Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.  Jeg har blitt sammen en dame som prater veldig åpent om tidligere sex partnere og de 3 kantene hun har hatt. Fatter ikke hvorfor hun snakker om det. Syntes det er veldig respektløs.

hun hadde 3 kant med en vennepar som hun tok meg med på en par date. Han fyren var litt coky, men jeg sa ikke noe fordi det var første gangen jeg møtte vennene hennes. Men følte han hele tiden prøvde og dominere bordet litt og meg. Noe jeg sa ifra om etterpå. Vi begynte igjen prate om sex, og det hadde kommet opp ting jeg ikke likte. Også spurte jeg om det er noe mer som jeg burde vite. Og da sa hun at hun hadde hatt sex med dem for litt siden. Jeg ble dritforbanna fordi jeg da skjønte hvorfor han var som var under middag og jeg synets det var veldig ydmykende.

hun snakker også med tidligere men hun har ligget med selvom hun velt jeg ikke liker det. Og nekter og fjerne de. Jeg hadde gjort det lett for henne.

har jeg rett til og være sint? Hva syntes dere ?

Anonymkode: 16dbe...b21

• Liker 2
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde avsluttet forholdet. Dere er tydelig ikke på samme bølgelengde.

Anonymkode: 9d6a2...643

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet

Nei, du har ikke rett å bli sint, men du har rett til å ikke like det. 

Lar du dette skurre å gå, slutter det ikke bra. Så antingen blir dere enig om noe som begge trives med, eller så gjør dere det slutt. 

• Liker 6
Skrevet

Jeg og kjæresten prater om tidligere seksuelle erfaringer. Ingen av oss er sjalu eller usikre rundt den biten, vi har alle en fortid og vi er trygg på det vi har.

Om du ikke vil vite om sånt burde du være klar på at du ikke vil at hun prater om tidligere seksuelle erfaringer, samtidig forstår jeg at hun vil være åpen om at hun har hatt sex med et vennepar dere henger med👀

At hun er venner med tidligere elskere/kjærester burde ikke bety noe om det er deg hun vil ha. En kan være lojal og trofast i et forhold selv om en har kost seg som singel.

Samtidig så handler det om å forstå hvordan partner føler og tenker, og her virker det som om dere ikke er på samme bølgelengde. For det vil nok dette alltid være en årsak til konflikt og for begges skyld burde dere avslutte.

Anonymkode: 6015b...bb1

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ta en snakk med henne at du ikke er interessert i å høre om "gammel moro" Det er helt normalt og ikke like det, og det burde hun forstå og respektere.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg hadde avsluttet forholdet. Dere er tydelig ikke på samme bølgelengde.

Anonymkode: 9d6a2...643

Dette.

Hun prøver å finne ut hvilken fremtid dere har sammen, og det har dere ikke.

• Liker 4
Skrevet

Jeg er glad for at min var åpen om dette. Nå har jeg også etterhvert hatt sex med gruppepartnere, og den tidligere ff'en hennes, og jeg vil si det har beriket forholdet. 

Anonymkode: f43fa...9fd

Skrevet

Nei, du har ikke rett til å bli sint. Men du har rett til å ikke like det. Du kan kommunisere grensene dine på en rolig måte. Og ikke minst, du er i din fulle rett til å gjøre det slutt og heller finne en kvinne som du matcher bedre med.

Jeg har hatt myyye sex, med få partnere (14), min kjære har hatt vesentlig mindre sex, men med mange partnere. Vår avtale er å være åpen og ærlig om vi oppdager at vi omgås noen vi har hatt sex med. Nettopp for å unngå sånn stemning som du beskriver, blikking og kommentarer.

Anonymkode: d35f7...722

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg og kjæresten prater om tidligere seksuelle erfaringer. Ingen av oss er sjalu eller usikre rundt den biten, vi har alle en fortid og vi er trygg på det vi har.

Om du ikke vil vite om sånt burde du være klar på at du ikke vil at hun prater om tidligere seksuelle erfaringer, samtidig forstår jeg at hun vil være åpen om at hun har hatt sex med et vennepar dere henger med👀

At hun er venner med tidligere elskere/kjærester burde ikke bety noe om det er deg hun vil ha. En kan være lojal og trofast i et forhold selv om en har kost seg som singel.

Samtidig så handler det om å forstå hvordan partner føler og tenker, og her virker det som om dere ikke er på samme bølgelengde. For det vil nok dette alltid være en årsak til konflikt og for begges skyld burde dere avslutte.

Anonymkode: 6015b...bb1

Det er slett ikke en selvfølge ! Dersom man har "kost seg" mye som singel, har man kanskje blitt både emosjonelt avstumpet og kjeder seg lett med partner og søker derfor ut av forholdet for spenning. Alt har konsekvenser vettu ;) De færreste ser på folk som har "kost seg" som singel som noe særlig forholdsmateriale - noe som TS må jobbe med nå. 

Anonymkode: f32d0...f28

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei, du har ikke rett til å bli sint. Men du har rett til å ikke like det. Du kan kommunisere grensene dine på en rolig måte. Og ikke minst, du er i din fulle rett til å gjøre det slutt og heller finne en kvinne som du matcher bedre med.

Jeg har hatt myyye sex, med få partnere (14), min kjære har hatt vesentlig mindre sex, men med mange partnere. Vår avtale er å være åpen og ærlig om vi oppdager at vi omgås noen vi har hatt sex med. Nettopp for å unngå sånn stemning som du beskriver, blikking og kommentarer.

14 er ikke få partnere, det er det dobbelte av gjennomsnittet. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er slett ikke en selvfølge ! Dersom man har "kost seg" mye som singel, har man kanskje blitt både emosjonelt avstumpet og kjeder seg lett med partner og søker derfor ut av forholdet for spenning. Alt har konsekvenser vettu ;) De færreste ser på folk som har "kost seg" som singel som noe særlig forholdsmateriale - noe som TS må jobbe med nå. 

Eller som mange andre vil tenke: den som har levd ut seksuelle muligheter, tenker ikke på hva hen har gått glipp av, og slår seg bedre til ro i forholdet. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Eller som mange andre vil tenke: den som har levd ut seksuelle muligheter, tenker ikke på hva hen har gått glipp av, og slår seg bedre til ro i forholdet. 

Akkurat den der kan du dra sålangt du vil. Du får uansett ikke ligget med alle i hele verden, og prøvd alle slags seksuelle avarter - pluss at det er vel nettopp det at den som har ligget mrd masssevis av partnere og prøvd alle slags rare sexkrumspring, fort vil kjede seg med enhver ny partner om partnerern ikke er like ekstrem som den forrige etc. 

Skrevet

Men skjønner ikke vitsen og prate om gamle sexpartnere og fortelle alt man har gjort til kjæresten sin? 
hvis man ikke spør liksom.

Anonymkode: 16dbe...b21

• Liker 1
Skrevet

Det er så, men det er et gjennomsnitt basert på at vi nesten ikke har sex lenger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har vært seksuelt aktiv i 25 år. Da er 14 partnere få.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Nei, det er det dobbelte av gjennomsnittet ;) 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Kanskje i forhold til deg, men ikke i forhold til de fleste. 

Er sånn helt normalt. 

Men det var ikke trådens tema. 

Er det innenfor å si ifra at man ikke ønsker å høre alt mulig om fortiden til en partner. Selvfølgelig er det innenfor, så må som vanlig en partner vurdere hva den gjør med det, og til slutt den som sier ifra vurdere hva den vil gjøre hvis partneren ikke tilpasser seg. 

Er det innenfor å si ifra at man ikke syns det er innenfor å henge med partners nylige tidligere sexpartnere. Samme som ovenfor. 

Er det innefor å bli sint for det som TS har opplevd. Nei, er vel først innenfor å bli litt sint hvis man har blitt enige om ting og den andre ikke holder det. 

• Nyttig 1
Skrevet

Er dem som tenker sånn. Men dem sliter at på gruppenivå så peker bevis andre veien. Det vil si at mange tidligere partnere øker for eksempel risiko for samlivsbrudd eller at man er missfornøyd med forholdet. Obs! Jeg skriver om gruppenivå og korrelasjon. Folk med mange tidligere partnere kan selvfølgelig ha lange lykkelige ekteskap, men sannsynligheten er noe lavere sammenlignet med dem med ikke så mye på CV'n. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
  • 3 uker senere...
Skrevet

Jeg og konen snakker også litt om seksuell fortid. Det er spennende og frekt å høre om alt hun gjorde før vi traff hverandre. 

Men, dette er noe vi har startet med nå etter å ha vært sammen i 20 år. Forholdet er trygt og solid og derfor er det litt spennende å høre om ting man ikke visste.

Hadde nok aldri vært tema når vi først ble sammen, eller de første årene.

Anonymkode: 6caa3...6fc

• Nyttig 1
Skrevet

Mannen min og jeg snakker ikke om tidligere forhold. Fordi jeg ikke har noe som helst ønske om å vite. 

Kunne ikke falle meg inn å fortelle han noe som helst av mine seksuelle episoder fra før jeg møtte han. 

Jeg vet han var gift et par år, jeg snakker lett med ekskona og barna hans bor hos oss, så det er ikke det at jeg er sjalu.

Men hva han gjorde med hvem før ekskona, det har jeg null begrep om. Vet ikke en gang om han har bodd sammen med andre enn ekskona. 

Vi møttes ganske sent i livet, vi var begge rundt 40 år. Har nå vært sammen i 15 år. 

Anonymkode: 55026...778

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...