AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #1 Skrevet 18. september 2024 Har 3 fine barn, tvillinger som er jenter på 16 og en gutt på 10 , Tvillingene har alltid vert super sosiale og har mange venner,mens 10 åring har bare 1 venn som han så vidt vil være med, han vil bare game hele tiden , vil ike være med på fotball eller annen idrett, når denne kameraten kommer sier barnet mitt at han er opptatt med spilling, jeg sier at han kan be han inn,men det vil ha ikke, på skolen er han også alene etter egen ønske. Vi har vert igjenom utreding både på austime og ADHD,men gutten er helt frisk. Noen som har opplevd det samme med sitt barn, og blir det bedring? eller var barnet asosial som ungdom også ? Anonymkode: 9ea87...9b8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #2 Skrevet 18. september 2024 Det store problemet her er jo at du ikke har klare regler for skjermtid. Så det må du innføre. 1 time skjermtid på helg og 30 min på hverdager for eksempel. Du skaper selv et asosialt barn ved å ikke ha strenge regler for dette. Anonymkode: 0df08...4c8 3 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #3 Skrevet 18. september 2024 Min drømmeverden egentlig. Jeg har kunna tenkt meg å stenge meg helt inn og leve bare i min egen verden. Men jeg vet jo at jeg ikke kan gjøre det. Men jeg kobler helt av verden noen timer hver dag. Det tok noen år før min mann forstod at slik tid var viktig for meg. Han masa om at jeg måtte finne på ting med mine venner. Men det hadde jeg ikke lyst til. Ingen godt råd sånn sett for din del. Men håper dere finner ut av det. Anonymkode: 0f2e2...3f9 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #4 Skrevet 18. september 2024 Hvor lenge sitter han foran skjermen? Han må ha en fast plan på det. Og ikke bare være nødt å avslutte når han får besøk f.eks, da vil han være sur under besøket fordi vennen kom og forstyrret. Tror mye løser seg om han får en fast tid å spille, og ikke noe mer utover det. Jeg bor med en gamer og vet hvor glad han er i å game, så jeg har forståelse for at sønnen din elsker det han holder på med. Men det er jo også viktig at han klarer å utvikle gode vennskap, og at han vet hvordan han skal være sosial også på andres premisser og ikke bare foran skjerm. Han er bare 10. Lykke til. Tror det ordner seg, bare dere har en klar avtale om spillingen. Anonymkode: 3c697...7ba 2
lajlaj Skrevet 18. september 2024 #5 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har 3 fine barn, tvillinger som er jenter på 16 og en gutt på 10 , Tvillingene har alltid vert super sosiale og har mange venner,mens 10 åring har bare 1 venn som han så vidt vil være med, han vil bare game hele tiden , vil ike være med på fotball eller annen idrett, når denne kameraten kommer sier barnet mitt at han er opptatt med spilling, jeg sier at han kan be han inn,men det vil ha ikke, på skolen er han også alene etter egen ønske. Vi har vert igjenom utreding både på austime og ADHD,men gutten er helt frisk. Noen som har opplevd det samme med sitt barn, og blir det bedring? eller var barnet asosial som ungdom også ? Anonymkode: 9ea87...9b8 Øh. Ta bort skjermen. TA DA!
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #6 Skrevet 18. september 2024 Takk for svar Hvis jeg tar fra han gaming som jeg selvagt har prøvd over lengre tid, stenger han seg bare ends mer inne, så det er ikke til hjelp. Han får sitte 1 time hver dag uavhening av det er helg ,hverdag eller ferier Anonymkode: 9ea87...9b8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #7 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar Hvis jeg tar fra han gaming som jeg selvagt har prøvd over lengre tid, stenger han seg bare ends mer inne, så det er ikke til hjelp. Han får sitte 1 time hver dag uavhening av det er helg ,hverdag eller ferier Anonymkode: 9ea87...9b8 Tror ikke det har noe for seg å ta det vekk, det er jo hobbyen hans. Men hva gjør han de timene han ikke gamer? Sitter han bare inne, eller har han ikke besøk da? Har han en bestemt time, eller kan han ta den når som helst? Anonymkode: 3c697...7ba
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #8 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tror ikke det har noe for seg å ta det vekk, det er jo hobbyen hans. Men hva gjør han de timene han ikke gamer? Sitter han bare inne, eller har han ikke besøk da? Har han en bestemt time, eller kan han ta den når som helst? Anonymkode: 3c697...7ba han har den timen når han vil. Han sitter stort dett inne og bygger lego eller krangler med søstererne sine, spør noen om han vil komme og leke med dem blir det stort sett et nei Anonymkode: 9ea87...9b8
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #9 Skrevet 18. september 2024 Han er vel introvert, da. Anonymkode: 5836a...9e5 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #10 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): han har den timen når han vil. Han sitter stort dett inne og bygger lego eller krangler med søstererne sine, spør noen om han vil komme og leke med dem blir det stort sett et nei Anonymkode: 9ea87...9b8 Kan det være at han ikke liker at det blir kastet på ham? Hva hvis han planlegger noe litt frem i tid? Dagen etter eller til helgen f.eks? At han får tid til å prosessere og forberede seg mentalt? Anonymkode: 3c697...7ba
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #11 Skrevet 18. september 2024 Gaming kan jo være veldig sosialt, bare på en annen måte. Hva spiller han og med hvem? Anonymkode: dfdf4...fce
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #12 Skrevet 18. september 2024 Min er helt lik 7 år. Jeg beskymrer meg hele tiden,men han trives slik. Anonymkode: 229bd...2e5
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #13 Skrevet 18. september 2024 Hvordan er han på skolen? Sånn rent sosialt? Er lærerne bekymret for hans sosiale utvikling? Kan ha en form for innagerende atferd? Anonymkode: 485b6...242
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå