AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #1 Skrevet 18. september 2024 Jeg har på null måte interesse av en elsker, for han jeg bor i lag med får så vidt se understellet mitt om dagen. Vi har to relativt tette barn, og sexlysten min =0.. Han sier selv at han ikke har noe i mot det, å han kan jo bare bruke høyrehånda frem til jeg er "klar", men jeg er likevel redd for at han skal finne seg en "elsker" mens han egentlig venter på meg. Han jobber i et mannsdominert yrke, men det er noen kvinnfolk der rundt hans alder som jeg er redd han skal finne gnisten med. Så hvor vanlig er det egentlig at man velger å finne seg en elsker? Og eventuelt hvorfor? Anonymkode: aba16...65e
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #2 Skrevet 18. september 2024 Altså - jeg vet ikke, men kan gjette. Omtrent 30% har vært utro ved å ha sex. (Tall på 40-50% inkluderer emosjonell utroskap etc). Det er slett ikke alle utro som har en fast elsker. Tipper halvparten er engangs-glipp på reise og julebord. Derfor er min gjetning på tynt grunnlag at 15% har eller har hatt en mer eller mindre fast elskerinne/elsker. Det stemmer sånn ca med det jeg ser rundt meg. Man får jo noen ganger høre at et forhold tok slutt fordi noen hadde noe på si. Anonymkode: 7b50f...59e 3
Gjest takinova Skrevet 18. september 2024 #3 Skrevet 18. september 2024 Syns du skal stole på ham, men du trenger jo ikke la være å være intim selv om sexlysten ikke er på topp. Mange måter å være intim på som gjør at dere begge to holder forholdet ved like. Plutselig er man der at det ikke er noen vet tilbake i intimiteten.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #4 Skrevet 18. september 2024 Du må jo heller ta vare på din mann, ikke tenke på måten du gjør. Tilfredstille hans lyster, det kan du gjøre på mange måter. Men nærhet, du kan også gi han en handjob selv om din sexlyst ikke er på topp. Viktig å ikke slå av alt bare fordi du ikke har lyst, i et forhold kan man ikke bli helt ego over lang tid. Anonymkode: ace2f...563 2 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #5 Skrevet 18. september 2024 Ikke bestandig jeg har lyst på sex jeg heller. Men så kan jeg begynne å runke han. Og da blir jeg jo kåt av å se hvor mye han koser seg. Så kanskje prøv det. Tilfredsstille han uten at du har sex. Anonymkode: 12430...36e 1 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #6 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke bestandig jeg har lyst på sex jeg heller. Men så kan jeg begynne å runke han. Og da blir jeg jo kåt av å se hvor mye han koser seg. Så kanskje prøv det. Tilfredsstille han uten at du har sex. Anonymkode: 12430...36e Nettopp....elsker å gi min mann glede Selv om min lyst ikke er på topp gir jeg gjerne en handjob...tar jo knappe 10min...av og til tenner det meg såpass at jeg suger/rir han i stedet. Anonymkode: ace2f...563 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #7 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Jeg har på null måte interesse av en elsker, for han jeg bor i lag med får så vidt se understellet mitt om dagen. Vi har to relativt tette barn, og sexlysten min =0.. Han sier selv at han ikke har noe i mot det, å han kan jo bare bruke høyrehånda frem til jeg er "klar", men jeg er likevel redd for at han skal finne seg en "elsker" mens han egentlig venter på meg. Han jobber i et mannsdominert yrke, men det er noen kvinnfolk der rundt hans alder som jeg er redd han skal finne gnisten med. Så hvor vanlig er det egentlig at man velger å finne seg en elsker? Og eventuelt hvorfor? Anonymkode: aba16...65e jeg var gift og ekteskapet var sexløst de siste ti årene (hun ville ikke ha sex). Jeg var likevel ikke utro, hverken emosjonelt eller fysisk. Det var hun som ville skilles. Jeg hr ny kjæreste nå, og om sexen også her dabber av, vil jeg likevel ikke være utro mot henne. Sånn er jeg, og sånn er mange andre menn også Mann 53. Anonymkode: 813fb...ad8 6
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #8 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): jeg var gift og ekteskapet var sexløst de siste ti årene (hun ville ikke ha sex). Jeg var likevel ikke utro, hverken emosjonelt eller fysisk. Det var hun som ville skilles. Jeg hr ny kjæreste nå, og om sexen også her dabber av, vil jeg likevel ikke være utro mot henne. Sånn er jeg, og sånn er mange andre menn også Mann 53. Anonymkode: 813fb...ad8 Sånn er min mann også ❤️ Anonymkode: 6ccad...35c
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #9 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Du må jo heller ta vare på din mann, ikke tenke på måten du gjør. Tilfredstille hans lyster, det kan du gjøre på mange måter. Men nærhet, du kan også gi han en handjob selv om din sexlyst ikke er på topp. Viktig å ikke slå av alt bare fordi du ikke har lyst, i et forhold kan man ikke bli helt ego over lang tid. Anonymkode: ace2f...563 Men hvorfor er jeg pliktig til å "ta vare på" min mann med sex når jeg ikke har lyst? Altså, sex for meg er totalt dødfødt. Jeg er ekstremt sliten pga småbarn og full jobb og har faktisk ikke overskudd eller tenning nok til at jeg ønsker å ha sex. Det er som sahara der nede. Jeg blir ikke våt om han prøver å tirre meg, men heller irritert. De gangene jeg går med på å ha "pliktsex", så føles det ut som et overgrep pga det er helt tørt og det gjør vondt. Er det bedre at jeg opplever sex negativt og i værste fall mister hele gleden med det, for å "ta vare på" min mann seksuelt? TS. Anonymkode: aba16...65e 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #10 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Men hvorfor er jeg pliktig til å "ta vare på" min mann med sex når jeg ikke har lyst? Altså, sex for meg er totalt dødfødt. Jeg er ekstremt sliten pga småbarn og full jobb og har faktisk ikke overskudd eller tenning nok til at jeg ønsker å ha sex. Det er som sahara der nede. Jeg blir ikke våt om han prøver å tirre meg, men heller irritert. De gangene jeg går med på å ha "pliktsex", så føles det ut som et overgrep pga det er helt tørt og det gjør vondt. Er det bedre at jeg opplever sex negativt og i værste fall mister hele gleden med det, for å "ta vare på" min mann seksuelt? TS. Anonymkode: aba16...65e Det handler om å gi og ta i et forhold, du kan ikke stenge av helt. Om du velger dette så må du regne med at forholdet vil ta slutt med tiden. Vi snakker jo ikke om "sex, men kanskje en handjob Det kan være glede nok for mannen din det. Om du ikke kan strekke deg til såpass av og til så synes jeg ikke synd på deg om han gjør det slutt på sikt. Anonymkode: ace2f...563 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #11 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det handler om å gi og ta i et forhold, du kan ikke stenge av helt. Om du velger dette så må du regne med at forholdet vil ta slutt med tiden. Vi snakker jo ikke om "sex, men kanskje en handjob Det kan være glede nok for mannen din det. Om du ikke kan strekke deg til såpass av og til så synes jeg ikke synd på deg om han gjør det slutt på sikt. Anonymkode: ace2f...563 Å runke noen er jo en seksuell handling det og? Jeg ser virkelig ikke poenget med å drive med plikt tilfredstillelse når mannen klarer dette fint selv? Er det ikke andre forhold i et ekteskap som er viktigere enn sex? Ts. Anonymkode: aba16...65e 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #12 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Det handler om å gi og ta i et forhold, du kan ikke stenge av helt. Om du velger dette så må du regne med at forholdet vil ta slutt med tiden. Vi snakker jo ikke om "sex, men kanskje en handjob Det kan være glede nok for mannen din det. Om du ikke kan strekke deg til såpass av og til så synes jeg ikke synd på deg om han gjør det slutt på sikt. Anonymkode: ace2f...563 Må en person presses til å gjøre seksuelle handlinger med mannen sin for å unngå at han er utro? Mener du det rettferdiggjør utroskap? Når det mest sannsynligvis bare er "tørt" i en periode? Anonymkode: aba16...65e 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #13 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Må en person presses til å gjøre seksuelle handlinger med mannen sin for å unngå at han er utro? Mener du det rettferdiggjør utroskap? Når det mest sannsynligvis bare er "tørt" i en periode? Anonymkode: aba16...65e Nei, men jeg leser at du ikke er så interessert i din mann i heletatt. Alt handler kun om deg og dine behov, da passer du ikke til å være i et forhold. For der må man tenke på begge parters behov, gi og ta. Anonymkode: ace2f...563 1
~white lady~ Skrevet 18. september 2024 #14 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor er jeg pliktig til å "ta vare på" min mann med sex når jeg ikke har lyst? Altså, sex for meg er totalt dødfødt. Jeg er ekstremt sliten pga småbarn og full jobb og har faktisk ikke overskudd eller tenning nok til at jeg ønsker å ha sex. Det er som sahara der nede. Jeg blir ikke våt om han prøver å tirre meg, men heller irritert. De gangene jeg går med på å ha "pliktsex", så føles det ut som et overgrep pga det er helt tørt og det gjør vondt. Er det bedre at jeg opplever sex negativt og i værste fall mister hele gleden med det, for å "ta vare på" min mann seksuelt? TS. Anonymkode: aba16...65e Bruk glidekrem i det minste. Begges behov må hensyntas. Du kan ikke forvente at mannen din skal leve i sølibat i åresvis, men han skal heller ikke tvinge seg på deg. Det høres ut som dere trenger en lang ferie pluss avlastning fra ungene, og romantisk kvalitetstid med hverandre☺️
Trolltunge Skrevet 18. september 2024 #15 Skrevet 18. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du må jo heller ta vare på din mann, ikke tenke på måten du gjør. Tilfredstille hans lyster, det kan du gjøre på mange måter. Men nærhet, du kan også gi han en handjob selv om din sexlyst ikke er på topp. Viktig å ikke slå av alt bare fordi du ikke har lyst, i et forhold kan man ikke bli helt ego over lang tid. Anonymkode: ace2f...563 Elendig råd! Sex skal være basert på lyst, og bj og runking er også sex. Bedre at du jobber med å pleie din seksualitet frisk igjen ts. Jobb med din mann angående de tingene som står i veien for å ha lyst, og jobb med deg selv emosjonelt, mentalt og fysisk angående å få tilbake koblingen mellom hodet og resten av kroppen. Gjerne også med å få et godt forhold til kroppen din igjen, dersom dette har gått med i dragsuget det å få barn er. Å ha sex du ikke ønsker eller nyter er det du så absolutt ikke skal begynne med. Det bryter koblingen mellom hodet og kropp ytterligere ned, og vil mer sannsynlig gjøre problemet permanent enn gi mulighet til løsning på sikt. Har du hatt en velfungerende seksualitet ligger den ennå i deg, har bare gått i dvale. Du må jobbe aktivt for å koble den opp igjen, ved egenpleie og bevissthet på å finne tilbake til ditt seksuelle jeg. Dette er absolutt mulig, men begynner du med pliktsex, uansett type, går dette motsatt vei istedenfor å bli bedre. Du har en fornuftig mann virker det som. Det er veldig bra, og gjør det mye enklere å jobbe med dette på måter som leger istedenfor å ødelegge ytterligere. Men du må ville det selv (altså ha lyst til å få lyst igjen), og helt faktisk jobbe med både deg selv og mannen for å rydde plass til at du får kapasitet og lyst på plass igjen. Endret 18. september 2024 av Trolltunge 1 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #16 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor er jeg pliktig til å "ta vare på" min mann med sex når jeg ikke har lyst? Altså, sex for meg er totalt dødfødt. Jeg er ekstremt sliten pga småbarn og full jobb og har faktisk ikke overskudd eller tenning nok til at jeg ønsker å ha sex. Det er som sahara der nede. Jeg blir ikke våt om han prøver å tirre meg, men heller irritert. De gangene jeg går med på å ha "pliktsex", så føles det ut som et overgrep pga det er helt tørt og det gjør vondt. Er det bedre at jeg opplever sex negativt og i værste fall mister hele gleden med det, for å "ta vare på" min mann seksuelt? TS. Anonymkode: aba16...65e Du har ingen plikt til det. Det er nok en risiko for forholdet å kutte ut sexlivet permanent. Du vil ha en ulykkelig mann som egentlig ønsker seg ut, og det er klart det kan gå ut over ting enten han er utro eller ikke. Det er kanske ingen ting å gjøre med det. Det får gå som det går. Anonymkode: 7b50f...59e
TomSawyer Skrevet 18. september 2024 #17 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Er det bedre at jeg opplever sex negativt og i værste fall mister hele gleden med det, for å "ta vare på" min mann seksuelt? Nei og nei det er det absolutt ikke! Snakk med mannen din hvis du er usikker og husk dere er på lag. Barna ordna dere sammen og det er helt vanlig at sexlivet blir elendig når barna er små og hverdagen krever alt du har.. 2
Trolltunge Skrevet 18. september 2024 #18 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du har ingen plikt til det. Det er nok en risiko for forholdet å kutte ut sexlivet permanent. Du vil ha en ulykkelig mann som egentlig ønsker seg ut, og det er klart det kan gå ut over ting enten han er utro eller ikke. Det er kanske ingen ting å gjøre med det. Det får gå som det går. Anonymkode: 7b50f...59e Det er myyyye å gjøre med slikt, men pliktsex er raka veien til at dette blir et permanent problem oftest, og ingen menn er heller tjent med å få servert ulystig sex en periode, for så å måtte fortsette med det resten av samlivet, eller gå derfra til full stopp uten redning. Det er faktisk en skam at voksne folk fremdeles har så dårlig seksuell forståelse at de anbefaler og praktiserer pliktsex. Selv drittunger er opplyst om at sex skal skje på gjensidig ønske om sex. Rådet og praksis med pliktsex, uansett type, er like avleggs som å råde til og praktisere det å banke barn til vett. I praksis er det tilnærmet det samme også. Å knuse det man liksom ønsker godt. 1
Fremmed fugl Skrevet 18. september 2024 #19 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Men hvorfor er jeg pliktig til å "ta vare på" min mann med sex når jeg ikke har lyst? Altså, sex for meg er totalt dødfødt. Jeg er ekstremt sliten pga småbarn og full jobb og har faktisk ikke overskudd eller tenning nok til at jeg ønsker å ha sex. Det er som sahara der nede. Jeg blir ikke våt om han prøver å tirre meg, men heller irritert. De gangene jeg går med på å ha "pliktsex", så føles det ut som et overgrep pga det er helt tørt og det gjør vondt. Er det bedre at jeg opplever sex negativt og i værste fall mister hele gleden med det, for å "ta vare på" min mann seksuelt? TS. Anonymkode: aba16...65e Først, den beste nordiske undersøkelsen sier at 11 % har vært utro i sitt nåværende forhold. Så tenker jeg at du tenker helt rett, pliktsex vil kun være med å lage problemet større over tid, og for de fleste av oss menn så er det kjipt. Men jeg tror at du skal være bevist på å ønske deg at dere får et sexliv igjen når det ligger til rette for det. Så ta være på det å være kjæreste med mannen din (eller det å se på dere som en kjærester). 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #20 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Å runke noen er jo en seksuell handling det og? Jeg ser virkelig ikke poenget med å drive med plikt tilfredstillelse når mannen klarer dette fint selv? Er det ikke andre forhold i et ekteskap som er viktigere enn sex? Ts. Anonymkode: aba16...65e Nei, synes ikke sex er mindre viktig. For en del menn er det gjennom sex og intimitet de får bekreftet samholdet og kjærligheten. På gruppenivå fungerer menn og kvinner forskjellig på dette punktet. Og i et godt forhold evner man å ta hverandres perspektiv og møte hverandres behov. Sier ikke man skal gjøre ting man ikke vil, men samtidig så synes jeg det er rart å ikke gi noe til den man tilsynelatende elsker. Er det verdens undergang å kline litt naken med den man elsker? La han ta på brystet ditt eller stryke deg over rumpa? Du kan stryke han over penisen i 30 sekund, trenger ikke runke han heller, så kan han avslutte. 4 minutter av uka di, for han du elsker. Og han venter tålmodig på sex. Kommer aldri til å skjønne at man ikke er villig til å finne kompromiss som fungerer for begge. For ordens skyld, jeg er kvinne 39 år, i et herlig forhold. Anonymkode: 6ccad...35c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå