Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på mat i mnd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

11 000 på vanlige mnd, i Juli nærmere 15 000. Familie på 5 stk. Far i huset jakter og mor jobber med fisk, så vi får tak i kjøtt og fisk veldig rimelig.

Anonymkode: 2d471...adf

AnonymBruker
Skrevet

5-6000 , en voksen , to barn annenhver uke . 

Anonymkode: de936...cf9

AnonymBruker
Skrevet

1 voksen, 2 ungdommer og en på 6 år. Ca 13-14 000. 

Anonymkode: 38a0a...a40

AnonymBruker
Skrevet

3 voksne. Bruker 10 000/mnd. Det inkluderer mat, drikke og husholdningsartikler. 

Anonymkode: da9ea...61d

Skrevet (endret)

Jeg bruker 4500,- i snitt på meg selv i måneden. 

Lager kun mat fra bunnen av, og det er mye frukt, grønnsaker og bær.

Det kunne sikkert vært redusert noe, men jeg ønsker å kose meg med det jeg liker og vil ha. 😊

Endret av Bombasi
AnonymBruker
Skrevet

Tipper vi bruker over 20 000. To voksne og to tenåringer. Det går en formue til kjøtt og fisk. 5 000,- er mat kasse, det gir 12 middager.

Anonymkode: 8d334...de6

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Like gøy å lese slike trådde hver gang, der folk spiser ren mat, grønnsaker rett fra jordet, mat som er laget fra bunn av til langt under hva som er mulig å få til. 

Vi spiser også ren mat, mye frukt og grønnsaker , mat fra bunn av hver dag. Vi klarer oss så vidt på 18.000 blir ofte mer. Vi er 2 voksene, 2 tenåringer og en på 10 år. 

Anonymkode: 4bef7...836

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 9.52):

Vi er to voksne og bruker mellom 3000 og 4000 kr.

Anonymkode: 6e528...2d0

Så hver av dere spiser aldri for mer enn 67 kr om dagen?

Hva spiser dere?

Anonymkode: 9599c...039

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Like gøy å lese slike trådde hver gang, der folk spiser ren mat, grønnsaker rett fra jordet, mat som er laget fra bunn av til langt under hva som er mulig å få til. 

Vi spiser også ren mat, mye frukt og grønnsaker , mat fra bunn av hver dag. Vi klarer oss så vidt på 18.000 blir ofte mer. Vi er 2 voksene, 2 tenåringer og en på 10 år. 

Anonymkode: 4bef7...836

Litt usikker på hva du mener er langt under hva som er mulig å gå til, synes alle svarene her er ganske fornuftige.

Anonymkode: a8489...a95

AnonymBruker
Skrevet

Som vanlig tror jeg ikke en tøddel på disse beløpene. Tror mange ting glemmes, blir betalt med forskjellige kort så de ikke dukker opp på regnskapet. Siste år brukte jeg alene i gjennomsnitt 7800 hver måned på matbutikken, bank appen holder grei oversikt.  Jeg kjøpte mye på tilbud, drikker mye brus (som mange andre) er mann så spiser vel mere. 

Anonymkode: 9bf95...2be

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Første1995 skrev (På 18.9.2024 den 8.53):

Hva bruker dere på mat i mnd i hustanden?

Vi er 2 voksne og 1 barn (1år) og bruker omtrent 10.000kr

2voksne og 2ungdommer, bruker 12.000-15.000 i mnd på mat. Mye grønnsaker og frukt, og kylling,rene ting osv. Koster å stortsett være sunn.. Og takeaway en sjelden gang.

Anonymkode: f864f...7e5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

2voksne og 2ungdommer, bruker 12.000-15.000 i mnd på mat. Mye grønnsaker og frukt, og kylling,rene ting osv. Koster å stortsett være sunn.. Og takeaway en sjelden gang.

*14-15

AnonymBruker
Skrevet

Tja, enslig - kvinne 30.

Bruker vel fort 10-12k i måneden - da er det inkludert alkohol/drikkevarer og restaurantbesøk.

Spiser mye kjøtt, og kan lage meg dessert både 1 og 3 ganger i uka. 

Anonymkode: d5d88...9b9

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruker ca 12 000 i mnd. To voksne og en 15 åring som bor annenhver uke. Han spiser definitivt mest av oss, så det hadde blitt mer om han bodde her hver uke. 

Er ganske forsiktig, men kjøper det vi trenger. Skeier ut av og til med dyre ting fra Meny, men det er sjelden. 

Anonymkode: 2963b...ebb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Familie på tre, vi bruker ca 3-4000 i måneden. 

Anonymkode: e8c0d...810

AnonymBruker
Skrevet

Familie på 5, 2 voksne to gutter på 18 og 14 ei på 12. bruker nå 16-18 000 i måneden på mat. Spiser kjøtt eller fisk daglig. Baker en del og prøver å handle på tilbud og halv pris, men det er dyrt med melk, kjøtt, fisk og grønt. 

Anonymkode: 8e407...2c3

AnonymBruker
Skrevet

En voksen, bruker 2000 kr /mnd. Jeg planlegger middagene etter hva som er på tilbud. I tillegg bor jeg nær svenskegrensen, så jeg følger med på tilbudene i både norske og svenske butikker. Det siste året har jeg måtte kutte ned på fisk og fersk frukt og grønnsaker for å holde kostnadene nede. Heldigvis er frosne grønnsaker fortsatt rimelig, og det er i blant gode tilbud på fersk frukt og grønnsaker i svenske butikker. 

Anonymkode: 5f7a6...bc5

AnonymBruker
Skrevet

1 voksen og et lite barn (80%). Bruker vel ca 7tusen pluss minus. Inkludert bleier, våtservietter og alt annet non-food som også kjøpes på matbutikken. 

Burde vært flinkere å lage niste og ta med på jobb istedenfor å kjøpe rask mat på veien. 

Anonymkode: ae6bc...9f7

AnonymBruker
Skrevet

Siden mat er så dyrt, og særlig rent kjøtt og fisk som laks og ørret, og spiser mest mulig «rent» så blir det nok ihvertfall 7000 pr mnd for 1 voksen og 1 tenåring. Kjøper endel frukt og grønnsaker. 

Anonymkode: 5ed18...15c

AnonymBruker
Skrevet

maks 4000 til 1,7 personer. Jeg månedshandler og har full oversikt. Jeg kunne ikke brukt 8-10 000 for da hadde det ikke blitt penger til sparing og regninger, så vi lever godt for det vi har. Og spiser veldig sjelden halvfabrikata. 

Anonymkode: 6e124...b5f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...