Gå til innhold

Hvordan komme over avvisning

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har kastet meg ut i dating etter et langt ekteskap, og har chattet med flere flotte mennesker. Fikk spesielt god kontakt med én person, og møttes hjemme hos hen ganske raskt. Jeg følte en god kjemi, og hen uttrykte det samme. Vi ble raskt personlige og intime, og matchet utrolig bra seksuelt. Vi snakket hele helgen om når og hvor vi skulle møtes neste gang. Vi så også ut til å være enige om hvilket type forhold vi var ute etter. Men dagen etter blir det stille fra hen. Jeg prøver å fiske litt, og får da til svar at hen ikke følte noen kjemi, og at det ikke blir flere møter. 

Dette er selvsagt helt ok! Jeg lurer jo fryktelig på hvorfor det blir gjort så stor innsats for å late som at hen liker meg, men det er selvfølgelig greit å ikke være interessert i mer.

Spørsmålet mitt er hvordan dere andre håndterer å bli ghostet/avvist? Jeg er litt overrasket over hvor trist jeg ble. Få dager før jeg møtte hen, hadde jeg det strålende. Men at det ikke blir mer har virkelig satt meg ut. Jeg savner en person som har vært i livet mitt i to uker. Jeg synes det er veldig ekkelt å ikke vite hva det er ved meg hen ikke likte. Jeg har vanligvis en presis magefølelse, og skjønner ikke hvordan jeg kunne bomme sånn. 

Jeg skjønner jo egentlig at det er selvbildet mitt som er såret, og ikke hjertet mitt. Men hvordan komme over det uten å bli redd for å ikke være bra nok? Hvordan rister man det av seg?

Anonymkode: e16a0...23a

• Liker 1
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du spurte han ikke hva han var ute etter før dere lå sammen?

Anonymkode: 3cefa...14a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har kastet meg ut i dating etter et langt ekteskap, og har chattet med flere flotte mennesker. Fikk spesielt god kontakt med én person, og møttes hjemme hos hen ganske raskt. Jeg følte en god kjemi, og hen uttrykte det samme. Vi ble raskt personlige og intime, og matchet utrolig bra seksuelt. Vi snakket hele helgen om når og hvor vi skulle møtes neste gang. Vi så også ut til å være enige om hvilket type forhold vi var ute etter. Men dagen etter blir det stille fra hen. Jeg prøver å fiske litt, og får da til svar at hen ikke følte noen kjemi, og at det ikke blir flere møter. 

Dette er selvsagt helt ok! Jeg lurer jo fryktelig på hvorfor det blir gjort så stor innsats for å late som at hen liker meg, men det er selvfølgelig greit å ikke være interessert i mer.

Spørsmålet mitt er hvordan dere andre håndterer å bli ghostet/avvist? Jeg er litt overrasket over hvor trist jeg ble. Få dager før jeg møtte hen, hadde jeg det strålende. Men at det ikke blir mer har virkelig satt meg ut. Jeg savner en person som har vært i livet mitt i to uker. Jeg synes det er veldig ekkelt å ikke vite hva det er ved meg hen ikke likte. Jeg har vanligvis en presis magefølelse, og skjønner ikke hvordan jeg kunne bomme sånn. 

Jeg skjønner jo egentlig at det er selvbildet mitt som er såret, og ikke hjertet mitt. Men hvordan komme over det uten å bli redd for å ikke være bra nok? Hvordan rister man det av seg?

Hen var nok bare ute etter sex...

Er mitt inntrykk av det du skriver her....

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du spurte han ikke hva han var ute etter før dere lå sammen?

Anonymkode: 3cefa...14a

Hvordan mener du det ville utgjort noen forskjell? Har du beveget deg ut i verden noen gang burde du ha fått med deg at folk juger, for seg selv og andre. Ikke minst en del i datingverdenen. Det er mye hardt og kaldt.

Hun fikk et svar i hvert fall, ingen selvfølge det heller, dessverre.

Anonymkode: 8f6b7...a71

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du så får deg noe, fikk håp, så ble det plutselig revet bort og du må tilpasse deg det. Selv om det gikk kort tid er det helt okei å reagere på det. 

Du var ikke det hen søkte. Selv om det nå er utydelig hva hen søkte, så betyr ikke det at det er noe galt med deg. Ikke sett selvtilliten din på en skala av bra/dårlig ut ifra det. Hvordan du ser deg selv har ingenting med hva hen søkte. Ikke sammenlign sånn 💕 

Anonymkode: 3d471...eed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er lettere å takle en avvisning hvis man ikke har hatt sex. Vent med sexen. 

