Gå til innhold

Klage på skadeerstatning, cøliaki

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sendte inn skadeerstatning på vegne av barnet mitt som har cøliaki. Dette etter råd fra andre som har mottatt erstatning av samme grunn. Men mitt forsikringsselskap ga avslag fordi de mener at prosenten ligger på kun 2% og minimum for erstatning er 5%. 

Er det noe vits å klage på dette? Hvilke argumenter må jeg lene meg på? Matpriser? Dårlig immunforsvar? Vanskeligere deltagelse på alt fra bursdager til mat og helse på skolen? 

Takk for svar:)

Anonymkode: 22056...cfd

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sendte inn skadeerstatning på vegne av barnet mitt som har cøliaki. Dette etter råd fra andre som har mottatt erstatning av samme grunn. Men mitt forsikringsselskap ga avslag fordi de mener at prosenten ligger på kun 2% og minimum for erstatning er 5%. 

Er det noe vits å klage på dette? Hvilke argumenter må jeg lene meg på? Matpriser? Dårlig immunforsvar? Vanskeligere deltagelse på alt fra bursdager til mat og helse på skolen? 

Takk for svar:)

Anonymkode: 22056...cfd

Medisinsk invaliditet ved cøliaki er standardisert i hht medisinske tabellverk til 2 %. Hvis grensen for erstatning går ved 5 % vil ikke en klage gå gjennom. 

Anonymkode: aefd6...d24

• Liker 4
Skrevet

Dette er ikke noe forsikringsselskapet mener eller synser om, de følger bare tabellen som alle forsikringsselskaper bruker og du kommer ingen vei med å klage. Ekstrautgifter til spesialmat er sånt som du kan føre inn i selvangivelsen og få fratrekk for, det har ingenting med invaliditet å gjøre. 

Anonymkode: 0bdf4...813

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Dette er ikke noe forsikringsselskapet mener eller synser om, de følger bare tabellen som alle forsikringsselskaper bruker og du kommer ingen vei med å klage. Ekstrautgifter til spesialmat er sånt som du kan føre inn i selvangivelsen og få fratrekk for, det har ingenting med invaliditet å gjøre. 

Anonymkode: 0bdf4...813

Særfradraget for store sykdomsutgifter ble avviklet fra 2012, og kun unntak som fortsatt får fradraget.

Skrevet

Man blir kompensert med grunnstønad fra NAV ved cøliaki, så merutgifter kompenseres relativt godt som det er. 

Anonymkode: aefd6...d24

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...