AnonymBruker Skrevet 18. september #1 Del Skrevet 18. september Jeg har etter lang tid sykmelding gått over på aap. Har altså 66% av lønna mi som betyr 16000kr mindre hver måned. Samboer og jeg har alltid delt utgifter på mat, strøm, tv osv. men hva tenker dere om at jeg nå har lite å rutte med, men betaler det samme som han? Han er gjeldsfri, mens jeg har boliglån på 1,3 mill. Anonymkode: 10cc0...38f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #2 Del Skrevet 18. september Da må dere enten justere utgiftene så du klarer halvparten, eller så må han betale mer. Anonymkode: 10025...4db 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helro Skrevet 18. september #3 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Da må dere enten justere utgiftene så du klarer halvparten, eller så må han betale mer. Anonymkode: 10025...4db Synes det er vanskelig å kutte ned på matutgiftene, handler så billig jeg kan. Tv, strøm osv er jo helt faste utgifter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #4 Del Skrevet 18. september Helro skrev (3 minutter siden): Synes det er vanskelig å kutte ned på matutgiftene, handler så billig jeg kan. Tv, strøm osv er jo helt faste utgifter. Den store utgiften er lånet, det kan hende dere må flytte. Anonymkode: 10025...4db 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #5 Del Skrevet 18. september Vi har en felleskonto hvor vi setter inn til alt av felles utgifter. Her trekkes barnehage, strøm, forsikringer, biler og vi setter inn nok til felles forbruk. I de periodene det har vært stor forskjell på lønn har vi betalt inn like mye % vis av lønn Anonymkode: 82e82...98e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #6 Del Skrevet 18. september dere får ta en fot i bakken og regne ut en prosentvis riktigere fordeling basert på inntekt - altså at du betaler 50% av din inntekt og han 50% av sin for eksempel.. Anonymkode: 861e5...502 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #7 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den store utgiften er lånet, det kan hende dere må flytte. Anonymkode: 10025...4db Det er kun mitt lån i huset. Jeg kjøpte meg inn i hans hus så vi eier 50/50 Anonymkode: 10cc0...38f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #8 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (2 minutter siden): dere får ta en fot i bakken og regne ut en prosentvis riktigere fordeling basert på inntekt - altså at du betaler 50% av din inntekt og han 50% av sin for eksempel.. Anonymkode: 861e5...502 Egentlig ikke snakk om store utgifter, men for en periode skulle jeg ønske han bidro mer enn meg. Til jeg jobber igjen. Anonymkode: 10cc0...38f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #9 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Vi har en felleskonto hvor vi setter inn til alt av felles utgifter. Her trekkes barnehage, strøm, forsikringer, biler og vi setter inn nok til felles forbruk. I de periodene det har vært stor forskjell på lønn har vi betalt inn like mye % vis av lønn Anonymkode: 82e82...98e Vi har det ikke slik. Vi eier kun huset sammen. Biler og mc er ikke felles Anonymkode: 10cc0...38f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #10 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (4 minutter siden): dere får ta en fot i bakken og regne ut en prosentvis riktigere fordeling basert på inntekt - altså at du betaler 50% av din inntekt og han 50% av sin for eksempel.. Anonymkode: 861e5...502 Fornuftig løsning 🙏 Anonymkode: 10cc0...38f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 18. september #11 Del Skrevet 18. september Jeg går på aap og mannen min tjener veldig bra. Vi har en konto...vi begge betaler for alt... ikke noe mitt og ditt .. ikke noe du betaler for mat .jeg for barnehagen 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #12 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er kun mitt lån i huset. Jeg kjøpte meg inn i hans hus så vi eier 50/50 Anonymkode: 10cc0...38f Da må dere flytte hvis han ikke er villig til å betale mer. Du har ikke råd til 50% av dette nå. Anonymkode: 10025...4db 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #13 Del Skrevet 18. september Om du har gått ned 16.000 kr betyr det vel at du har maks utbetaling på AAP? Isåfall burde det være helt overkommelig å betjene et lån på 1,3 millioner. Anonymkode: 2e303...b8a 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #14 Del Skrevet 18. september mommyaka skrev (14 minutter siden): Jeg går på aap og mannen min tjener veldig bra. Vi har en konto...vi begge betaler for alt... ikke noe mitt og ditt .. ikke noe du betaler for mat .jeg for barnehagen Samme her. Anonymkode: e8f12...7ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #15 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Jeg har etter lang tid sykmelding gått over på aap. Har altså 66% av lønna mi som betyr 16000kr mindre hver måned. Samboer og jeg har alltid delt utgifter på mat, strøm, tv osv. men hva tenker dere om at jeg nå har lite å rutte med, men betaler det samme som han? Han er gjeldsfri, mens jeg har boliglån på 1,3 mill. Anonymkode: 10cc0...38f Du må betale på ditt lån og ellers bidra det du kan, på en måte. Samboer tjener 14 000 mer enn meg i mnd og eier huset vi bor i. Jeg betaler 45% av min inntekt på felles og han 45%av sin inntekt på felles. På denne måten syns vi det er likt. Anonymkode: 6fcac...334 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #16 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Da må dere flytte hvis han ikke er villig til å betale mer. Du har ikke råd til 50% av dette nå. Anonymkode: 10025...4db Jeg betaler 7000kr på lånet mitt i mnd, han er gjeldsfri. Tror ikke vi finner noen billigere løsninger på å bo Anonymkode: 10cc0...38f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #17 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du må betale på ditt lån og ellers bidra det du kan, på en måte. Samboer tjener 14 000 mer enn meg i mnd og eier huset vi bor i. Jeg betaler 45% av min inntekt på felles og han 45%av sin inntekt på felles. På denne måten syns vi det er likt. Anonymkode: 6fcac...334 Ja, det høres fornuftig ut Anonymkode: 10cc0...38f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #18 Del Skrevet 18. september mommyaka skrev (16 minutter siden): Jeg går på aap og mannen min tjener veldig bra. Vi har en konto...vi begge betaler for alt... ikke noe mitt og ditt .. ikke noe du betaler for mat .jeg for barnehagen Vi betaler også begge, men lånet er jo mitt. Det er de andre utgiftene jeg tenker på. Nå har ikke jeg penger til noe ekstra, men han har det. Tenkte det kunne være fint om han bidro mer i en periode Anonymkode: 10cc0...38f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 18. september #19 Del Skrevet 18. september Hva synes din partner da? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #20 Del Skrevet 18. september Da må han ta en større del av andre utgifter, så du har råd til lånet. En løsning kan være at etter at lån er betalt, så holder du tilbake 3000,- av din inntekt og han 3000,- av sin. Resten settes på felleskonto for alle utgifter. Begge har 3000,- i måneden til personlig bruk. Anonymkode: 81ad9...358 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå