Gå til innhold

Anspent - kan man være så anspent at man ikke kjenner det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Litt rar formulert kanskje..men skal prøve å forklare spm mitt 

Har de siste 3 årene hatt div plager i nakke/skulder/rygg..det har vært en evig ond sirkel med mye legebesøk og fysioterapi feks (som har funket) 

de siste ukene har stresset toppet sitt litt, men jeg kjenner ikke anspentheten lenger - som jo er bra, men samtidig så lurer jeg på, kan jeg være så vant til å være anspent at jeg ikke kjenner det lenger? 
At jeg ikke merker hvor vondt det er, før jeg evnt får behandling igjen hos kiropraktor/fysio?

har ikke hatt behandling siden før sommerferien..skjønner ingenting

K 33

Anonymkode: 89e79...e95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, en kan etter hvert få en toleranse for de smertene, men de kan da komme i uttrykk som andre plager. 🤔

Har kroniske muskelspenninger, men ikke alltid vondt "over alt". Får for eksempel hodepine av muskelspenninger i nakke/kjeve, kramper i armer og bein av muskelspenningene der, og blir andpusten av å ha muskelspenninger i overkroppen.

Men det kan også hende at kroppen din ikke reagerer med muskelspenninger på  grunn av stresset denne gangen, noe som er flott. 😊

Skrevet
KnitAndCoffee skrev (På 18.9.2024 den 8.32):

Ja, en kan etter hvert få en toleranse for de smertene, men de kan da komme i uttrykk som andre plager. 🤔

Har kroniske muskelspenninger, men ikke alltid vondt "over alt". Får for eksempel hodepine av muskelspenninger i nakke/kjeve, kramper i armer og bein av muskelspenningene der, og blir andpusten av å ha muskelspenninger i overkroppen.

Men det kan også hende at kroppen din ikke reagerer med muskelspenninger på  grunn av stresset denne gangen, noe som er flott. 😊

Takk for svar. 
Jeg bare syns det er litt rart at jeg ikke merker så mye, har såklart vært noe i ryggen nå og da men det har som regel gått raskt over - bare uvant og jeg har på en måte vært redd for mer stress, og trodd at det ville gjøre vondt verre fysisk og. 

Men hadde jo vært nydelig om det var tilfelle ja, at kroppen ikke reagerer med muskelspenninger - så lenge det måtte vare. 
tar gjerne imot flere erfaringer/innspill 

ts 

Anonymkode: 89e79...e95

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...