Gå til innhold

Hvorfor veier jeg sååå mye??


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei jeg er en kvinne som er 160 høy og veier hele 66 kilo!!! 

Jeg er tynn. Bruker small på overdeler men!! Har brede lår/hofte (rumpe) som gjør at jeg bruker medium/large på bukser. Ellers har jeg små pupper bruker 65B i bh. Forteller jeg noen at jeg veier 66 kilo så er det ingen som tror på meg. Jeg ser kanskje ut som jeg veier 50/55 kilo men nei jeg gjør ikke det. Selv skjønner jeg ikke hvordan det går ann å veie så mye. Jeg holder meg unna søtsaker. Spiser veldig lite av godis. Drikke aldri brus. Ja jeg spiser alt av mat men i små mengder. Er mye på intermittent fasting for holde meg i form. Tar halvtimes gåturer 4-5 ganger i uka.

Lurer på om det er flere som har det slik? At de ser tynne og slanke ut men veier mye? Lurer på om det er pga hoftene jeg veier mye? Men jeg tenker mye på det, hvorfor jeg har det slik

Anonymkode: 098ba...fbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg veier 98 og er 163, folk tror ikke på meg når jeg sier jeg veier nesten hundre kilo. Er er helt åpenbart svært overvektig, det kan alle se. Men hoveddelen av vekta mi bæres i "bånn", så fjes, armer og overkropp ser bare "litt tjukk ut". 

Anonymkode: 619cc...037

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er fornøyd med utseende,  så betyr vekten din ikke noe. 

Anonymkode: 25bb8...675

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er normalvektig. Hva er problemet? 

Anonymkode: 32daf...b52

  • Liker 10
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veier mye? 
Jeg er 167 cm høy og 73 kg, noen kg for mye men absolutt ikke tjukk eller overvektig.
66 kg på 160 cm er ikke for mye eller tungt. Da er det du som har ett forvridd syn på kropp og vekt. 

Anonymkode: cf9e3...542

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er ulike. Jeg er også 160cm, og veier 20kg mindre enn deg (46kg). Ca 48-64kg er vel vår «normalvekts-bmi», men så må en ta bmi med en klype salt. Det er mange faktorer som spiller inn. 

Er du fornøyd så er det det viktigste 😊 (Med forbehold om at vekten hverken er veldig høy eller lav, og din er helt ok tenker jeg 😊)  

Anonymkode: 75d22...0a7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du har vel da akkurat en bmi over 25? Så det er vel ikke akkurat så voldsomt. Men hvis du tenker du veier for mye, er det fordi du spiser mer enn du trenger. Man kan overspise på sunn mat også.

Anonymkode: 9bd34...783

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Vi er ulike. Jeg er også 160cm, og veier 20kg mindre enn deg (46kg). Ca 48-64kg er vel vår «normalvekts-bmi», men så må en ta bmi med en klype salt. Det er mange faktorer som spiller inn. 

Er du fornøyd så er det det viktigste 😊 (Med forbehold om at vekten hverken er veldig høy eller lav, og din er helt ok tenker jeg 😊)  

Anonymkode: 75d22...0a7

Eh nei, 46 kg er undervektig ihht bmi.

Anonymkode: bb65b...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen "tekniske" forklaringer: Først og fremst, funker vekta di? 😛 Og veier du deg naken, på morgenen, etter du har tisset? 

Så kan det være du holder på mye vann. Muskler veier også mer enn fett, om du skulle trene masse styrke (det er vel kanskje ikke forklaringen her da).

Ellers så distribuerer jo vekten seg forskjellig på folk, noen "kler" flere kilo bedre enn andre. I tillegg, så er det ikke nødvendigvis så mye du veier heller. Man kan bikke over på litt overvektig på BMI uten å se veldig tykk ut. 

Og nå bare synser jeg, men jeg tror mange først og fremst ser på overkropp og ansikt, det er jo mest naturlig i øyehøyde også, eller når man sitter rundt et bord eller står og snakker med folk. Så er man slankere der og bredere på nedre halvdel, så oppfattes man kanskje som slankere. 

Det kan også være du er flink til å kle deg etter vekta, man kan jo kle av og på seg 10 kg lett!

Og så kan det være du har flatterende bilder på sosiale medier. 

Anonymkode: aadb5...d98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lev livet, spis og vær glad og ikke bekymre deg over litt småstein på veien. 

Og du, kutt ut den fastingen vær så snill. Du er bra nok som du er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Eh nei, 46 kg er undervektig ihht bmi.

Anonymkode: bb65b...67e

Ja det er to kilo undervektig, og TS er 2 kilo overvektig ifht bmi. 

Anonymkode: 75d22...0a7

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

66 kilo er jo ikke "sååå mye", så det handler nok om det også. Jeg er like lang og trives med vekt på 62 kg. Da har jeg fin fettprosent og flat mage. Jeg har vært muskuløs hele livet, og musklene holder seg også i perioder jeg ikke trener mye styrke. Har nok med at jeg har PCOS og en fordel med det på den fronten i forhold til andre kvinner.

Anonymkode: 6d0ea...a5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 167 og ville følt meg veldig chubby på 73. Veier 55 og trives med det. Har veid 85 så jeg har jo faktisk vært feit. Du må finne DIN trivselsvekt. 

Anonymkode: 43e6d...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hei jeg er en kvinne som er 160 høy og veier hele 66 kilo!!! 

Jeg er tynn. Bruker small på overdeler men!! Har brede lår/hofte (rumpe) som gjør at jeg bruker medium/large på bukser. Ellers har jeg små pupper bruker 65B i bh. Forteller jeg noen at jeg veier 66 kilo så er det ingen som tror på meg. Jeg ser kanskje ut som jeg veier 50/55 kilo men nei jeg gjør ikke det. Selv skjønner jeg ikke hvordan det går ann å veie så mye. Jeg holder meg unna søtsaker. Spiser veldig lite av godis. Drikke aldri brus. Ja jeg spiser alt av mat men i små mengder. Er mye på intermittent fasting for holde meg i form. Tar halvtimes gåturer 4-5 ganger i uka.

Lurer på om det er flere som har det slik? At de ser tynne og slanke ut men veier mye? Lurer på om det er pga hoftene jeg veier mye? Men jeg tenker mye på det, hvorfor jeg har det slik

Anonymkode: 098ba...fbe

 

"Hvorfor du har det slik" sier du, går dette utover noe som helst? Du har hofter og rumpe, som tydeligvis er kroppsidealet nå. 

Anonymkode: 1b479...912

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor mener du 66 kg er så mye og hvorfor er du opptatt av hva andre tenker om det tallet?

Du er slank, spiser fornuftig og holder deg nogenlunde aktiv men er opphengt i et tall, det er saken her. Ikke hva det tallet er.

 

Anonymkode: b9c42...d94

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke hvorfor du er så opptatt av tallet, så lenge du er sunn og frisk. At du ikke ser ut som du veier en gitt vekt er ikke spesielt interessant. Folk bærer vekt forskjellig. Når det er sagt så er ikke gåturer på 30-minutter noen ganger i uka tilfredsstillende trening. Du bør øke aktivitetsnivået og også gjøre styrketrening. Ikke for vekta sin del, men for egen helse. 

Anonymkode: b1452...38f

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Veier mye? 
Jeg er 167 cm høy og 73 kg, noen kg for mye men absolutt ikke tjukk eller overvektig.
66 kg på 160 cm er ikke for mye eller tungt. Da er det du som har ett forvridd syn på kropp og vekt. 

Anonymkode: cf9e3...542

det er faktisk lett overvektig, og ingenting i ts tilsier at hun har over snitt muskelmasse.

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du er normalvektig. Hva er problemet? 

Anonymkode: 32daf...b52

Nei, hun er ikke normalvektig.

Anonymkode: a783b...94c

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mens andre på 160 har 65 - 66 kg som målvekt, og skulle ønske man klarte å gå ned slik at man er normalvektig 🙄 66 kg på en som er 160 er ikke mye, tenker jeg. Og hvorfor er det et problem (hvis man tenker at 66 kg er mye), hvis du ser ut som du veier 50-55, hvorfor MÅ du fortelle folk at du veier 66? Og hva er problemet med at du veier 66 hvis du er fornøyd med kroppen din, kroppen din fungerer som den skal og du ikke har noen helseplager?

Anonymkode: 488ad...3b1

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en sånn kroppsfasong med veldig slank overkropp og kraftigere underkropp. Er 174 cm og 61 kg.

66 kg er vel litt i overkant når man er 160 cm, men du kan jo prøve å måle deg, f.eks. Kvinner bør ha midjemål under 80 cm, så hvis du har det, er det ingen krise at du veier litt mye med tanke på BMI.

Anonymkode: c8d00...400

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke lagt så mye i andres kommentarer. Folk sier hva som helst. Hadde noen bedt meg gjette vekten deres ville jeg garantert trukket fra ti kilo. Hadde de fortalt hva de veier ville jeg sikkert prøvd å virke overrasket.

Dessuten er folk flest overvektige og har et skjevt syn på hva som er sunn vekt, hvem som er tjukke og hvem som er tynne.
Kjøp deg en ny vekt eller vei deg hos legen.

Anonymkode: 6160a...12b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...