Gå til innhold

Ble lurt av arbeidsgiver, kan jeg klage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Høres ut som du passer perfekt sammen med resten av de ansatte der.

Anonymkode: cc979...847

Jeg lo høyt av denne. 

TS, du bør se over kontrakter du underskriver. Det vanlige er 3 mnd oppsigelsestid. Og det er også veldig vanlig med 6 mne prøvetid med kortere oppsigelsestid 

Anonymkode: f2373...677

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er jo lov å bli skuffet, men jeg vet ikke hvordan du så for deg at det er noe som skal kunne måles? Og i såfall hva skal det måles opp mot?

Anonymkode: 13caa...750

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det i dag. Masse BS fra både arbeidstakere og arbeidsgivere om hva som kan forventes. Et resultat av hypen om å være utadvent og positiv. Det sier seg selv at ingen av partene kan leve opp til hallelujah stemningen som legges frem i en ansettelsesprosessen.

Endret av Grevling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du har kanskje hørt om minstetid og oppsigelse? Jeg er kontraktbundet til dette arbeidsstedet i minst et halvt år......

Anonymkode: 2730e...5be

Har du ikke prøvetid?

Anonymkode: 7da98...b7f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ikke helt hva du tenker skal bli utkommet av å klage. Leder har jo lite han får gjort med det. 

Anonymkode: 28c10...d45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tror jeg alle arbeidsplasser skriver. På min arbeidsplass lyste de ut ledig stilling. Det sto at det var godt arbeidsmiljø, mye humor, engasjerte kolleger, bra lederskap. Og vi som jobber der lo, og vi lo... Vi er en gjeng utslitte, demotiverte og tidvis grinete gjeng. Fordi vi er så slitne. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mulig min erfaring ikke er statistisk gyldig for å si noe om hvordan det er, men min erfaring er at de som ikke trives sosialt er skyld i det selv. Det nytter ikke å være like sjarmerende som Sinsen-krysset og klage på at andre ikke synes du er noe.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt må du ta med en klype salt. Noe du lærer med årene. Arbeidsplassen juger om det meste. Er du heldig så finner du et fint sted å jobbe, men desverre sjeldent at det skjer.

Du ble ikke lurt, men at du er naiv kan diskuteres.

Anonymkode: dfa1a...cd3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså heh, hva er du forventer å oppnå ved å klage egentlig? Ender bare opp med at du blir stemplet som en vanskelig arbeidstaker. Regner med du har tenkt å fortsette der en stund til du finner deg en ny jobb evt.

Om du tror du kan få kompensasjon for dette er du bra dum. Det kommer til å koste deg mer å gå rettslig enn å vinne, for du er garantert å ikke få noe ut av det.

Anonymkode: db8e9...a50

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lærdom til neste gang, før du takker ja til en jobb prøv å fiske litt og høre litt om noen kjenner til plassen og arbeidsmiljøet.

Anonymkode: db8e9...a50

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om dette er et tulleinnlegg, så er det en veldig interessant problemstilling. Det er på en måte uredelig markedsføring. Hvis noe sånt kan prøves i en rett, da. 

På den andre siden, juger ikke vi som søker jobb også, eller legger litt tjukt på hvor gode vi er i Excel og tysk? Kanskje det er det Høyesterett ville si hvis saken ble prøvd der, at intervjuer er en slags pissekonkurranse?  

Anonymkode: f501b...5f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje de er sure fordi de hadde hørt at det skulle komme en trivelig, ny ansatt, men så kom du istedet?

Anonymkode: 194f0...4b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

😂😂😂😂😂 

 

Du kan for all del klage, men vet ikke helt hva du håper eller ønsker å oppnå med klagen  😂😂😂😂 

Du kan jo bare slutte.... 

Anonymkode: db89f...487

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk er sikkert bare slitne og overarbeidet. Hele dagen er et jag med møter og ting å gjøre. 

Anonymkode: f7591...bf5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller du kan prøve å skape et trivelig og inkluderende arbeidsmiljø og se om de andre joiner 😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke tilfeldigvis kollegaen min? 😂 Noen voksne burde lære seg forskjellen på en fritidsklubb og en arbeidsplass.. 
Nei, jeg har ikke tid til å ta en "kaffepause" på tre kvarter med deg hver dag. 

Man er ansatt for å gjøre en jobb, ikke for å være sosial.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 13.42):

I stillingsannonsen sto det "vi er en sosial arbeidsplass med engasjerte medarbeidere".

Jeg ble ansatt og gledet meg til å bli kjent med kollegaene.

Men nå viser det seg at flesteparten er sure og egentlig ikke har noe lyst å jobbe der. Hvis jeg prøver å slå av en prat svarer de bare med en stavelse og overser meg. De virker som de bare jobber der fordi de må, ikke fordi de vil.

Kan jeg klage? Føler meg litt snytt og kjenner at det går på arbeidslysten løs. Jeg har begynt å grue meg til å jobbe fordi miljøet er så kaldt.

Anonymkode: 2730e...5be

Teknisk sett så stemmer det de har skrevet.

Folk kan være engasjerte i jobben sin, det faglige og yte sin beste service ovenfor kundene.

Hva er alderspennet på den arbeidsplassen? Det er klart at hvis de aller fleste andre har jobbet der i 20+ år, så har de gjerne opparbeidet seg en sosial klikk seg imellom. Og hvis du som nyansatt bare tror det er og ture inn og slå av en prat uten og ha knekt koden så sliter du litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...