AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #1 Skrevet 18. september 2024 Opplevde å være vitne til stor forskjellsbehandling av etnisk norske å ikke etnisk norske. Mitt firma sto trafikkvakter ved en skole. Ved skolestart å skoleslutt. Skolen bygger om å i den annledning var firmaet mitt leid inn for elevenes sikkerhet mens dette pågår. Vi sørger for elevene kommer seg over fotgjenger feltet ved den del av skoleveien utbredes pågår. Elevene har blitt klart fortalt å gå en annen vei. Likevel er det noen som bor denne veien og derfor må gå den veien. Derfor står vi her Men til hendelsen. En vakt fra skolen sørger for at elevene skal gå den riktige veien. En del elever går feil, bryr seg kanskje ikke eller glemmer seg av. Derfor står hun der. Observerer at hun skriker, gaper å er skikkelig sint i møte med dem som går den veien som er feil. Det kommer så ei jente, lærer bøyer seg ned er mild, rolig å snill å sier det går fint men du må gå den andre veien. I sekunder etter skriker hun til en annen gutt som sparker på feil sykkelsti å roper navne hans å løper etter. Reagerer på den store forskjellen. Til noen er hun så nedverdigende, kjempe sint, sur å ekkel å til noen så mild, rolig å grei i måten hun snakker på. Forskjellen som er observert her er at de hun skriker, gaper å snakker sint å surt til dem du ser ikke er etnisk norske. Mens dem jeg så hun snakker respektabelt til er norske. Dette må meldes inn å lurer på hvem til. Er det rektor ved skolen ? Kommunen, fylkeskommunen? Å hvordan gå frem? Ønsker ikke firmaet mitt på papirer å ønsker holde dem utenfor så vil helst at dette meldes anonymt. Går det ann? Anonymkode: b9d4d...8a4 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #2 Skrevet 18. september 2024 Tror ikke at det er rasisme men kulturforskjeller mellom barna som gjør at hun må reagere annerledes med de ulike barna. Noen barn er stille ,forsiktige og lydige og dem er det ikke riktig å skrike til . Mens andre er mer utagerende, aggressive og uoppdragne så da må det tøffere handling til for at de skal lystre læreren, fordi de fleste av dem mangler respekt for autoriteter som mange innvandrer barn gjør fordi foreldrene ikke setter grenser for dem og ikke ønsker å integrere seg. Resultatet ser du tydelig i skoler som er overrepresentert av innvandrer barn. Der gjør de det mye dårligere fordi det er det mye mer uro og dominans vold i skolene. Anonymkode: 1efc5...8cf 3 1 3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #3 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror ikke at det er rasisme men kulturforskjeller mellom barna som gjør at hun må reagere annerledes med de ulike barna. Noen barn er stille ,forsiktige og lydige og dem er det ikke riktig å skrike til . Mens andre er mer utagerende, aggressive og uoppdragne så da må det tøffere handling til for at de skal lystre læreren, fordi de fleste av dem mangler respekt for autoriteter som mange innvandrer barn gjør fordi foreldrene ikke setter grenser for dem og ikke ønsker å integrere seg. Resultatet ser du tydelig i skoler som er overrepresentert av innvandrer barn. Der gjør de det mye dårligere fordi det er det mye mer uro og dominans vold i skolene. Anonymkode: 1efc5...8cf Bare så det er sakt, flere etnisk norske gikk også på "feil sykkelsti" til dem hadde hun en en helt annen tone. Tenker ikke jeg skal stå på sidelinjen så er derfor ute etter hvordan ta det videre. Så det du "tror" overser jeg. Dette er noe vi (etnisk norske både jeg og min kollega) så med egne øyner som bør tas tak i. Her var det ikke frekke kommentarer fra elevene eller respektløse svar fra dem som ikke var etnisk norske. Her var det så tydelig forskjell på måten å komunisere på til norske å ikke norske at det var ubehagelig å stå å se på. Anonymkode: b9d4d...8a4 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #4 Skrevet 18. september 2024 Du tar det opp med skolen. Rektor/ass.rektor/inspektør/avd.leder funker. Anonymkode: e1b3e...bb9 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #5 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Tror ikke at det er rasisme men kulturforskjeller mellom barna som gjør at hun må reagere annerledes med de ulike barna. Noen barn er stille ,forsiktige og lydige og dem er det ikke riktig å skrike til . Mens andre er mer utagerende, aggressive og uoppdragne så da må det tøffere handling til for at de skal lystre læreren, fordi de fleste av dem mangler respekt for autoriteter som mange innvandrer barn gjør fordi foreldrene ikke setter grenser for dem og ikke ønsker å integrere seg. Resultatet ser du tydelig i skoler som er overrepresentert av innvandrer barn. Der gjør de det mye dårligere fordi det er det mye mer uro og dominans vold i skolene. Anonymkode: 1efc5...8cf Kulturforskjeller som gjør at man må skrike til barna?? Dårlig trolleforsøk😂 Anonymkode: 33166...047 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #6 Skrevet 18. september 2024 Meld fra til rektor. Anonymkode: 33166...047 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #7 Skrevet 18. september 2024 Alt er ikke rasisme! Utlendinger er ikke laget av glass. Anonymkode: c92b7...3f4 4 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #8 Skrevet 18. september 2024 Denne historien tror jeg bare ikke på. Den virker som en stiloppgave som noen i 7. klasse kan ha hatt. Anonymkode: 0d229...f20 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #9 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Denne historien tror jeg bare ikke på. Den virker som en stiloppgave som noen i 7. klasse kan ha hatt. Anonymkode: 0d229...f20 Da kan du jo bare scrolle videre? Lukk øynene eller ikke, det skjedde. Sier noe også om hendelsen når du tenker det kan ikke være sant. I de "gode" skolene vi har i 2024. Men det skjer å vi var vitne. Å det er nå utformet et brev som skal til rektor. Takk til dere som har svart. Anonymkode: b9d4d...8a4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #10 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Alt er ikke rasisme! Utlendinger er ikke laget av glass. Anonymkode: c92b7...3f4 Stemmer det er de heldigvis ikke. Å alt er ikke rasisme. Men én ting er sikker, om du vil kalle det rasisme eller ikke. Er dette ikke okei. Hadde reagert også om hun snakket slik til etnisk norsk. Det er ikke greit uansett tenker jeg. Men når vi 2 godt voksne, en kar og ei dame sto å så på dette hvor tydelig forskjellen var. Neimen ikke ok. Anonymkode: b9d4d...8a4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #11 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Opplevde å være vitne til stor forskjellsbehandling av etnisk norske å ikke etnisk norske. Mitt firma sto trafikkvakter ved en skole. Ved skolestart å skoleslutt. Skolen bygger om å i den annledning var firmaet mitt leid inn for elevenes sikkerhet mens dette pågår. Vi sørger for elevene kommer seg over fotgjenger feltet ved den del av skoleveien utbredes pågår. Elevene har blitt klart fortalt å gå en annen vei. Likevel er det noen som bor denne veien og derfor må gå den veien. Derfor står vi her Men til hendelsen. En vakt fra skolen sørger for at elevene skal gå den riktige veien. En del elever går feil, bryr seg kanskje ikke eller glemmer seg av. Derfor står hun der. Observerer at hun skriker, gaper å er skikkelig sint i møte med dem som går den veien som er feil. Det kommer så ei jente, lærer bøyer seg ned er mild, rolig å snill å sier det går fint men du må gå den andre veien. I sekunder etter skriker hun til en annen gutt som sparker på feil sykkelsti å roper navne hans å løper etter. Reagerer på den store forskjellen. Til noen er hun så nedverdigende, kjempe sint, sur å ekkel å til noen så mild, rolig å grei i måten hun snakker på. Forskjellen som er observert her er at de hun skriker, gaper å snakker sint å surt til dem du ser ikke er etnisk norske. Mens dem jeg så hun snakker respektabelt til er norske. Dette må meldes inn å lurer på hvem til. Er det rektor ved skolen ? Kommunen, fylkeskommunen? Å hvordan gå frem? Ønsker ikke firmaet mitt på papirer å ønsker holde dem utenfor så vil helst at dette meldes anonymt. Går det ann? Anonymkode: b9d4d...8a4 Ser det samme i barnehagen vi hadde eldste i. Personalet behandlet de mørke barna som luft. Anonymkode: 9b6cb...713
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #12 Skrevet 18. september 2024 Hallo i luken?? den norske jenta går forbi, stopper opp. Da er det mulighet for å snakke rolig. Den andre gutten sparker forbi, sier du. Da må selvfølgelig læreren rope og løpe etter for at han skal stoppe og høre. Du kan ikke bøye deg ned å snakke mildt til en gutt på en sykkelsti som er langt unna deg. dette er ikke rasisme, dette er en lærer som gjør jobben sin. Anonymkode: ce486...26b 4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #13 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hallo i luken?? den norske jenta går forbi, stopper opp. Da er det mulighet for å snakke rolig. Den andre gutten sparker forbi, sier du. Da må selvfølgelig læreren rope og løpe etter for at han skal stoppe og høre. Du kan ikke bøye deg ned å snakke mildt til en gutt på en sykkelsti som er langt unna deg. dette er ikke rasisme, dette er en lærer som gjør jobben sin. Anonymkode: ce486...26b Okei for å spesifisere. Dette ble observert i 30 min. Det er en del unger frem å tilbake. Disse var bare 2 eksempler. Vil du ha et annet ? En gruppe på 4 stk ved utenlandsk opprinnelse: Ababab snu, snu, nei hallo "ababab" dere går ikke her me pekefingen å sint streng tone. Neste gruppe på 3 norske: smiler å småflirer å sier vennlig. dere må gå den andre veien neste gang. Hun kunne iallefall snakket rolig å mildt til de 4 utenlandske guttene. Anonymkode: b9d4d...8a4
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #14 Skrevet 18. september 2024 Høres rart ut. Har jobbet på mange barne- og ungdomsskoler med høy andel innvandrere. Etter mine observasjoner har jeg aldri sett eller hørt slik forskjellsbehandling. Har derimot opplevd en del innvandrerbarn med svært liten respekt for voksne/lærere, ikke alle - men langt oftere enn "etnisk norske", dessverre. Husk også at denne læreren kjenner barna. Kanskje hun vet at disse fire guttene ikke hører etter, det må sterkere lut til. Du vet jo ingenting om barna. Anonymkode: f2b0a...a96 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå