Gå til innhold

Legen sier min sykemelding kan bli avvist av nav?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker det var legen som gjorde en feilvurdering her.

Burde ha skrevet sykemelding ut hele uken, det har min lege pleid å gjøre.

Anonymkode: d9f33...ae8

Skrevet

Her burde legen ha skrevet sykmld ut søndag, herregud for et tåpelig opplegg. Det er bare positivt at du håpet å bli bra.

Anonymkode: a6ef6...8c5

Skrevet

Kan fastlegen ha misforstått og trodd at du ikke var syk på mandag, men bare sliten etter sykdommen. Sånn at han trodde du ville at han skulle tilbakedatere sykemeldingen til fredag da du faktisk var syk. 

Anonymkode: ff666...c83

Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Jo, det spiller en rolle, fordi noen ting er helt opplagt at man ikke kan gå på jobb med for folk flest, men en lege skal gjøre en selvstendig undersøkelse for å sykemelde for første gang i et sykdomsforløp. Ved noen sykdomstilstander så skal faktisk legen selv undersøke pasienten før hen sykemelder pasienten, for at Nav skal godkjenne sykemeldingen. 
Der var faktisk en nyhetssak på en pasient i sommer der Nav underkjente sykemeldingen og pasienten måtte selv dekke tapet i hele sykdomsforløpet. Saken hadde blitt klaget på opp over i systemet, uten hell. 

Nå er det ingen i denne tråden som kan svare på hva Nav gjør i ts sitt tilfelle. Når ts i tillegg oppretter en tråd, spør å erfaringer og råd fra andre, andre bruker av sin tid og erfaring/kunnskap og ts svarer med å ikke ville dele relevant erfaring, så blir hele opplegget her respektløst overfor dem som bruker tid på henne. 

Anonymkode: 21947...208

Er det respektløs å ikke dele hvilken sykdom man har på kg? Det er en alvorlig sykdom som har forverret seg. Han dokumentasjon på det, har også blitt sett på av lege. 
Dette innlegget er jo kun av nysgjerrighet. 

Anonymkode: 85ce8...00c

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kan fastlegen ha misforstått og trodd at du ikke var syk på mandag, men bare sliten etter sykdommen. Sånn at han trodde du ville at han skulle tilbakedatere sykemeldingen til fredag da du faktisk var syk. 

Anonymkode: ff666...c83

Nei, det kan han ikke. Var innom forrige uke, er veldig syk så kan ikke være på jobb. Jeg går på medisiner hver dag, og håper jo at de skal bedre situasjonen slik at jeg klarer å komme meg i jobb igjen. 
Dessverre så er det to forskjellige leger som jobber på dette kontoret. Aner aldri hvem som er der til hvilken tid, det var en annen lege enn sist uke nå. Likevel journalen er der, uttaleser fra spesialister som jeg var hos uka før der igjen er der. Og om han mente han jeg burde komme til en time skulle han jo sagt det også. 

Anonymkode: 85ce8...00c

Skrevet

Høres rart ut. Her så har legen skrevet ut nå fra mandag til fredag. Og ny igjen mandag til fredag i 6 uker på sønnen i huset.  Har og måtte purre på sykmeldingen, fått beskjed å ikke dra på jobb og sykmelding har ikke blitt sendt fra legen før på onsdag   og sykmelding står det mandag til fredag evnt søndag.  Her sier de så lenge det er samme sykdom osv går det greit

Anonymkode: 5dcc4...770

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Blir ikke helg regnet med på sykemelding? Det var nytt for meg som arbeidsgiver. Jeg har mottatt utallige sykemeldinger der man også er sykemeldt når det er helg. Det finnes ansatte i turnus og skift ordninger…

Anonymkode: ae6ae...2a9

Sykepenger gjennom folketrygden ytes for alle dager unntatt lørdag og søndag. Det er ca 248 dager med sykepenger du har rett på fra folketrygden når du er arbeidstaker, + 16 dager sykepenger fra arbeidsgiver. Hvis det blir skrevet sykemelding fra mandag til fredag også ny sykemelding mandag, blir det som regel regnet som sammenhengende sykemelding hos nav. 

Anonymkode: 462e5...818

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...