Anonymkode: 12ef9...a01

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er utrolig kjedelig å oppleve slike falske mennesker. De finnes det mange av. Nettopp blitt ghostet selv av en venn. Var på hyggelig tur den ene dagen. Neste dag kuttet han all kontakt. Har vært skikkelig nedfor i over en måned men det går noe bedre. Slike folk har problemer med seg selv og de har verken følelser eller folkeskikk. Problemet er at man tror selv man har gjort eller sagt noe galt. Dessverre. Jeg har nå sluttet å date og har heller ikke mannlige venner. Nok er nok. 

Anonymkode: 5934d...3fa

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Du så får deg noe, fikk håp, så ble det plutselig revet bort og du må tilpasse deg det. Selv om det gikk kort tid er det helt okei å reagere på det. 

Du var ikke det hen søkte. Selv om det nå er utydelig hva hen søkte, så betyr ikke det at det er noe galt med deg. Ikke sett selvtilliten din på en skala av bra/dårlig ut ifra det. Hvordan du ser deg selv har ingenting med hva hen søkte. Ikke sammenlign sånn 💕 

Anonymkode: 3d471...eed

Er jo litt rart at før sex så er det god kjemi, noe hen uttrykker, så plutselig etter de har hatt sex så er kjemien borte...

Poff liksom....

Tenk at du kan finne deg noe bedre enn det der TS ❤️. For det tror jeg du kan uten tvil ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Dette er grunnen til å ikke bli intim tidlig. Hun lovebombet deg og brukte deg og kastet deg vekk. Sånne gribber finnes det masse av på tinder. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var avklart hva vi begge søkte før vi hadde sex. Og det var ikke et seriøst forhold. Vi var sammen hele helgen, så det var ikke ett tilfelle av sex heller. Jeg spør jo egentlig ikke om hvorfor hen trakk seg. Det har hen jo lov til, uansett om det bare føltes feil, det var noe ved meg som var dealbreaker for hen, eller hva som helst. Om jeg har sex tidlig i datingen eller ikke er vel ikke noe relevant. Der har vi ulike meninger om hva som er fint og ikke.

Jeg lurer på hvordan dere erfarne datingapp-mennesker håndterer dette! For jeg ble så veldig lei meg, og vet ikke helt hvorfor det går sånn inn på meg. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det var avklart hva vi begge søkte før vi hadde sex. Og det var ikke et seriøst forhold. Vi var sammen hele helgen, så det var ikke ett tilfelle av sex heller. Jeg spør jo egentlig ikke om hvorfor hen trakk seg. Det har hen jo lov til, uansett om det bare føltes feil, det var noe ved meg som var dealbreaker for hen, eller hva som helst. Om jeg har sex tidlig i datingen eller ikke er vel ikke noe relevant. Der har vi ulike meninger om hva som er fint og ikke.

Jeg lurer på hvordan dere erfarne datingapp-mennesker håndterer dette! For jeg ble så veldig lei meg, og vet ikke helt hvorfor det går sånn inn på meg. 

Hvorfor skriver du hen? Du er anonym.

Personen sa jo hva grunnen var. Manglende kjemi, selv om du følte på kjemi, så må det ikke gå andre veien. 

Vent med å åpne og håpe så mye. Muligens vent med å være intim også, selv om alle mine forhold har starter med sex på første møte (så jeg tror ikke på den der vent med sex, de useriøse stikker fort. Ble holdt for narr i 6 mnd da jeg ventet, faktisk) 

Anonymkode: a896f...aa4

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også ny i datingmarkedet etter langt ekteskap og har slitt en del med det samme. Det er så brutalt! JEg har god selvtillit egentlig, men det er fælt å føle man ikke når opp, det blir så tydelig og kaldt på apper.

I vinter hadde jeg det litt som deg, en enorm seksuell kjemi med en fyr jeg kjente via venner, intens kontakt, jeg ble så opphengt i ham. Plutselig trakk han seg helt. Men så sa han at det bare ikke passet nå (jeg var rett ute av et forhold) Det kunne kanskje bli oss senere. Jeg har tekstet litt, han tektser plutselig ut av det blå, og vi møtes noen ganger via felles venner. Dette har gjort at jeg har fått et forferdelig hekt på ham, jeg klarer ikke å godta at det ikke blir oss, jeg følte at vi hadde så perfekte betingelser for videre forhold. Det jeg har innsett nå er at jeg må superfokusere på meg selv og alt jeg liker, og å ha NULL kontakt med ham. I helgen sendte han meg en snap, jeg svarte ikke, og det har hjulpet veldig på selvfølelsen, jeg føler meg litt i kontroll igjen.
Så jeg vil anbefale å slette alt av spor, og når du merker du tenker på ham - tenk aktivt på noe annet. Ikke gjør ting som trigger, ikke søk ham opp osv. Det går seg til, men er forferdelig vondt når det står på!
(Og ja, ofte er det dem! En god del folk der ute som faktisk ikke klarer å holde på noe bra, som om bra er farlig, de føler seg truet over å være ærlige og måtte være åpne.)

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og angående dette med sex, dette syns jeg er så tilfeldig. Siste året har jeg hatt ONS uten NOE følelser eller ønsker om at de skal ta kontakt. Men han her, han kjente jeg litt fra før, vi kysset på første daten, gikk ganske sakte frem før det eksploderte, og så sa han brått at vi måtte stoppe det hele. Og det er han som ble et kjempehekt, ikke noen av de jeg har hatt sex med mye raskere. Jeg trodde jeg var mer trygg med han her, at det kunne bli noe. Uff, så vondt det gjør når man blir skuffa på den måten. Så masse medfølelse herfra, TS!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Helt naturlig og menneskelig å føle seg avvist og brukt etter noe sånt . Tenker du må lage dine egne spilleregler . F eks ikke sex før minst tre ulike dater . Bli kjent med de , ikke ha sex, selv om tiltrekning er til stede . Å være sammen en hel helg kan jo være litt intenst så tidlig . Tenk at rejection is protection. Han var ikke den rette for deg. Du skal møte noen som er mye mer kompatibel ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det ikke er noen måte å få vekk følelsen, foruten å sørge den ut? Mener ikke å dyrke den, men å kjenne på det at, okei her ble det jo veldig kjipt, for det er jo kjempe kjipt. 

Vi føler desverre, men det vil bli bedre igjen og du vil komme deg opp på dating hesten 😊 Livet og følelser er flyktige, men de er der og deiser til oss ekstra hardt i siden noen ganger. 

Anonymkode: 18284...336

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hekt får man gjerne når det er brått slutt uten at man får en forklaring. Man føler man har gjort noe feil gjerne. Kansje vedkommede nøler, er av og på mtp kontakt. Mange hekter folk på den måten. 

Anonymkode: f7c76...1c0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Beste er å fokusere på deg selv. Det er ikke noe galt med deg fordi den andre ikke følte kjemi på lik linje at du møter en som liker deg, men du ikke føler rett kjemi.

Du må bare fokusere på at det du vil ha er en der dere begge føler den riktige kjemien.

Frem til da se på dating som å treffe nye mennesker der du vil få interessante og morsomme erfaringer. Ikke legg for mye i dating og bare flyt med det. 

Jeg datet vel i ca 7 mnd da jeg ble skilt og fokuset var å ha det gøy med det. Møtte et par litt mer seriøse, men kjente at magefølelsen ikke var rett selv om det var fine menn. 

Da jeg møtte kjæresten bare klikket alt. Ingen uro, røde flagg eller tegn på dårlig magefølelse. Jeg fikk alt i én; bestevenn, elsker, partner og fortrolige.

Du må bare lære deg å kjenne på instinktene dine og være åpen. Plutselig møter du han❤️ 

Anonymkode: 4d4c2...569

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke annet du kan gjøre enn å ta tiden til hjelp. Sakte men sikkert blir han borte fra tankene dine.

Det går selvsagt raskere om du møter en annen, men tror du gjør lurt i å bearbeide dette før du går videre til neste.

Anonymkode: 3b000...86e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er lettere å takle en avvisning hvis man ikke har hatt sex. Vent med sexen. 

Anonymkode: 12ef9...a01

Dette. Bruk litt mer tid. Møt vedkommende flere ganger og se at vedkommende er interessert i deg som person, ønsker å bli godt kjent med deg, før du er intim med de. Det er fortsatt ingen garanti for at man ikke blir avvist, det kan skje etter 3 mnd eller 8 mnd også (og vil da føles enda verre), men du kan få silet bort noen av de som kun var ute etter et ligg. Tenk at du skal bli kjent med nye mennesker framfor å tenke at du leter etter mannen i ditt liv. Fokuser på om vedkommende er en person du tror du kan få det bra sammen med heller enn om han er kjekk eller om du er bra nok for han.

Ellers er det viktig å huske at det at du ble avvist ikke betyr at det er noe feil med deg. Du var bare ikke riktig match for akkurat denne personen. Det gjør ikke deg noe mindre verdt. Man kan tross alt ikke passe sammen med alle. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvalstad45 skrev (14 timer siden):

Og angående dette med sex, dette syns jeg er så tilfeldig. Siste året har jeg hatt ONS uten NOE følelser eller ønsker om at de skal ta kontakt. Men han her, han kjente jeg litt fra før, vi kysset på første daten, gikk ganske sakte frem før det eksploderte, og så sa han brått at vi måtte stoppe det hele. Og det er han som ble et kjempehekt, ikke noen av de jeg har hatt sex med mye raskere. Jeg trodde jeg var mer trygg med han her, at det kunne bli noe. Uff, så vondt det gjør når man blir skuffa på den måten. Så masse medfølelse herfra, TS!

Kan være han fikk snusen i at du hadde hatt flere ONS. Det er nemlig en dealbreaker for de fleste menn (de fleste menn ligger ikke rundt nei).

Anonymkode: f883d...789

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...