Gå til innhold

Vaskehjelp - hvor ofte/pris


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi vurderer å skaffe oss vaskehjelp, men tenkte å høre litt erfaringer rundt hyppighet/pris. Tenker kanskje annenhver uke og da egentlig bare på våre to bad og kjøkken, pluss at de vasker over gulvet på stua. Soverommene, støvtørking og øvrig vask kan vi fikse selv :) skjønner at jeg må ta kontakt med et byrå for å få en konkret pris, men ønsker å høre erfaringer fra andre: hvor ofte har dere vaskehjelp, hvilke rom/kvm2 og hva betaler dere? Er dere fornøyde med ordningen? Har dere mulighet til å «bestille» en mer grundig rundvask, f. eks til jul og påske?

Anonymkode: 936da...40d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruker Freska, to timer annenhver uke. Vasker gang, bad, kjøkken, stuegulv ved behov, legger på sengetøy. 

Fast renholder, så hun holder orden på hva som bør gjøres. Noen ganger er ikke gulv særlig møkkete, så da tørkes støv (og motsatt). Koster rundt 1400kr pr gang. Relativt dyrt, men det holder oss motivert til å holde orden i huset. Bortkastet om huset er rotete og renholderen ikke får jobbet effektivt pga. ting som ligger i veien. 

En renholder i kombinasjon med robotstøvsuger fungerer overraskende bra for en passe lat tilværelse 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

newman01 skrev (5 minutter siden):

Bruker Freska, to timer annenhver uke. Vasker gang, bad, kjøkken, stuegulv ved behov, legger på sengetøy. 

Fast renholder, så hun holder orden på hva som bør gjøres. Noen ganger er ikke gulv særlig møkkete, så da tørkes støv (og motsatt). Koster rundt 1400kr pr gang. Relativt dyrt, men det holder oss motivert til å holde orden i huset. Bortkastet om huset er rotete og renholderen ikke får jobbet effektivt pga. ting som ligger i veien. 

En renholder i kombinasjon med robotstøvsuger fungerer overraskende bra for en passe lat tilværelse 

Høres ut som en fin og fleksibel ordning😃 ja, lat tilværelse er akkurat det jeg er ute etter! Vi har allerede robotstøvsuger og kunne ikke levd uten jeg jobber 80% men vurderer å øke til 100% men med to barnehagebarn tror jeg vi får igjen mye for å ha vaskehjelp annenhver uke :) gangen tenkte jeg ikke på, blir jo mye møkk der på vinterhalvåret😅 ts

Anonymkode: 936da...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Høres ut som en fin og fleksibel ordning😃 ja, lat tilværelse er akkurat det jeg er ute etter! Vi har allerede robotstøvsuger og kunne ikke levd uten jeg jobber 80% men vurderer å øke til 100% men med to barnehagebarn tror jeg vi får igjen mye for å ha vaskehjelp annenhver uke :) gangen tenkte jeg ikke på, blir jo mye møkk der på vinterhalvåret😅 ts

Anonymkode: 936da...40d

Barn selv, og man kan ikke basere seg på at vaskehjelp holder gangen ren til enhver tid. Må rydde og rydde litt selv av og til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg lurt på også! 1400,- var egentlig ikke en avskrekkende pris:-)  Hvor lang tid bruker renholderen deres pr gang?

Anonymkode: 2e7e7...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette har jeg lurt på også! 1400,- var egentlig ikke en avskrekkende pris:-)  Hvor lang tid bruker renholderen deres pr gang?

Anonymkode: 2e7e7...8d9

Han skriver to timer annenhver uke.

 

Anonymkode: 2a9ab...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har vaskehjelp 2 timer annen hver uke, og betaler 1500 inkl. Mva.

Anonymkode: 48db4...d9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 22.03):

Dette har jeg lurt på også! 1400,- var egentlig ikke en avskrekkende pris:-)  Hvor lang tid bruker renholderen deres pr gang?

Anonymkode: 2e7e7...8d9

Det var ti linjer med tekst, som starter med  «to timer annenhver uke». Så 2 timer annenhver uke. Koster ca 1400 hver gang, og da også rundt 2800 i måneden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har 4 timer annenhver uke, betaler 1500kr ( ja det er en privatdame, som gjør det) 

Anonymkode: cf7b4...f8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer de som vasker når dere er på jobb, eller drar dere bare en tur ut når hun skal gjøre rent?

Jeg kunne tenkt meg å få noen til å ta en "julevask" der vegger og tak tas, men jeg liker ikke helt tanken på å ha fremmede rundt i leiligheten når jeg ikke er der, og det kjennes snålt å være til stede og bare stå og se på...

 

Anonymkode: 2a9ab...b79

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...