Gå til innhold

Kvinne snart 31 null erfaring med dating og kjæreste trenger råd

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle gjerne hatt noen råd til hvordan jeg kan tørre ta sjansen på å komme meg ut på date og faktisk finne meg en kjæreste etterhvert? Jeg er veldig introvert og ikke så god på det sosiale og i tillegg til dette har jeg dårlig selvtillitt og er også veldig redd for å gjøre meg selv sårbar, som man jo må være skal man få en kjæreste. Jeg er også veldig redd for å bli såret bl.a. og disse tingene stopper meg fra å tørre å ta sjansen på å date noen. 

Som overskriften sier så er jeg da altså en kvinne på snart 31 år som har null erfaring med dating og kjæreste, har aldri vært på date og aldri hatt kjærste eller ett annet type forhold til noen mann noen gang… Hvordan kan jeg tørre putte meg selv ut der? Er vel tinder som er det jeg burde satse på har jeg forstått? Har ingen venninner eller noen på jobb eller fritid som kunne vært aktuelle å date dessverre for jeg skulle gjerne funnet noen IRL i stedet for på nettet.

Anonymkode: c988b...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Psykolog for å få hjelp til å bygge deg selv opp.

Kaste deg ut i aktiviteter som medfører å treffe andre mennesker. 

Hovedproblemet ditt virker å være at du ikke er særlig sosial utover jobb. Man må nesten treffe mennesker for å kunne treffe en mann i rl. 

Anonymkode: ed3bf...1dd

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er videoer på nett du kan se hvor folk deler sine dating opplevelser? Å da mener jeg ikke slike clik blait aggresjons videoer, men folk som reflekterer, gleder seg, gruver seg slik du gjør?

Om du lager deg en tinder, så trenger du ikke å svipe på noen med en gang, du trenger heller ikke svare, eller møte noen. På den måten kan du jo dyppe tåen litt i å prate med menn.

Anonymkode: 868a5...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har forstått feil hvis du tror at Tinder er stedet for deg. Tinder er stedet for de som vil ha engangs-ligg og tilfeldig sex, ikke for de som vil ha kjæresteforhold.

Prøv heller andre steder enn Tinder, for slik jeg forstår deg så er du ute etter kjæreste, ikke bare sex?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Psykolog for å få hjelp til å bygge deg selv opp.

Kaste deg ut i aktiviteter som medfører å treffe andre mennesker. 

Hovedproblemet ditt virker å være at du ikke er særlig sosial utover jobb. Man må nesten treffe mennesker for å kunne treffe en mann i rl. 

Anonymkode: ed3bf...1dd

Ja, psykolog er ett bra forslag. Du har rett i at jeg ikke er særlig sosial, har ikke så mye overskudd til det egentlig. Hvor ville du anbefalt å finne menn IRL?

Million skrev (31 minutter siden):

Du har forstått feil hvis du tror at Tinder er stedet for deg. Tinder er stedet for de som vil ha engangs-ligg og tilfeldig sex, ikke for de som vil ha kjæresteforhold.

Prøv heller andre steder enn Tinder, for slik jeg forstår deg så er du ute etter kjæreste, ikke bare sex?

Oj, såpass ja. Jeg er ute etter kjæreste ja. En jeg etterhvert kan flytte sammen med og få barn sammen med. Hvor ville du anbefalt meg å lete hvis ikke tinder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Oj, såpass ja. Jeg er ute etter kjæreste ja. En jeg etterhvert kan flytte sammen med og få barn sammen med. Hvor ville du anbefalt meg å lete hvis ikke tinder?

Jeg er ikke særlig bevandret på sjekkeapper, men jeg har hørt om steder som Match.no og Sukker.no. Vet ikke noe om de stedene egentlig, men utifra alt jeg har lest om datingapper... så ja, Tinder er "verst i klassen". Dit går man for en sexpartner. Nå hender det at folk treffer en kjæreste der også og blir sammen, men det er mer unntakene enn regelen. Tinder ble laget for at folk skulle finne sexpartnere i nærheten av der de bor.

Endret av Million
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Million skrev (1 time siden):

Nei slutt a, man møter seriøse folk på tinder og, kjenner mange som har møttes på Tinder og er gift den dag idag. Hvis du prøver tinder ts så snakk med folk en liten stund før du møter de, og spør de før dere møtes om hva de er ute etter.

Anonymkode: 3c2dd...02b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei slutt a, man møter seriøse folk på tinder og, kjenner mange som har møttes på Tinder og er gift den dag idag. Hvis du prøver tinder ts så snakk med folk en liten stund før du møter de, og spør de før dere møtes om hva de er ute etter.

Tinder er ikke stedet man leter etter en ektefelle, nei. Ikke kom og påstå noe annet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (2 minutter siden):

Tinder er ikke stedet man leter etter en ektefelle, nei. Ikke kom og påstå noe annet.

Du har ikke vært på tinder engang så du har ikke grunnlag til å uttale deg så veldig bastant, jeg har møtt flere bra seriøse menn der, men det er ikke alltid kjemien er der uansett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du har ikke vært på tinder engang så du har ikke grunnlag til å uttale deg så veldig bastant, jeg har møtt flere bra seriøse menn der, men det er ikke alltid kjemien er der uansett.

Har vel lest noen tusen innlegg her på KG de siste 10 årene om Tinder og folks erfaring med den appen... Men de juger sikkert alle sammen. Du har nok rett, Tinder er plassen for de seriøse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (2 minutter siden):

Har vel lest noen tusen innlegg her på KG de siste 10 årene om Tinder og folks erfaring med den appen... Men de juger sikkert alle sammen. Du har nok rett, Tinder er plassen for de seriøse.

Ja da sitter du på fasiten selvfølgelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, psykolog er ett bra forslag. Du har rett i at jeg ikke er særlig sosial, har ikke så mye overskudd til det egentlig. Hvor ville du anbefalt å finne menn IRL?

Menn finner man litt overalt egentlig, men selvfølgelig opphopning av menn i enkelte miljøer. Jeg har hatt båt og campingvogn, og havner og på camping finnes iallefall en god del kontaktsøkende menn. Like bør du jo satse på å bedrive en interesse du helt faktisk orker og har/får overskudd av. Sup, gå turer i fjellet og trening er ting som innebærer en dørstokkmil kanskje, men som også over tid gir overskudd. 

Mannen i ditt liv kommer uansett neppe til å banke på døra hjemme, så noe må man investere i å kunne treffe mennesker for å kunne treffe en mann. De nevnte aktiviteter finnes også grupper for, og man trenger ikke å begynne hardt eller komme til hardt. Slikt er fint mulig å gjøre i lavt til moderat tempo og innsats. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, TS! 

Synes ikke at det var noen dårlig idé å begynne med å chatte med menn på en app, det er lettere for oss som er litt sjenerte. Det er lettere å vurdere hvem man bør gå på date med når man har pratet litt på forhånd.

Men jeg ville nok foreslått Hinge og Bumble fremfor Tinder. Min erfaring er at det er flere som ser etter kjæreste på de første to appene :) 

Fortell oss gjerne hvordan det går med deg ❤️

Anonymkode: 33625...eaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at det dessverre er mange useriøse både på Tinder og andre sjekke-apper. Men fant selv mannen i mitt liv på Tinder, så ingenting er umulig. Du må bare ha en sunn dose med fornuft og skepsis for å bruke disse appene. 

Bortsett fra det, så kan det være lurt at du tenker over hvorfor du er så redd for å gjøre deg selv sårbar? Det er ikke verdens undergang om du møter noen som det ikke blir et seriøst forhold av. Er vel heller urealistisk å tro at det skal bli full klaff på første forsøk. 

Anonymkode: fe58a...34e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...