Gå til innhold

Åreknuteoperasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

Noen som har erfaring med det og gikk det greit under selve operasjon? Hvilke klær tar man med og har på seg? 

Jeg har fått dato for operasjon, men gruer meg veldig. Det blir lokalbedøvelse og muligens beroligende tablett. 

Anonymkode: 6aa1f...334

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har ikke gjort det selv men kjenner flere som har vært gjennom det. Helt grei operasjon å gå gjennom. Løse og komfortable klær. Dersom det er i offentlig sektor får en sykehusklær til å bytte til som en del av standard pre-operativt tiltak. Privat kjenner jeg ikke til men tipper det ikke er veldig annerledes.

Endret av t0nje
Skrevet

Takk for svar! Det hjelper litt på nervene. Da skal jeg gå for komfortable klær. 

Skrevet

Nå har jeg gjennomført operasjonen på privatklinikk, så gir en liten oppdatering dersom noen skulle lure på det samme ved en senere anledning. Jeg tok en komfortable bukse som var litt vid og en truse som dekket litt mer enn string. 

Jeg kom inn i rommet, hilste på og kledde av alt på underkroppen bortsett fra trusen. Deretter gikk jeg opp en liten trapp mens legen markerte med tusj på huden min. Deretter tok legen med ultralyd og markerte flere steder. Så ble det tatt bilder både foran, på siden og bak. Jeg fikk tilbud om beroligende, så da tok jeg det. Deretter la jeg meg på ryggen på benken, mens de spritet bena. Så pakket de meg inn i litt papir og prosessen startet. Det var litt ubehagelig de første stikkene, men så gikk det greit. Legen forklarte underveis hva de gjorde og det var beroligende. Etterhvert snudde jeg til magen og samme prosses skjedde. Når de var ferdige tok de plaster og tørket meg. Så fikk jeg en kompresjonsstrømpe opp til lysken. Deretter kledde jeg på den vide buksa og fikk et skriv med nyttig informasjon. Det var rom for spørsmål hele veien og jeg var ute av klinikken på en time. Jeg hadde ikke gruet meg så mye som jeg gjorde hadde man visst dette på forhånd. Det kjennes overraskende greit ut og jeg har enda ikke tatt smertestillende flere timer etterpå. 

En annen ting som er verdt å nevne: Jeg måtte diskutere med fastlegen for å bli henvist videre til spesialist siden jeg ikke hadde «så synlige åreknuter» tiltross for at jeg hadde flere fysiske plager. Etter jeg ble henvist videre var det ingen tvil og jeg fikk dermed dekket operasjon privat via forsikring. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...