Gjest 1111 Skrevet 22. februar 2006 #2 Skrevet 22. februar 2006 Noen oppskrift har jeg ikke, men tilsett hakket rødløk og chili - kjempegodt!
Lillesøster Skrevet 22. februar 2006 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2006 Noen oppskrift har jeg ikke, men tilsett hakket rødløk og chili - kjempegodt! ← Er det noe jeg ikke klarer nå som jeg er gravid så er det rødløk, men takk fort tips. *lagrer det bak øret*
Gjest 1111 Skrevet 22. februar 2006 #4 Skrevet 22. februar 2006 Du får prøve det en gang når du ikke er gravid da
Gjest gjest1 Skrevet 22. februar 2006 #5 Skrevet 22. februar 2006 Finhakka paprika er godt i karbonadedeigen.
Gjest Dalwhinnie Skrevet 22. februar 2006 #6 Skrevet 22. februar 2006 (endret) Her har du mine Lady og Landstrykeren-boller som er ypperlige i tomatsaus til pasta, potetmos eller på pizza. Eller som tapas. Mengdene er meget omtrentlige og tilpasset en stor porsjon, så jeg fryser det vi ikke spiser med en gang ned i porsjonsposer. Man finner altså frem følgende: 2 kg kjøttdeig masse hvitløk (evt etter smak - jeg brukte ca to hele kinesiske) 4 friske, røde chilli (med eller uten frø etter hvor sterkt du vil ha det) 3 paprika, gjerne forskjellige farger et lite glass svarte oliven frisk ingefær, revet - ca en stor teskje revet parmesan (et par gode never) timian, oregano, basilikum, persille - ta det du har, frisk eller tørket salt vann maizena eller potetmel Rør kjøttdeigen seig med salt, tilsett maizena/potetmel og vann og rør til jevn konsistens. Kjør hvitløk, chilli, paprika og oliven i foodprosesseor til det er relativ finhakket, men ikke helt most. Tilsett i kjøttdeigen sammen med ingefær og revet parmesan. Form til små kjøttboller som brunes i panne. Server med god tomatsaus med masse parmesan og f.eks. fettucine. Kjøttbollene er også gode på pizza. Endret 22. februar 2006 av Dalwhinnie
Arkana Skrevet 22. februar 2006 #7 Skrevet 22. februar 2006 Grunnoppskrift: Kjøttdeig, salt/pepper, potetmel, egg, melk, loffsmuler/strøkavring. Ellers: krydder (muskat/ingefær for tradisjonelle kjøttboller, paprikapulver, chilipulver, cayennepepper for litt mer krydret smak), finhakket hvitløk, løk og chili, revet ost/osteterninger (mozzarella er nydelig her), finhakket paprika, finrevet sitronskall, hakkede urter, finhakket stekt bacon, sennep.
Gjest piaf Skrevet 22. februar 2006 #8 Skrevet 22. februar 2006 Jeg anbefaler gjerne mine tyrkiske lammekjøttboller. Viktig med lammekjøttdeig av god kvalitet, og jeg bruker egg og potetmel som bindemiddel. Så smaksettes farsen med kanel, sterkt paprikapulver (fra butikk med Midt-Østenprofil), løk, hvitløk, bladpersille, frisk dill og ristede pinjekjerner. Serveres med bulgur i tomat, grønn salat og matyoghurt. Kjempegodt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå