Gå til innhold

Strengere innvandringspolitikk

Babushka

Anbefalte innlegg

Sylvi Listhaug kan ønske de velkommen etter. AP prøver å sikre seg stemmer før valget. Mulig Erna lar Listhaug styre dette og har ett håp om å stjele innvandrer stemmer fra AP. 

«For få år siden ville det vært nesten utenkelig å koble innvandring og kriminalitet, og Venstre-toppene brukte mye av sin ledige tid på å fordømme Sylvi Listhaugs menneskesyn. 

Nå høres de alle litt ut som Listhaug-light.»

https://www.nrk.no/ytring/hvem-er-toffest-i-landet_-1.17047493

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Europa er ødelagt for alltid pga hensynsløs innvandring fra midt-østen og Afrika dessverre. Lev NÅ mens dere kan, for fremtiden blir bare verre på alle områder.

• Liker 12
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det ganske bred politisk enighet om at det finnes betraktelige 'integreringsutfordringer', hvorfor ikke da ta en full stopp til ting er sortert ut undres jeg. Samt hvor mye nytte alle disse millardene av kroner kunne gjort både i utsatte områder og innenlands forøvrig.   

• Liker 12
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NatNat skrev (5 timer siden):

Verdt å se for å forstå hvor farlig en viss immigrasjon kan være i Vesten :

(oversett fra arabisk)

https://www.memri.org/tv/subjects/sermons-by-imams-in-the-west

De bor i Europa, men kaller innbyggerne her pigs og infidels. Heldigvis eller forhåpentligvis er det ikke mange muslimer i Europa med den slags tanker. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venstresiden har nok blitt tvunget til å endre sitt syn innvandring, av den grunn at de gamle hersketeknikkene ikke virker lenger. Før kunne alle tilnærminger til problematikk rundt innvandring bli karakterisert som rasistisk, og det var jo få som hadde lyst til å få dette stempelet på seg.

Men etterhvert kunne ikke problemene innvandringen medførte undertrykkes eller skjules lenger, for folk så konsekvensene med egne øyne. Når bombene smeller jevnlig i Svergie og skyteepisoder er dagligdags og gjengene har tatt over bydeler, så skjønner folk at det ikke er den vanlige Medel Svenson som står bak dette. 

Nå er det så åpenbart hvordan ukritisk innvandring er med på å forandre både Europa og Skandinavia i negativ retning at venstresiden ikke lenger kan bruke hersketeknikkene sine, når folk krever at den ukritiske innvandringen ikke kan fortsette, og tiltak må settes inn. 

• Liker 3
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dreier denne tråden om innvandring generelt, eller om bare enkelte grupper av innvandrere? 

Ser her skrives "muslimer, arabere", "en viss immigrasjon",  "fra Midt-Østen og Afrika".  Hentet fra tråden.  Hva med flyktninger fra f.eks. Ukraina?  Dere som er så innvandringsfientlige, er dere det overfor alle innvandrere?  Eller er noen bedre enn andre, og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (19 minutter siden):

Dreier denne tråden om innvandring generelt, eller om bare enkelte grupper av innvandrere? 

Ser her skrives "muslimer, arabere", "en viss immigrasjon",  "fra Midt-Østen og Afrika".  Hentet fra tråden.  Hva med flyktninger fra f.eks. Ukraina?  Dere som er så innvandringsfientlige, er dere det overfor alle innvandrere?  Eller er noen bedre enn andre, og hvorfor?

Kan bare svare for meg selv. Jeg er kun motstander av innvandring fra områder der folka har vist liten evne/vilje til å integrere seg historisk sett.

Endret av Athod
  • Liker 10
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athod skrev (9 timer siden):

Kan bare svare for meg selv. Jeg er kun motstander av innvandring fra områder der folka har vist liten evne/vilje til å integrere seg historisk sett.

Stemmer, da er det jo Afrika/midt-østen som er hovedproblemet.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amossa skrev (15 timer siden):

Det er vel ikke vestlige innvandrere som har vist seg vanskeligst å integrere. 
Og det er islam og deres kultur som er så forskjellig fra vår som er hovedproblemet. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruLine skrev (6 timer siden):

Stemmer, da er det jo Afrika/midt-østen som er hovedproblemet.

Vil tro at det å delta i arbeidslivet er en viktig del av integreringen.  Hvordan forklarer du da at over 60% av innvandrerne fra Afrika og Asia er i jobb i Norge, mens bare 25% av ukrainerne?  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Problemet når venstresiden gjerne prater om en "strengere innvandringspolitikk", er at de fremdeles befinner seg der at det handler om å bo trangt, eller mangel på fritidsklubber, når problemer dukker opp. Stakkarsliggjøring. "De er jo ikke som oss disse utlendingene". For ikke så lenge siden sto Venstres sosialbyråd i Oslo på talerstolen og sa at det ikke bare var 2 ofre (i knivstikkingen av 2 LGBT personer som satt på kafe), men 6. De fire som angrep dem var ofre også. Jeg blir helt kvalm av en sånn uttalelse. Så derfor stoler jeg ikke fem øre på at venstresiden har de rette virkemidlene til å løse utfordringene.

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (5 timer siden):

Vil tro at det å delta i arbeidslivet er en viktig del av integreringen.  Hvordan forklarer du da at over 60% av innvandrerne fra Afrika og Asia er i jobb i Norge, mens bare 25% av ukrainerne?  

"Innvandrere fra Asia og Afrika har på den andre siden både lavere sysselsettingsandel og lavere andel i heltidsjobb. Samme tendens er synlig etter kjønn, hvor innvandrerkvinnene har lavere andel i jobb og lavere andel med heltid enn innvandrermennene."

https://www.ssb.no/arbeid-og-lonn/sysselsetting/artikler/hvor-mye-jobber-innvandrere-i-norge

Når det gjelder ukrainske flyktninger så er det forskjellige grunner til at de ikke er i jobb, for det første så er det begrenset hva som kan skje i løpet av de to årene siden krigen startet og for det andre så skal de igjennom introduksjonsprogram. En del av de som kom i 2022 og 2023 har også reist tilbake til Ukraina.

En annen ting er at det står ikke hvor lenge disse innvandrerne fra Afrika, Asia og Midt-Østen har vært i Norge. Hvis dette er innvandrere som her vært i landet i 10,15, 20 år eller lengre så er jo ikke det noe positivt.

Så må man også se på statistikken når kommer til kriminalitet, innvandrere og personer med innvandrerbakgrunn er kraftig overrepresentert i forhold til den prosentandelen av befolkningen som de utgjør. Før så var det enkelt å finne detaljert statistikk over landsbakgrunn og om de er førstegenerasjon eller andregenerasjon innvandrere, merkelig nok så har SSB klart å gjemme denne statistikken veldig godt.

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/kriminalitet-og-rettsvesen/artikler/1-av-3-i-varetekt-var-ikke-bosatt-i-norge

https://www.ssb.no/sosiale-forhold-og-kriminalitet/artikler-og-publikasjoner/mer-detaljerte-tall-for-siktede-med-innvandrerbakgrunn

Jeg spekulerer på denne motstanden mot flyktninger fra Ukraina, noe jeg har lagt merke til i diverse kommentarfelt og diskusjoner så er det veldig mange mange med innvandrerbakgrunn fra Midt-Østen og Afrika som er sterkt i mot flyktninger fra Ukraina.

Hvorfor er det sånn?, er det fordi at flyktinger fra Ukraina fører til at Norge tar inn færre flyktninger fra muslimske land?.

Callisto83 skrev (21 minutter siden):

Problemet når venstresiden gjerne prater om en "strengere innvandringspolitikk", er at de fremdeles befinner seg der at det handler om å bo trangt, eller mangel på fritidsklubber, når problemer dukker opp. Stakkarsliggjøring. "De er jo ikke som oss disse utlendingene". For ikke så lenge siden sto Venstres sosialbyråd i Oslo på talerstolen og sa at det ikke bare var 2 ofre (i knivstikkingen av 2 LGBT personer som satt på kafe), men 6. De fire som angrep dem var ofre også. Jeg blir helt kvalm av en sånn uttalelse. Så derfor stoler jeg ikke fem øre på at venstresiden har de rette virkemidlene til å løse utfordringene.

Jeg har heller ingenting til overs for Venstre men jeg må si det er tøft av Abid Raja å ta debatten om Islam i Norge, han risikerer veldig mye med å snakke om dette.

Anbefaler deg å se denne episoden av Debatten der motparten til Raja driter totalt på leggen, legg også merke til hvordan det debatteres og spesielt når noen av kvinnene snakker.

https://tv.nrk.no/serie/debatten/sesong/202409/episode/NNFA51092624

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (På 28.9.2024 den 13.42):

Det er jo bare de seneste årene det har blitt en overvekt av ukrainske flyktninger i Norge. Du kan ikke sammenligne dem med flyktninger/ innvandrere som har bodd her i mange år. Det er egentlig merkelig at det bare er 60 prosent av innvandrerne fra Afrika og Asia, siden størsteparten av denne gruppen har bodd her i mange år. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (På 27.9.2024 den 21.10):

Jeg er kun skepsis til innvandring fra muslimske land. Bryr meg ikke om de andre, uansett farge. Det er noe med Islam som passer ikke med våre verdier, også mange er rett og slett ikke interessert i å tilpasse seg vesten verdier. At de er i jobb betyr ingenting. Man kan være i full jobb og likevel være islamist. Nå at det er sagt, dette inkluderer ikke alle muslimer. Det er muslimer som er lite troende, ikke troende i det hele tatt og kom til Vesten fordi de liker Vesten og våre verdier. Disse er helt ok for meg.

• Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...