Gå til innhold

Syk og kynnere? Hjelp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har mest sannsynlig fått en matforgiftning. Spydde 3 ganger på mandag og diaré rundt 8 ganger den dagen. Etter mandag har jeg fortsatt litt diaré, ingen oppkast men veldig kvalmen. Spiste 1 pizzastykke på mandag, spiste bittelitt mer i går, i dag har jeg bare spist fire gafler med spagetti. Drikker helt Ok, men blir dårlig av både mat og drikke. Jeg har de siste dagene fått en del kynnere, ikke smertefulle, kjenner bare det strammer seg noen sekunder. I dag har det kommer cirka hvert 4-10 min. Snakket med legen som ikke var bekymret, men jeg er fortsatt stressa over at jeg plutselig har så mye kynnere og så hyppig… Hva mener dere? Er det normalt når en er syk, og helt ufarlig? Er bare i uke 22

Anonymkode: 70d68...9c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei. Jeg har mest sannsynlig fått en matforgiftning. Spydde 3 ganger på mandag og diaré rundt 8 ganger den dagen. Etter mandag har jeg fortsatt litt diaré, ingen oppkast men veldig kvalmen. Spiste 1 pizzastykke på mandag, spiste bittelitt mer i går, i dag har jeg bare spist fire gafler med spagetti. Drikker helt Ok, men blir dårlig av både mat og drikke. Jeg har de siste dagene fått en del kynnere, ikke smertefulle, kjenner bare det strammer seg noen sekunder. I dag har det kommer cirka hvert 4-10 min. Snakket med legen som ikke var bekymret, men jeg er fortsatt stressa over at jeg plutselig har så mye kynnere og så hyppig… Hva mener dere? Er det normalt når en er syk, og helt ufarlig? Er bare i uke 22

Ts her

Har forresten ikke ringt føden for det er vel for tidlig…?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her

Har forresten ikke ringt føden for det er vel for tidlig…?

Ring hvis du er bekymra. Heller en gang for mye. 

Anonymkode: 97497...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ring hvis du er bekymra. Heller en gang for mye. 

Anonymkode: 97497...92d

Men må man ikke vente til man er 23+0 før man ringer føden? Jeg er bare 21+3🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Men må man ikke vente til man er 23+0 før man ringer føden? Jeg er bare 21+3🤔

Du «må» ikke. Men de kan alltids ta en vurdering og se om det er noe som bør sjekkes videre ☺️

Anonymkode: 1d44f...6eb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du en rieteller-app? Jeg brukte det da jeg hadde mye kynnere med første. Hyppige kynnere kan hos enkelte gå over i rier, uten at jeg tenker du skal bekymre deg for mye. Ring føden og spør du. 

Anonymkode: 7fdca...ca6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde slike hyppige kynnere her for et par dager siden (er i uke 24), og det gikk over når jeg la meg på siden på sofaen og lå helt i ro en stund. Viktig å være i ro i alle fall har jeg skjønt, slik at kynnerne ikke går over i premature rier. 

Anonymkode: 2e375...92b

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ringt føden å spurt. 

Anonymkode: 37739...071

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltid ringe føden for råd og veiledning - uavhengig av hvor langt du er på vei.. Hva de kan gjøre med det derimot er en annen sak. 

At man kan få mer kynnere når man er syk etc er helt vanlig.  Ta en dusj og hvil deg, så roer nok kynnerene seg. 

Har gått med daglige kraftige kynnere siden rundt uke 20, er nå i uke 337. Kynnere er ikke farlig. 

Anonymkode: 1a4a8...b7f

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uke 37*    ikke 337 😂

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Uke 37*    ikke 337 😂

Hahaha nei det hadde vært mange uker med kynnere det🤣 Okei, takk for svar❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...