Gå til innhold

Er det akseptabelt å kontakte noen som jobber i avdelingen for å spørre om arbeidsmiljøet og jobben før man takker ja til et tilbud?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det akseptabelt å kontakte noen som jobber i avdelingen privat for å spørre om arbeidsmiljøet og jobben før man takker ja til et tilbud?
 

Anonymkode: 05361...35d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, men det beste er å gå via felles bekjente. Jeg har fått sånne forespørsler flere ganger eller satt folk i nettverket mitt i kontakt med hverandre 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Er det akseptabelt å kontakte noen som jobber i avdelingen privat for å spørre om arbeidsmiljøet og jobben før man takker ja til et tilbud?
 

Anonymkode: 05361...35d

Lurt 👍🏼 

Anonymkode: f6623...e86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen helt ukjente kontaktet meg privat for å forhøre seg om arbeidsmiljøet og arbeidsforholdene mine, ville jeg synes det var rimelig spesielt... Å benytte nettverk og felles kjente for å forhøre seg er noe annet og ganske vanlig. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daria skrev (På 18.9.2024 den 17.24):

Hvis noen helt ukjente kontaktet meg privat for å forhøre seg om arbeidsmiljøet og arbeidsforholdene mine, ville jeg synes det var rimelig spesielt... Å benytte nettverk og felles kjente for å forhøre seg er noe annet og ganske vanlig. 

Jeg ville antatt at de fleste av forskjellige grunner ikke har store nettverk eller felles kjente å bruke til slike formål. For 90% av jobber som utlyses i byen min ville jeg ikke hatt noen å snakke med.

Hva gjør man da?

Ser at Skatteetaten har begynt å bruke omvendt referansesjekk som løser dette problemet. Skulle ønsket at alle bedrifter/etater var så transparente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...