Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på mat i mnd?

Første1995

Anbefalte innlegg

To voksne, bruker i underkant av 8000kr. Følger budsjett fra SIFO, men bruker litt i underkant av budsjettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser jeg brukte kr 8500,- forrige måned, 2 voksne og to barn på 11 og  18 år

Anonymkode: 1d699...6ea

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og bruker omtrent 6000 per mnd på matbutikken. I tillegg går det minst et par tusenlapper på en og annen lunsj og middag ute. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rundt 10 000 kr per måned. 2 voksne, 1 barn på 6 år 50% og 1 katt. Men, pga krav ift mat rundt barnet er kosten ganske dyr, og det gir oss et høyere budsjett. Men, heldigvis er ikke det et problem for oss, bare så det er sagt. Disse pengene inkluderer også velvære- og husholdningsartikler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ca 12.000. To voksne og to ungdommer

Anonymkode: 45762...ead

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 voksne og 2 ungdommer, ca 18000kr i snitt. Tjener godt så prioriterer å bruke penger på sunn og god mat, økologisk og kortreist. Handler en del på Rekoringen og spesialbutikker.

Tenker ikke på pris når jeg handler i butikken men på hvilke produsenter jeg vil støtte så butikkene fortsetter å ha litt utvalg og lokale produsenter kan fortsette å leve av det og at ikke EMV tar over alt. (Vet vi er privilegert som kan tenke slik  å i dyrtiden og ønsker å bruke min forbrukermakt slik).

Anonymkode: 808e6...7e8

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker mellom 8000 og 10 000 kr i måneden på mat. 2 voksen, en tenåring og et barn på 10 år. 
Vi er nokså småspiste alle sammen, men føler vi spsier sunt og godt og unner oss det vi har lyst på. 

Anonymkode: 8054c...11e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi et to voksne og 2 barn. Bruker ca 14000kr på butikken hver mnd på mat for forbruksartikkler. Kjøper akkurat det vi har lyst på til middag. 

Anonymkode: 45de7...64d

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ca 6000 kr i mnd, 1 person. Kjøper ikke prosessert mat, og ordentlig mat koster. 

Anonymkode: 020a2...1e0

• Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg , som er alene, bruker rundt 5.000 i matbutikken og 2.000-3.000 på restauranter i løpet av en måned. Synes det er viktig å prioritere mat og kos.

Anonymkode: 62f3d...99a

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne og to barn på 7 og 5. bruker ca. 14000, men da inkluderer det husholdningsartikler som vi også kjøper på matbutikker. 

Anonymkode: 9071d...e84

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hakke peiling. Flaut å si det. Sikkert mye 😅

Anonymkode: 4a0e3...615

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 voksne og en 11 åring. Vi bruker 11-15000 i mnd. Det inkluderer et restaurantbesøk i mnd. Jeg er veldig dårlig på å lage meg lunsj, så jeg bruker alt for mye penger på å kjøpe meg lunsj flere dager i uka...

Anonymkode: de625...ad4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi bruker ca 6000 kr. To voksne. Det er det vi overfører til vår felles konto hver mnd. Det inkluderer takeaway og lunsj til jobb. Men det hender vi noen ganger bruker litt mer eller litt mindre. Handler ofte tilbud.

Jeg blir overrasket når folk skriver de bruker 3-4000 på to voksne. Hvordan er det mulig? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 person, prøver å bruke maks 4000, inkludert tilfeldige takeaway-kaffer og litt sånt.

Anonymkode: 76e6f...48d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

1 kvinne og 1 barn 50%, har budsjett på 5000 men ser at vi bruker litt mindre. 

Anonymkode: b76ae...d1f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 person, drøyt 3000 kr. Det inkluderer alt som kjøpes i matvarebutikken (duchsjampo, toilettpapir, tannpaste osv).

Anonymkode: 6445f...7c5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

powerpuffen skrev (På 20.9.2024 den 20.48):

Vi bruker ca 6000 kr. To voksne. Det er det vi overfører til vår felles konto hver mnd. Det inkluderer takeaway og lunsj til jobb. Men det hender vi noen ganger bruker litt mer eller litt mindre. Handler ofte tilbud.

Jeg blir overrasket når folk skriver de bruker 3-4000 på to voksne. Hvordan er det mulig? 

Så typisk og trekke i tvil slik. Planlegging og ikke å leve i luksus, månedshandel, middagslister, bruke rester. For meg er det lett så jeg skjønner ikke hvorfor folk må spørre. Mat fra bunnen, lokale grønsaker osv. Ikke noe feil noen kan ta meg på. 

Anonymkode: bd941...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første1995 skrev (På 18.9.2024 den 8.53):

Hva bruker dere på mat i mnd i hustanden?

Vi er 2 voksne og 1 barn (1år) og bruker omtrent 10.000kr

Samme her! 

Anonymkode: 42eab...59c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

To voksne og vi bruker 9-10000 kr hver mnd. Mat orker vi ikke spare på. 

Anonymkode: fa2b0...c24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...