mange områder.. jeg skulle så gjerne ha beholdt dette lille frøet. På fredag starter prosessen. Og jeg gruer meg voldsomt. Anonymkode: 9545a...650 Det samme skjedde her. Vi valgte barn fremfor større hus, og tenker at om vi ikke har råd til større hus når babyen er født så har vi ikke råd til å sitte med et større hus uansett når vi har fått et barn til… Dere må jo ta høyde for de faktiske utgiftene dere får med 3 barn, når dere har bestemt dere for et barn til… Jeg hadde aldri verden tatt abort fordi det passer dårlig , forså å skulle forsøke om et år. Har dere lagt ut huset for salg å kikket på hva som ligger ute? Kutt i utgifter fremover, spar det dere kan? Dropp megler om det er mulig, sparer fort 100 000 på å selge selv.. de sier jo at renter og boligpriser skal ned etterhvert, så om 1 år kanskje dere har mulighet til å kjøpe noe større hvis dere sparer alt dere kan nå. Eventuelt se på muligheter for å bygge på det dere har. Anonymkode: 56d56...257 6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #3 Del Skrevet 18. september Aldri i livet om jeg hadde tatt abort for å planlegge å bli gravid igjen om et år. Det hadde forfulgt meg resten av livet. Dere bor i Norge, ting ordner seg om man bare legger i innsats. Anonymkode: d556c...37b 11 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #4 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg er så utrolig lei meg. Jeg er en av de som virkelig ikke tåler prevensjon, og blir psykotisk på de. Derfor har vi brukt kondom. Fra før av har vi en på 11 år annenhver helg, og en på 2. om 1 år hadde vi planer om å kanskje utvide familien med et søsken, men først må hus på plass, vi må flytte så vi har nok rom, og til et hus vi kan leve resten av livet sammen. for med dagens økonomi og samfunn fungerer det ikke. Huset vi har pr nå har ikke nok rom, er veldig gammelt, og har store opppussingsbehov, dessuten ligger det veldig dårlig til. jeg har blitt gravid, uten å skjønne hvordan, men den kondomen må jo ha sprukket.. uansett, nå må jeg ta abort, noe som er hjerteskjærende. Jeg har skyldfølelse, og kjærlighetssorg. Det er null sjans for å få solgt huset, og finne et nytt hus nå, innen de neste 7-8 mnd. Skulle det kommet en baby nå, hadde vi aldri kunne flyttet igjen, for dagens bank, samfunn og økonomi system lar en ikke få låne noen verdens ting med 2 og 3 barn. jeg ønsker egentlig bare å sette et lys på dette. For jeg antar at det ikke kun er meg som har måttet ta slike drastiske valg sånn som dette landet fungerer. jeg er rett å slett sint, på hvordan Norge funker på mange områder.. jeg skulle så gjerne ha beholdt dette lille frøet. På fredag starter prosessen. Og jeg gruer meg voldsomt. Anonymkode: 9545a...650 Blir egentlig provosert over at du er sint på hvordan Norge fungerer. At du VELGER å ta abort fordi dere har dårlig økonomi er ikke samfunnets skyld. Hvilket annet land kunne du bodd i for å få bedre råd? Forøvrig er du fornuftig som velger å ikke få flere barn når dere har så dårlig råd. Anonymkode: cae2d...4d3 5 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #5 Del Skrevet 19. september Vi er i samme situasjon. To barn her har annenhver helg, vi omgjør stuen til soverom annenhver helg til et av barn. Det er trangt og håpløst, men det går, midlertidig. Du kan jo forsøke å flytte til et land uten barnetrygd og foreldrepermisjon og se om du liker det bedre. Anonymkode: 28d0b...8ec 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #6 Del Skrevet 19. september Det der tror jeg du kommer til å angre på. Er virkelig et fancy hus viktigere enn barnet ditt? Anonymkode: 22180...c99 2 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #7 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg er så utrolig lei meg. Jeg er en av de som virkelig ikke tåler prevensjon, og blir psykotisk på de. Derfor har vi brukt kondom. Fra før av har vi en på 11 år annenhver helg, og en på 2. om 1 år hadde vi planer om å kanskje utvide familien med et søsken, men først må hus på plass, vi må flytte så vi har nok rom, og til et hus vi kan leve resten av livet sammen. for med dagens økonomi og samfunn fungerer det ikke. Huset vi har pr nå har ikke nok rom, er veldig gammelt, og har store opppussingsbehov, dessuten ligger det veldig dårlig til. jeg har blitt gravid, uten å skjønne hvordan, men den kondomen må jo ha sprukket.. uansett, nå må jeg ta abort, noe som er hjerteskjærende. Jeg har skyldfølelse, og kjærlighetssorg. Det er null sjans for å få solgt huset, og finne et nytt hus nå, innen de neste 7-8 mnd. Skulle det kommet en baby nå, hadde vi aldri kunne flyttet igjen, for dagens bank, samfunn og økonomi system lar en ikke få låne noen verdens ting med 2 og 3 barn. jeg ønsker egentlig bare å sette et lys på dette. For jeg antar at det ikke kun er meg som har måttet ta slike drastiske valg sånn som dette landet fungerer. jeg er rett å slett sint, på hvordan Norge funker på mange områder.. jeg skulle så gjerne ha beholdt dette lille frøet. På fredag starter prosessen. Og jeg gruer meg voldsomt. Anonymkode: 9545a...650 Du vil trolig nå blir møtt av mange troll. Troll som ber deg velge barnet. Det er de samme trollene som kommer på banen og mobber dem som ikke klarte å ta din avgjørelse og senere sitter i saksa.. Du er sterk som klarer å se praktisk på. Hva det innebærer for dere som allerede lever og hvilke fremtidsplaner det gir for den ufødte. 🏆💪🏆 Anonymkode: 6df89...367 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #8 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du vil trolig nå blir møtt av mange troll. Troll som ber deg velge barnet. Det er de samme trollene som kommer på banen og mobber dem som ikke klarte å ta din avgjørelse og senere sitter i saksa.. Du er sterk som klarer å se praktisk på. Hva det innebærer for dere som allerede lever og hvilke fremtidsplaner det gir for den ufødte. 🏆💪🏆 Anonymkode: 6df89...367 Ja, du vet, ingen barn kan bli lykkelige hvis de må dele rom noen år eller bor i et hus som trenger oppussing🏳️ Anonymkode: 22180...c99 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunello Skrevet 19. september #9 Del Skrevet 19. september Dersom man tar vekk motpolene for og mot abort uansett, er de fleste av oss et sted i midten. Noen ønsker strenge regler for å ikke tillate abort i tilfeller som dette. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #10 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (19 timer siden): Jeg er så utrolig lei meg. Jeg er en av de som virkelig ikke tåler prevensjon, og blir psykotisk på de. Derfor har vi brukt kondom. Fra før av har vi en på 11 år annenhver helg, og en på 2. om 1 år hadde vi planer om å kanskje utvide familien med et søsken, men først må hus på plass, vi må flytte så vi har nok rom, og til et hus vi kan leve resten av livet sammen. for med dagens økonomi og samfunn fungerer det ikke. Huset vi har pr nå har ikke nok rom, er veldig gammelt, og har store opppussingsbehov, dessuten ligger det veldig dårlig til. jeg har blitt gravid, uten å skjønne hvordan, men den kondomen må jo ha sprukket.. uansett, nå må jeg ta abort, noe som er hjerteskjærende. Jeg har skyldfølelse, og kjærlighetssorg. Det er null sjans for å få solgt huset, og finne et nytt hus nå, innen de neste 7-8 mnd. Skulle det kommet en baby nå, hadde vi aldri kunne flyttet igjen, for dagens bank, samfunn og økonomi system lar en ikke få låne noen verdens ting med 2 og 3 barn. jeg ønsker egentlig bare å sette et lys på dette. For jeg antar at det ikke kun er meg som har måttet ta slike drastiske valg sånn som dette landet fungerer. jeg er rett å slett sint, på hvordan Norge funker på mange områder.. jeg skulle så gjerne ha beholdt dette lille frøet. På fredag starter prosessen. Og jeg gruer meg voldsomt. Anonymkode: 9545a...650 Ikke ta abort basert på disse tingene! Vi flyttet med barn. Et helvete, men det lar seg gjøre. Jeg ville heller forsøkt å få til en samtale med arbeidsgiver om høyere lønn dersom du ikke har hatt lønnssamtale på en stund. Deretter ville jeg gått til minst to banker og spurt om finansieringsbevis. Fått de til å konkurrere og push de! Ikke si noe om barn. Sørg for å fornye dette beviset før babyen er ute. Sorgen over å ikke få barn er veldig vond, for plutselig er det ikke så lett. Tror også du bør slippe å bære med deg sorg over abort. Få mannen din til å forhandle lønn også evt må dere tenke om dere kan få andre jobber. Det finnes muligheter til å få dette i orden. Anonymkode: 2fac9...3f9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 19. september #11 Del Skrevet 19. september (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja, du vet, ingen barn kan bli lykkelige hvis de må dele rom noen år eller bor i et hus som trenger oppussing🏳️ Anonymkode: 22180...c99 Det kommer litt ann på HVOR gæli det står til med huset. Jeg har sett en del sinnasnekkeren episoder. Men ja, mest sannsynlig er problemet mindre enn det er i hodet på TS. Nå må jeg ærlig innrømme at TS ikke virker helt i vater i første omgang. Endret 19. september av Druid 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #12 Del Skrevet 19. september Du skriver at dere planlegger å utvide familien om kort tid. For meg høres det helt forferdelig ut å fjerne et foster (som potensielt har et helt liv foran seg!) bare fordi det ble unnfanget på et litt ubeleilig tidspunkt. Det kan hende du alltid kommer til å tenke på hvem du tok bort. Vi hadde også logistikkproblemer med rom da jeg ble uventet gravid med nummer 3. Jeg vurderte aldri abort. En baby eller et lite barn kan fint dele rom med foreldrene sine, iallfall for en periode. 2åringen sover med oss fremdeles mens de to eldste deler rom. Vi satser på å få kjøpt noe større snart. Det går helt fint Anonymkode: 9f889...ef5 2 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #13 Del Skrevet 19. september Helt ærlig. Jeg synes ikke synd på deg. Norge er god på mye, og spesielt dette med permisjoner og alle godene foreldre får når barn blir født. At det å få barn er dyrt, er vel likt i hele verden. Og mye verre økonomisk andre plasser... Anonymkode: 2cbef...668 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #14 Del Skrevet 19. september AnonymBruker skrev (22 timer siden): om 1 år hadde vi planer om å kanskje utvide familien med et søsken en graviditet varer 9 mnd, det er kun tre mnd kortere enn planen om større hus og en baby trenger ikke eget rom osv.. bare nevner det ❤️ jeg tenker at argumentene dine ikke er helt på plass i fht det du besrkiver om sorg for ufrivillig abort.. Anonymkode: f2cd4...fd0 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #15 Del Skrevet 19. september Brunello skrev (2 timer siden): Dersom man tar vekk motpolene for og mot abort uansett, er de fleste av oss et sted i midten. Noen ønsker strenge regler for å ikke tillate abort i tilfeller som dette. Druid skrev (2 timer siden): Det kommer litt ann på HVOR gæli det står til med huset. Jeg har sett en del sinnasnekkeren episoder. Men ja, mest sannsynlig er problemet mindre enn det er i hodet på TS. Nå må jeg ærlig innrømme at TS ikke virker helt i vater i første omgang. Menn ass... Ikke hør på Druid spesielt. Typisk menn å ikke høre på hva vi sier, mene at vi overdramatiserer alt mulig +++. Tar du ikke trådstarter på alvor er det ingen grunn til at du skal bli tatt på alvor. Trådstarter, kjære deg. Behold barnet. ❤️ Det ordner seg alltid til slutt. Skjønner at situasjonen ikke er ideell men jeg er sikker på at det ordner seg. Jeg tror det er en sjanse for anger uansett hvilket valg du tar, men vil du virkelig ha barnet, så behold det. Anonymkode: b6df8...121 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. september #16 Del Skrevet 19. september Ikke gjør det du vil angre, tok abort for en måned siden pga ny jobb og gravid. Angrer som bare det. Anonymkode: 33774...8a2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Perelandra Skrevet 19. september #17 Del Skrevet 19. september Tråden er ryddet for brukerangrep + brudd på retningslinjene på rommet for Graviditet, spedbarn og babytiden, samt svar til dette. Perelandra, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #18 Del Skrevet 20. september Du sier IKKE til banken at du er gravid. Det gjorde ikke vi, og vi fikk heldigvis lån. Vi hadde et lån fra før, solgte, hadde 500k i egenkapital, men hadde aldri fått låne om dette barnet var født. Nå har barna og foreldre egne rom. Og 0 problem med å betale lånet og har i tillegg 2 biler, mat på bordet, klær osv. Jeg må ærlig si at jeg ikke synes barn er så dyrt som bankene skal ha det til. Om Norge vil ha flere barn, så burde det legges frem løsninger for dem som vil ha mange barn. Da er det jo ikke noe problem med dem som får 0-2 stk. Anonymkode: 1bb6b...fe7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #19 Del Skrevet 20. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du sier IKKE til banken at du er gravid. Det gjorde ikke vi, og vi fikk heldigvis lån. Vi hadde et lån fra før, solgte, hadde 500k i egenkapital, men hadde aldri fått låne om dette barnet var født. Nå har barna og foreldre egne rom. Og 0 problem med å betale lånet og har i tillegg 2 biler, mat på bordet, klær osv. Jeg må ærlig si at jeg ikke synes barn er så dyrt som bankene skal ha det til. Om Norge vil ha flere barn, så burde det legges frem løsninger for dem som vil ha mange barn. Da er det jo ikke noe problem med dem som får 0-2 stk. Anonymkode: 1bb6b...fe7 var litt uklar der, da vi solgte ble summen brukt på å betale ned lånet vi hadde. Satt igjen med 500k etter det og 0 lån. 0 problemer med å få det første lånet, men siden vi da hadde 1 barn så kunne vi ikke låne det (samme) beløpet igjen. Måtte til flere banker, og holdt klokelig tett om at jeg var gravid. Fikk lånet til slutt. Det fallt meg ikke inn at barn hadde så stor betydning for summen man kan låne. Anonymkode: 1bb6b...fe7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. september #20 Del Skrevet 23. september TS her. grunnen til at dette er veldig sårt er at min umiddelbare tanke var å beholde frøet. Fordi ønsket om en til er sterkt, men da gjerne når yngste er rundt 3 år, slik at 3 åringen forstår mer, og ikke føler seg avvist fordi babyen kommer først. Mannen er dog fast bestemt på å ikke få en til nå, uansett hvor mye jeg prøver å overtale han til det. føler ikke at jeg har noen rett til å pushe på han et barn til, når det er så mye bekymringer ang bosted og økonomi, før vi får flyttet til et passende hus. pågående konflikt nå, da det enda ikke er gjennomført. Klarte det ikke. Men det er fortsatt litt tenke tid igjen, hvor jeg skal snakke mer med mannen, og høre rundt med megler og banker. det gjør meg trist at mange ikke en gang prøver å forstå problemstillingen her. Ikke at man kan forvente så mye av nett troll.. som trolig ikke har stått i samme situasjon. Håper dere har god samvittighet. uansett, takk til de få som forstår Anonymkode: 9545a...650 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå