AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #1 Skrevet 18. september 2024 Hei, Vi søker råd ang. samværsdeling for barnet vårt (1 år + 7 mnd. ) Per i dag er far samværsforelder (en dag i uken & annenhver helg) mens mor har hovedomsorg og fast bosted. Vi bor nære hverandre i Oslo, men fom. neste år flytter mor til Moss (30 min unna med tog/ 40-50 min kjøring en vei). Mor har lovet far at hun skal stå for henting/levering da det er hun som flytter, men hun er samtidig bekymret for hvordan det skal løses rent praktisk i en hektisk hverdag med 100% jobb. Spørsmål: Hvordan kan vi løse dette på en god og gjennomførbar måte? Hvordan lage en samværsavtale som gir far mest mulig samvær på tross av avstanden, forutsatt at barnet opplever det som positivt, harmonisk og forutsigbart? Setter stor pris på alle svar, råd og tips. Tusen takk! Anonymkode: c045f...4d5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #2 Skrevet 18. september 2024 Hvis dere bor nære hverandre, hvorfor i alle dager har han ikke mer samvær? Jo mindre barnet er jo kortere bør fraværene mellom være. Ang kjøring så ikke stress, det kommer til å bli samværsforelders ansvar, så bare sørg for at du får flyttet før han innser det. Anonymkode: a41dd...b08
Søkersvar Skrevet 18. september 2024 #3 Skrevet 18. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Hvis dere bor nære hverandre, hvorfor i alle dager har han ikke mer samvær? Jo mindre barnet er jo kortere bør fraværene mellom være. Ang kjøring så ikke stress, det kommer til å bli samværsforelders ansvar, så bare sørg for at du får flyttet før han innser det. Anonymkode: a41dd...b08 Hei, og takk for svar! Her formulerte jeg meg muligens feil. Vi har en samværsavtale hvor far har en dag i uken og annenhver helg, men i praksis så har far og barn sett hverandre hyppigere. Far har hatt foreldrepermisjon frem til nå nylig. Så vi har nettopp begynt å gå over på samværsavtalen. Endret 18. september 2024 av Søkersvar
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #4 Skrevet 18. september 2024 Dere bør bo nære hverandre. Kjøp to leiligheter i samme bygård, to rekkehus i samme gate, en tomannsbolig på deling e.l. Dersom mor bevist flytter bort ville jeg begynt å samle dokumentasjon på hennes uegnethet. En forelder som ikke evner eller ønsker tilsidesette noe så uvesentlig som egne preferanser for bolig eller bosted i knappe 16-18 år for eget barns beste er det ikke mulig å tenke seg at er dugelig til oppgaven. Uansett. Kjøp to boliger i samme gate eller bygård. Dersom mor er bestemt på å reise tross at dette vil gjøre hennes barns liv vrient gjør det henne uegnet. Far må og bør da ta ansvar, gå til arbeidsgiver og be om hjemmekontor, søke ny jobb etc, flytte etter mor og bosette seg i enkel gåavstand. Dette bør far gjenta hver gang mor flykter unna til barnet er av slik alder at sak kan kjøres og omsorgen overtas. Anonymkode: 8d11f...5a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå