Gå til innhold

Vanskelig styrer i idrettsklubben - hva synes dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vår klubb (styret) har bestemt at det skal være salgsdugnader. Tidligere gikk dugnader ut på varetelling, vindusvask osv for forskjellige butikker, sykkelopplæring for skolebarn, sikkerhetsvakt på festival og lignende. Nå skal man selge dopapir, kjeks, sokker og annet ræl. Under den første dugnaden ga jeg klar beskjed om at jeg er imot alt som har med å være gratis salgsagent å gjøre, og at jeg nekter å selge. Jeg kunne overføre summen som klubben satt igjen med etter salget av dopapir og annet som tilfalte mine barns "lodd". Styrer satte seg på bakbeina og sa at vi MÅTTE selge. Vi forklarte flere ganger at vi ikke har noen familie eller nære venner her, at alle selger det samme, og vi får null respons på Facebook. Barna kan heller ikke gå på dørene med svære lasser med dopapir og prøve å selge der. Er det jeg eller styrer som er urimelig? Så lenge klubben får inn den samme summen med penger, så bør det være likegyldig hvordan denne summen kom inn? Må tilføye at vi må legge ut for dette drittpapiret (pun intended), og sitte igjen med det vi ikke får solgt.

Anonymkode: 02c56...098

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slik påtvunget salg er det verste jeg vet og jeg handler ALDRI slike dugnadsprodukter. Vet flere og flere er enige med meg og det blir stadig vanskeligere å få solgt til andre enn familie som "må" kjøpe. 
Er enig i at man her burde fått mulighet til å betale inn den samme summen selv for å slippe å plage sine omgivelser med masing om å kjøpe overprisede dårlige produkter. 
Kan ikke skjønne at noen fortsatt skal mene at dette er en lett måte å få inn penger på. 

Til ditt spørsmål; det er ikke du som er urimelig - stå på ditt!

• Liker 2
Skrevet

Jeg sier det samme som deg. Jeg deltar ikke på salgsdugnader da det ikke er familie, venner og naboer sin oppgave å betale for mitt barns aktiviteter. Jeg ber om beløpet som tilsvarer overskuddet av det mitt barn skulle selge.

Kun en gang har jeg fått samme svar som deg, at alle måtte selge da det skulle være likt og ikke alle hadde mulighet til å kjøpe seg ut. Da droppet jeg allikevel å selge og de fikk ikke noe inntekt fra oss. Senere kom det felles melding om at det mangle så og så mye til aktiviteten de hadde dugnad for. Da overførte jeg mitt barns del og fik en tusen takk for bidraget" tilbake .

Jeg kan kjøpe ting jeg selv har brukt for, men jeg prakker ikke noe på omgivelsene mine.

Anonymkode: 4c246...cb9

• Liker 1
Skrevet

Jeg anser ikke sånt her som dugnad. Det er ekstra pengeinnkreving. Vi har kunnet velge mellom å betale ekstra avgift eller å fylle kjelleren med dyrt dopapir. Jeg har såpass skam i livet at jeg ikke har prakket på mine bekjente med diverse jeg blir pålagt å selge.

Samtidig er dette big business for noen få bakmenn. Sjukt opplegg.

Anonymkode: 00776...6c1

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg anser ikke sånt her som dugnad. Det er ekstra pengeinnkreving. Vi har kunnet velge mellom å betale ekstra avgift eller å fylle kjelleren med dyrt dopapir. Jeg har såpass skam i livet at jeg ikke har prakket på mine bekjente med diverse jeg blir pålagt å selge.

Samtidig er dette big business for noen få bakmenn. Sjukt opplegg.

Ikke sant? Dugnad er frivillig ARBEID, ikke at man skal bruke penger på å kjøpe noe man ikke trenger. Det er nok ræl og søppel i verden som det er.

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Ikke sant? Dugnad er frivillig ARBEID, ikke at man skal bruke penger på å kjøpe noe man ikke trenger. Det er nok ræl og søppel i verden som det er.

Dessuten kan mer ordentlige dugnader ha et sosialt aspekt, ved at man gjør ting med andre foreldre og barna som deltar, eller er del av et arrangement, blir kjent med idretten osv.

Det skal nevnes at det var mange timer med sånt arbeid i løpet av et år også... i tillegg til doruller i et eneste kjør! Jeg liker ikke å klage over å bidra, men med skyhøye treningsavgifter og så mye arbeid ble de dorullene virkelig toppen av kaka for meg 😬

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...