AnonymBruker Skrevet 18. september #1 Del Skrevet 18. september ? Anonymkode: ed27e...da1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 18. september #2 Del Skrevet 18. september Uten at jeg har fått det forklart noen gang, har jeg alltid tolket det som at "mye" hund vil si en hund som krever mye av eier. Man sier jo ofte det om raser som Mallinois, aktive jakthunder som støvere og elghunder og om urhunder. Hunder som mistrives og utvikler problemadferd om eier ikke følger opp og gir tilstrekkelig med stimuli og trening. "Lite" hund er gjerne motsatt, hunder som er fornøyd med å tusle rundt i nabolaget og ikke krever så mye, typisk selskapshunder. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #3 Del Skrevet 18. september Jeg tipper det handler om menneskers oppfatning av hvordan en hund "skal være". Vi har definert en slags kollektiv fasit på hva en hund er, og sier derfor at noen hunder er mer typisk hund, men de er bare mer lik vårt bilde av en hund. Det kommer fra erfaring, har du hatt 20 hunder vil deres fellestrekk stikke seg ut som "typisk trekk hos hund". Jeg har jo møtt hunder som har oppført seg mer som en typisk katt, men alt de gjør er jo hundeoppførsel også. Det er bare sjeldnere å se oppførselen i en hund. Anonymkode: 2f648...a99 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #4 Del Skrevet 18. september Jeg oppfatter det også slik som Gliffy. Når jeg fikk min første puddel nå, sa jeg at jeg fikk mer hund enn jeg forventet. Det var fordi jeg fikk en puddel som trenger mye aktivitet for å være fornøyd med livet, hvis ikke utvikler han problematferd. Derfor går det mye tid til trening. Det sagt, så er han mye mindre hund enn de fleste maller og BC-er jeg kjenner. De trenger enda mer igjen, og er derfor "mer hund". Anonymkode: 183e5...840 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. september #5 Del Skrevet 20. september "Mye hund" for meg er en hund med mye energi, meninger, drifter eller lignende. En hund som krever ekstra av eier for å fungere godt. Anonymkode: 5d758...88c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. september #6 Del Skrevet 21. september "Selskapshunder" kan også bli "for mye hund" Alle har rovdyrinstinkter i seg. Derfor er det så trist at eiere ikke jobber og trener med de små. Så mister de språk, blir stresset og aggressive bjeffemonstere som blir vanskelige å ha med å gjøre. Anonymkode: ac435...8ca 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå