Gå til innhold

Hvor mye bruker dere på mat i mnd?


Første1995

Anbefalte innlegg

Hva bruker dere på mat i mnd i hustanden?

 

Vi er 2 voksne og 1 barn (1år) og bruker omtrent 10.000kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Første1995 skrev (2 minutter siden):

Hva bruker dere på mat i mnd i hustanden?

 

Vi er 2 voksne og 1 barn (1år) og bruker omtrent 10.000kr

What så mye?! Handler dere på impuls eller planlegger? 

Anonymkode: 4b4f5...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og bruker i snitt 5-6000 kr.

Anonymkode: 331b3...683

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første1995 skrev (48 minutter siden):

Hva bruker dere på mat i mnd i hustanden?

 

Vi er 2 voksne og 1 barn (1år) og bruker omtrent 10.000kr

Minst 7.500. Singel, 1.88 høy og ca 105 kg. 

Drikker ikke og røyker ikke, men mat koster. Sånn er det, er ikke noe liten fugl som spiser en yoghurt til middag.

Anonymkode: e92ad...dc1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker mellom 6.000 og 8.000 i måneden. 2 voksne og 2 barn. Oppe i 10.000 hvis det er høytider, bursdager og/eller vi har besøk ofte.

Anonymkode: 476d8...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er to voksne og bruker mellom 3000 og 4000 kr.

Anonymkode: 6e528...2d0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 voksne og barn på 2 år 

bruker vel ca 8000 i mnd. Avhenger veldig av hva vi har fra før og hvor flinke vi er til å ukeshandle 

Anonymkode: 4a3bf...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første1995 skrev (1 time siden):

Hva bruker dere på mat i mnd i hustanden?

 

Vi er 2 voksne og 1 barn (1år) og bruker omtrent 10.000kr

 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

What så mye?! Handler dere på impuls eller planlegger? 

Anonymkode: 4b4f5...728

 det er jo ikke sykt mye. I følge SIFO - er matbudsjett for familie med ett barn på 1 år : 9 960

er jo supert om man greier å holde utgiftene lavere, men det er jo realiteten at mat koster

 

Annet eksempel

En familie på fire, med to voksne mellom 31-50 år, gutt på mellom 10-13 år og jente mellom 6-9 år, har i dag et matbudsjett på litt over 13.500 kroner, ifølge SIFO. 

Anonymkode: 50ad6...7c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En voksen og en tenåring, bruker i snitt 5500 i måneden på dagligvarebutikker og take away o.l. Opp 10 prosent i forhold til i fjor.

Anonymkode: 65a14...690

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

What så mye?! Handler dere på impuls eller planlegger? 

Anonymkode: 4b4f5...728

300 kroner dagen er ikke spesielt mye

Anonymkode: c7f20...99a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver å holde oss på rundt 12000. Synes det er mye, men har to gutter på 17 og 18 som spiser mye og ofte. 

Anonymkode: ef478...942

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 - 14 000 kroner i måneden, to voksne.

Handler det meste på Kiwi, det vi ikke finne der handler vi på Meny og Gutta på Haugen. Passer på å kjøpe større kvanta av ting når det er på tilbud.

Det blir så mye fordi vi spiser akkurat det vi har lyst til, og spiser mye fersk frukt, bær, fisk og skalldyr. Lager god brunsj når vi er hjemme på helgedager, de koster veldig mye mer enn om vi bare tok oss et par brødskiver.

Men hadde jeg ikke vært flink med å følge med på tilbud og passet på å handle mye på Kiwi, hadde vi nok lett brukt nærmere 16-20 000.

 

Anonymkode: ab400...676

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror vi ligger på kanskje 3000-5000 kr? Usikker, vi har ikke felles økonomi. 
men jeg bruker ca 1800-2000 og han 2000-3000.  Er litt prisbevisste og litt «lever bare engang» 

( vi er enige om ulik mathandel, da han spiser mer enn meg) Legger til at vi får viltkjøtt og fisk, samt er jeg er heldig med nedprisingkassene

Endret av Thjelp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi, to petit voksne, og bruker 3-4500, - på matkasser. Beløpet varierer da jeg veksler mellom Godt Levert og Hello Fresh slik at jeg får jevnt tilbud om rabatt. Verken min mann eller jeg spiser opp alt så resten blir til lunsj dagen etter. Det går noen hundrelapper til f.eks salt, pepper, sukker og olje til disse kassene, maks tre hundre. Bare jeg spiser frokost, havregrøt med nøtter og bær, maks 200 kanskje? I helgene faster jeg, så 0,- der, og min mann spiser noen brødskiver, 50,-? 

Jeg bruker litt på bananer, soyamelk og proteinpulver. 300, - kanskje? 

Han tar av eget budsjett om han vil ha øl og brus. Jeg drikker bare vann. 

Jeg trener aktivt så jeg spiser mer av middagsporsjonene enn han. Han er en liten gamer som bare sitter der så han trenger knapt mat. 

Vi får en del mat fra svigerfar, bær og kjøtt, som vi bruker når vi inviterer venner på middag. 

Endret av Sveits
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Maks 4000 på 1-3 voksne, varierer hvor mange vi er. Månedshandler for ca 3000 og har resten til å fylle på med melk og brød. 

Anonymkode: bd941...8a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker mellom 10-12000, to voksne og 2 barn under 6 år. Inkl bleier etc. Kunne klart å bruke mye mindre men vi har ok økonomi og jeg ønsker mest mulig rene råvarer, frukt og grønt osv - det koster. Ingen av oss snuser eller røyker og er sjelden på byen så bruker heller pengene på god mat ;) Lite take away. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...