Gå til innhold

Å besøke arbeidsplass med baby når man er i permisjon

AnonymBruker
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Anbefalte innlegg

Hvor vanlig er det å "vise frem" baby på arbeidsplassen i løpet av foreldrepermisjon? Jeg har fått et par henvendelser fra kolleger om at de ser frem til at jeg besøker kontoret med baby. Det er litt kronglete å komme seg til kontoret for meg, og jeg er litt nervøs for at baby skulle grått eller vært utilpass under besøket. 

Bør man varsle jobb i god tid i forkant i så fall? For ordens skyld,  jeg har en arbeidsplass der det er trygt og ikke til nevneverdig bry at noen tar med en baby. 

Anonymkode: a0898...2f6

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig her. Fikk melding fra sjefen om at det hadde vært koselig om jeg tok med den lille under felles møte *den datoen*. Det blir kaffe og kake osv.

Tok turen, og de fleste så ut til å synes at det var veldig koselig. Fikk gave til den lille og! Min er en sovebaby, så hun sov for det meste gjennom alt. 

Ikke vær redd for om babyen blir utilpass. Du behøver ikke bli lenge.

Anonymkode: 8a8d6...ff1

• Liker 13
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i hvertfall vanlig for 30 år siden 🙂. Jeg besøkte jobben etter en mnd ca.

Anonymkode: 73b86...fdb

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på. Det er vanlig på endel plasser, men jeg har også sett folk bli oppfordret til det, men når de kommer har kollegaene knapt tid til å hilse på. Jeg ville bare gjort det om jeg var litt venn med de jeg jobbet med og ikke bare kollega.

Anonymkode: 40c3a...bb7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen gjør det, ikke alle. Jeg gjorde med første for hun var en ganske avslappet og rolig type. Min nummer to var mye mer survete og stress å ha med ut, så jeg lot være. Gjør det du selv synes er hyggelig! 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det vanlig. Kontorjobb med bare damer som er ferdig med babytiden, de syns det er heeeelt greit at jeg kommer innom i lunsjen 😅

Anonymkode: a2aa9...3ea

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kommer an på. Det er vanlig på endel plasser, men jeg har også sett folk bli oppfordret til det, men når de kommer har kollegaene knapt tid til å hilse på. Jeg ville bare gjort det om jeg var litt venn med de jeg jobbet med og ikke bare kollega.

Anonymkode: 40c3a...bb7

Det er vel litt dette jeg er redd for, at ingen skal ha tid til oss. Har det supert med kolleger når jeg er på jobb, men vi er ikke venner på fritida. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er vanlig her. Fikk melding fra sjefen om at det hadde vært koselig om jeg tok med den lille under felles møte *den datoen*. Det blir kaffe og kake osv.

Tok turen, og de fleste så ut til å synes at det var veldig koselig. Fikk gave til den lille og! Min er en sovebaby, så hun sov for det meste gjennom alt. 

Ikke vær redd for om babyen blir utilpass. Du behøver ikke bli lenge.

Anonymkode: 8a8d6...ff1

Det hørtes veldig hyggelig ut. Tror nok ikke det vanker noen gave på meg. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig vanlig hos oss, kontorjobb. Jeg var innom to ganger i min permisjon. Avtalte med et par stykker rett før så jeg visste at i alle fall noen hadde tid til en liten kaffepause og slå av en prat. Den ene gangen kom jeg innom til fredagskaffen. Hyggelig å stikke innom syns jeg! Kommer til å gjøre det neste gang også. Vi har hvilerom på jobb, så jeg kunne sette meg der for å amme litt uforstyrret. 

Anonymkode: f9c31...018

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom flere ganger, veldig koselig! 

Anonymkode: c69ff...90d

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos oss er det vanlig at den nybakte mor m/baby blir invitert til lunsj en fredag f.eks, også er det noen som baker og det er ordnet med gave og kort. 

(Nybakte fedre har det bare vært en av, min arbeidsplass er kvinnedominert, han var på plass på jobb igjen kort tid etter fødsel, og da vanket det kake og gave, men babyen var ikke med).

Anonymkode: 22754...7ae

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om baby gråter...lager støy..vet at dette skjer; ikke kom på besøk :) 

I min matpause skal jeg ikke forstyrres av en baby. Ønsker du å promotere ditt barn så gjør dette på fritiden med de kollegaene du vil skal se krapylet.

Anonymkode: 9554e...6c3

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var innom flere ganger i begge permisjoner, det var to ulike jobber. Alle syntes det var koselig. Avtalte på forhånd og la det i lunsjen så alle hadde tid. 

Anonymkode: 1e64a...9c4

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her ble vi invitert på lunsj. Veldig koselig! 
fikk også en liten gave til den lille.

Anonymkode: a2280...d04

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber på mannsdominert arbeidsplass, ikke vanlig her, men det skjer og alle er velkomne.

Ingen ledere oppfordrer/inviterer og ingen etterspør, men lar det være opp til den enkelte.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har null interesse av at kolleger kommer med babyene sine. Skal sies at jeg aldri har vært en sånn person som elsker små barn. Bortsett fra mine egne selvfølgelig.

Anonymkode: aa869...a09

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hos oss er det helt vanlig å stikke innom for å "vise frem babyen". Selv er jeg totalt uinteressert i babyer, så det blir en liten øvelse i å feike interesse og entusiasme fra min side. Men det overlever jeg fint.

Tror de fleste, inkludert stolt far eller mor, synes det er hyggelig. Men om du ikke føler for det selv, er det absolutt ikke forventet eller påkrevd at du stiller med baby på jobb. Jeg hadde glatt droppet det hvis det hadde blitt et strevsomt prosjekt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å! Der der er så kleint! Ikke at jeg ikke liker unger, men når folk tropper opp med ungen sin på jobb og all produktivitet stopper og alle står å ser ned på den lille og snakker med dulle-dulle stemme. Jeg klarer bare så vidt å mønstre opp nok entusiasme til å si gratulerer og så fin h*n er, også kjenner jeg bestandig på den idiotiske kleine følelsen at alt blir så falskt og rart. 

Anonymkode: 0920f...899

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig vanlig at man er nervøs for det og syns det er utrolig kronglete og vanskelig/skummelt, slik at det ikke skjer, eller skjer på slutten av permisjonstiden med første barn.

Også vanlig at det skjer ganske umiddelbart med barn nummer to og tre. 

Varsle trenger du bare til de du faktisk ønsker å vise babyen til, slik at du vet om de har hjemmekontor den dagen eller er opptatt på annet hold. Litt kjipt å komme dit og ikke kunne vise fram baby.

Anonymkode: 903d8...00a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg fikk min første for 10 år siden hadde vi en resepsjonsavdeling med 4-5 damer som satt "rett ved inngangsdøra" og betjente kunder, ordnet kaffe og sånt - det så generelt ganske avslappende ut - og de ELSKET å få babyer på besøk, så de maste alltid på at ansatte måtte komme innom så de fikk "låne en baby". Jeg var innom et par ganger mens jeg var i permisjon,  da tok damene babyen i en times tid mens jeg tok en kaffe med kollegaer og logget meg inn i diverse systemer (vi hadde alt digitalt, inkludert lønnsslipper, permisjonssøknader, etc - så det var greit å få sjekket at alt var i orden). 

Så har tidene endret seg, og resepsjonen vår er nå heldigital der alle besøkende sjekker seg inn, får parkeringstillatelse og sånt via en skjerm. Og alle resepsjonsdamene har blitt sagt opp gjennom årene. Så i dag ville det nok vært litt kleint å bare "stikke innom med babyen". 

Anonymkode: 0bc7d...4f3

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...