AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #1 Skrevet 18. september 2024 Er veldig usikker på om jeg skal velge det. Har innbo fra før med 4000 egenandel og 20% på det som skyter over, inntil 100.000 kr. Har også jusstelefon via Huseierne + 1 advokattime . Vs. 10.000 kr for boligkjøperforsikring. hva bør jeg gå for? Anonymkode: 86e9a...076
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #2 Skrevet 18. september 2024 Må sies at dersom jeg har god sak, så gir boligkjøperforsikring 10 timer med advokat, men trenger jeg mer må jeg betale 4000 kr egenandel hos dem også (men som blir refundert om jeg skulle vunnet saken, for eksempel)… Anonymkode: 86e9a...076
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #3 Skrevet 18. september 2024 Lønte seg stort her, i alle fall. En ting er det økonomiske. Men de var også fantastiske underveis, så vi ble "skjermet" for all støy og jobb. For meg var det verdt vel så mye at vi hadde en profesjonell part som handterte hele situasjonen, som kompensasjonen til slutt. Ja, man kan mulig få igjen på andre forsikringer, men da må man jo legge ut først, og ta alle kamper selv. Anonymkode: bea60...e78
An0nymm Skrevet 18. september 2024 #4 Skrevet 18. september 2024 (endret) jeg tok ikke det Endret 18. september 2024 av An0nymm
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #5 Skrevet 18. september 2024 Hvilket selskap? Boligkjøperforsikring dekker kun advokathjelp? AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Lønte seg stort her, i alle fall. En ting er det økonomiske. Men de var også fantastiske underveis, så vi ble "skjermet" for all støy og jobb. For meg var det verdt vel så mye at vi hadde en profesjonell part som handterte hele situasjonen, som kompensasjonen til slutt. Ja, man kan mulig få igjen på andre forsikringer, men da må man jo legge ut først, og ta alle kamper selv. Anonymkode: bea60...e78 Anonymkode: 86e9a...076
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #6 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hvilket selskap? Boligkjøperforsikring dekker kun advokathjelp? Anonymkode: 86e9a...076 Ja, utbetalingen kom jo fra selger. Men de handterte absolutt alt. Uten dem tror jeg raskt vi ikke hadde vunnet gjennom, og det hadde i alle fall krevd veldig mye mer av oss enn en og annen telefon med forsikringsselskapet. Var en kompleks sak, der de virkelig var på ballen og kunne jussen. Anonymkode: bea60...e78
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #7 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, utbetalingen kom jo fra selger. Men de handterte absolutt alt. Uten dem tror jeg raskt vi ikke hadde vunnet gjennom, og det hadde i alle fall krevd veldig mye mer av oss enn en og annen telefon med forsikringsselskapet. Var en kompleks sak, der de virkelig var på ballen og kunne jussen. Anonymkode: bea60...e78 Hvilket selskap ? Anonymkode: 86e9a...076
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #8 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Ja, utbetalingen kom jo fra selger. Men de handterte absolutt alt. Uten dem tror jeg raskt vi ikke hadde vunnet gjennom, og det hadde i alle fall krevd veldig mye mer av oss enn en og annen telefon med forsikringsselskapet. Var en kompleks sak, der de virkelig var på ballen og kunne jussen. Anonymkode: bea60...e78 Hvilken sak var det? Hva var feil med boligen? Anonymkode: 08e30...b48
Gjest takinova Skrevet 18. september 2024 #9 Skrevet 18. september 2024 Systemet er rigget. Melgere har jo egentlig ingen funksjon. Vi bruker dem fordi systemet er rigget slik at uten dem virker det som man er en useriøs selger. Uten finn.no kan man ikke få laget en annonse. Osv osv. Og det nyeste er jo boligkjøp/boligsalgforsikring. Man "må" liksom ha det som en del av et åpent boligsalg ettersom din "motpart" nesten helt sikkert har det. Om noe skjer står du da alene mot en mektig motpart. Har også hørt om folk som ikke vil kjøpe fra folk som ikke har den forsikringen, nesten som om selger da har noe å skjule. Jeg bruker det, av overnevnte grunn, for å treffe større kjøpergruppe. Blir som en pølse i slaktetida. Men det burde ikke være nødvendig. Noe skal jo meglerne og forsikringsselskapene, fotografene, stylistene og finn.no også leve av.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #10 Skrevet 18. september 2024 takinova skrev (12 minutter siden): Systemet er rigget. Melgere har jo egentlig ingen funksjon. Vi bruker dem fordi systemet er rigget slik at uten dem virker det som man er en useriøs selger. Uten finn.no kan man ikke få laget en annonse. Osv osv. Og det nyeste er jo boligkjøp/boligsalgforsikring. Man "må" liksom ha det som en del av et åpent boligsalg ettersom din "motpart" nesten helt sikkert har det. Om noe skjer står du da alene mot en mektig motpart. Har også hørt om folk som ikke vil kjøpe fra folk som ikke har den forsikringen, nesten som om selger da har noe å skjule. Jeg bruker det, av overnevnte grunn, for å treffe større kjøpergruppe. Blir som en pølse i slaktetida. Men det burde ikke være nødvendig. Noe skal jo meglerne og forsikringsselskapene, fotografene, stylistene og finn.no også leve av. Kan jeg ikke bare bruke innbo om noe oppstår? Anonymkode: 86e9a...076
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #11 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kan jeg ikke bare bruke innbo om noe oppstår? Anonymkode: 86e9a...076 Jo. Veldig mange av svarene her kommer fra folk som ikke har fått med seg de nye reglene. Ny boligkjøperforsikring er bare advokathjelp, det viktigste nå er å kjøpe av noen som har boligselgerforsikring. Hvis det skjer noe feil med boligen melder man sak til forsikringsselskapet. Anonymkode: 38ec3...639
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #12 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jo. Veldig mange av svarene her kommer fra folk som ikke har fått med seg de nye reglene. Ny boligkjøperforsikring er bare advokathjelp, det viktigste nå er å kjøpe av noen som har boligselgerforsikring. Hvis det skjer noe feil med boligen melder man sak til forsikringsselskapet. Anonymkode: 38ec3...639 Har du link til disse nye reglene? Anonymkode: 75b31...07b
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #13 Skrevet 18. september 2024 Så skal jeg ha med forsikring da til 10.000? Selv om innbo dekker inntil 100.000, med 4000 egenandel og 20% på overskytende? Anonymkode: 86e9a...076
Brunello Skrevet 18. september 2024 #14 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Så skal jeg ha med forsikring da til 10.000? Selv om innbo dekker inntil 100.000, med 4000 egenandel og 20% på overskytende? Anonymkode: 86e9a...076 100 000,- er ingen ting om det blir rettssak. Men hva slags bolig er det? Er det enebolig eller tomannsbolig er det nobrainer. Da må en ha. Må vurdere ved rekkehus og flermannsbolig som ikke er blokk. Er det en blokk, er det antakelig ikke behov. Ved helt nytt bad i regi av eier bør man kanskje vurdere. Ellers vil jeg hevde det ikke er noe poeng.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #15 Skrevet 18. september 2024 Brunello skrev (9 minutter siden): 100 000,- er ingen ting om det blir rettssak. Men hva slags bolig er det? Er det enebolig eller tomannsbolig er det nobrainer. Da må en ha. Må vurdere ved rekkehus og flermannsbolig som ikke er blokk. Er det en blokk, er det antakelig ikke behov. Ved helt nytt bad i regi av eier bør man kanskje vurdere. Ellers vil jeg hevde det ikke er noe poeng. Blokk, leilighet, bad fra 2017 som er lagt av forrige eier selv (han har våtromssertifikat). Anonymkode: 86e9a...076
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #16 Skrevet 18. september 2024 Vi droppet boligkjøperforsikring. De advokattimene har vi uansett dekket gjennom fagforening og andre forsikringer. Anonymkode: a7ec0...19f
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #17 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi droppet boligkjøperforsikring. De advokattimene har vi uansett dekket gjennom fagforening og andre forsikringer. Anonymkode: a7ec0...19f Hvilket fagforbund / forsikring ? Anonymkode: 86e9a...076
Gipetto Skrevet 18. september 2024 #18 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Blokk, leilighet, bad fra 2017 som er lagt av forrige eier selv (han har våtromssertifikat). Anonymkode: 86e9a...076 Sameie/borettslag da? Sameiet vi bor i står for utvendig forsikring som f.eks. takskader, drenering etc. Vi tegner ikke boligkjøperforsikring da vi har dette i innbo, samt at det utvendige allerede er forsikret av sameiet. Begrenser seg hvor mye som kan være galt innvendig.
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #19 Skrevet 18. september 2024 Gipetto skrev (5 minutter siden): Sameie/borettslag da? Sameiet vi bor i står for utvendig forsikring som f.eks. takskader, drenering etc. Vi tegner ikke boligkjøperforsikring da vi har dette i innbo, samt at det utvendige allerede er forsikret av sameiet. Begrenser seg hvor mye som kan være galt innvendig. Sameie ja med felles bygningsforsikring. Tror jeg dropper forsikringen jeg, da? Kan få ca 8 advokattimer for ca 10 000 kr, om det skulle blitt behov. I verste fall 24.000 kr om alle kr 100.000 av innbo skulle blitt brukt. Anonymkode: 86e9a...076
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #20 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Så skal jeg ha med forsikring da til 10.000? Selv om innbo dekker inntil 100.000, med 4000 egenandel og 20% på overskytende? Anonymkode: 86e9a...076 De pengene går raskt. Jeg måtte bruke innboforsikring på å gå til sak mot utbygger for noen år siden, det rakk akkurat å bli en løsning før de 100 000 kr var brukt opp. Og da var advokaten veldig påpasselig med å ikke sløse tid her og der. 100 000 kr er ingenting. Jeg har nylig benyttet meg av hjelpen til Huseiernes landsforbund. Du kommer ikke særlig langt med det. Det er jusstudenter som sitter på den gratis telefonen, og de kan ikke hjelpe deg å utforme klager, krav eller slikt. Den ene timen man får gratis er også *ingenting*. Jeg hadde aldri kjøpt uten boligkjøperforsikring nå. At noen tar ansvar for hele saken, alt som må gjøres og fremgangen, uten at du trenger å tenke på at timene går er gull verdt. Jeg måtte ta den i bruk nå pga. en hel rekke forhold. Her er det pusset opp av noen andre. Jeg hadde stressa veldig om jeg bare hadde hatt innboforsikringen. Jeg måtte undersøke problemene og skrive selve reklamasjonen selv, og det tok mange timer og sikkert 15-20 telefoner til Huseiernes. Kjempeglad for at problemet blir tatt over av forsikringen nå. Ikke ta sjansen, bruk de ti tusen kronene. Anonymkode: c296f...513
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå