AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #1 Skrevet 17. september 2024 Ser når jeg spytter ut at det er litt blod i tannkremblandingen. Har vært sånn i ett par mnd nå. Bruker soft tannbørste og tanntråd hver kveld. Slurver aldri med tannhygienen. Er frisk og rask ellers. Er dette normalt og hvordan slutte å blø hver gang jeg pusser tennene? Anonymkode: 7d5cd...a10
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #2 Skrevet 17. september 2024 Ta det en tur til tannlegen for en sjekk. Bruker du tanntråd jevnlig så skal det gå seg til med blødning ganske raskt, men når det ikke gjør det så kan det være nyttig å få fagfolk til å se på. Anonymkode: 0a25e...083 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #3 Skrevet 17. september 2024 Det blør fordi tannkjøttet er betent. Å få en skikkelig rens hos tannpleier vil hjelpe. Så kan det også være nyttig for deg å pusse med solobørste etter du har pusset med vanlig tannbørste. Du bør da gnikke med solobørsten mellom hver tann, og oppe akkurat ved tannkjøttranden hele veien rundt. Du bør også vurdere å kjøpe deg elektrisk tannbørste. Anonymkode: b66b1...f5e 3
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #4 Skrevet 17. september 2024 Mellomromsbørster har reddet meg. Anonymkode: 1f2a2...8b7 4
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #5 Skrevet 17. september 2024 Jeg brukte corsodyl munnskyll og brukte denne tannpastaen: Parodontax og problemet er borte. Tannkremen kjøpte jeg på kiwi og er litt dyrere enn vanlig tannkrem. Anonymkode: b38f8...343 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #6 Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg brukte corsodyl munnskyll og brukte denne tannpastaen: Parodontax og problemet er borte. Tannkremen kjøpte jeg på kiwi og er litt dyrere enn vanlig tannkrem. Anonymkode: b38f8...343 Ikke lurt å bruke corsodyl i mer enn et par uker da det misfarger tennene. Og så fører det egentlig bare til at tannkjøttet blir strammere nederst mot tannkjøttranden, men har man lommer så vil da plakket og bakteriene bli innestengt her og forverre problemet. Derfor viktig at man får råd fra tannlege og tannpleier og helst ikke bruke corsodyl uten å ha fått råd fra dem om det. Anonymkode: b66b1...f5e 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #7 Skrevet 17. september 2024 Gå over til mykere tannbørste Curaprox CS 5460 Ultra Soft tannbørste 1 stk - Apotek 1 Anonymkode: 3d2da...18d
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #8 Skrevet 17. september 2024 Tannlege Anonymkode: cdf89...ba5 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #9 Skrevet 17. september 2024 Ikke puss så hardt. Anonymkode: 50b30...37e 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #10 Skrevet 17. september 2024 Høres ut som at du har gode rutiner på tannpuss, så jeg ville dratt til tannlegen. Anonymkode: 35baf...3f1 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #11 Skrevet 17. september 2024 Som flere nevner, en tur til tannlegen. Blødende tannkjøtt er som oftest tannstein eller betennelse. Anonymkode: caeb1...ccd 1 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #12 Skrevet 17. september 2024 Bruker du tanntråd hver dag? Hvis ikke - begynn med det. Men hadde tatt meg en tur til tannlegen. Anonymkode: df333...217
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #14 Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Ikke lurt å bruke corsodyl i mer enn et par uker da det misfarger tennene. Og så fører det egentlig bare til at tannkjøttet blir strammere nederst mot tannkjøttranden, men har man lommer så vil da plakket og bakteriene bli innestengt her og forverre problemet. Derfor viktig at man får råd fra tannlege og tannpleier og helst ikke bruke corsodyl uten å ha fått råd fra dem om det. Anonymkode: b66b1...f5e Ja, det er riktig det at det kan misfarge tennene etter lengre bruk. Det beste er å få råd fra tannlege/tannpleier. Jeg selv fikk råd om å bruke corsodyl og i tillegg til den tannpastaen så forsvant det så jeg er nok en av de heldige 🙂 Anonymkode: b38f8...343
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #15 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, det er riktig det at det kan misfarge tennene etter lengre bruk. Det beste er å få råd fra tannlege/tannpleier. Jeg selv fikk råd om å bruke corsodyl og i tillegg til den tannpastaen så forsvant det så jeg er nok en av de heldige 🙂 Anonymkode: b38f8...343 Jeg har også hørt at det misfarger, men i tillegg blitt fortalt at fargen ikke er permanent. Anonymkode: 0a25e...083
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #16 Skrevet 18. september 2024 Jeg blør alltid, og har alltid gjort det. Selv med gode rutiner med både tanntråd og tannpuss. Jeg har spurt tannlegen og hun sier at tannkjøttet ikke er betent, og at så lenge det ikke eskalerer og så lenge jeg holder samme standarden på hygienen er det ingenting å bry seg om. Har jeg slruvet en uke med tanntråd, blør jeg MER. Anonymkode: 3124d...be3
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #17 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Mellomromsbørster har reddet meg. Anonymkode: 1f2a2...8b7 Hvor kjøper du de? AnonymBruker skrev (9 timer siden): Bruker du tanntråd hver dag? Hvis ikke - begynn med det. Men hadde tatt meg en tur til tannlegen. Anonymkode: df333...217 Ja hver eneste kveld i over 20 år. Enni skrev (9 timer siden): Snuser eller røyker du? Nei. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg blør alltid, og har alltid gjort det. Selv med gode rutiner med både tanntråd og tannpuss. Jeg har spurt tannlegen og hun sier at tannkjøttet ikke er betent, og at så lenge det ikke eskalerer og så lenge jeg holder samme standarden på hygienen er det ingenting å bry seg om. Har jeg slruvet en uke med tanntråd, blør jeg MER. Anonymkode: 3124d...be3 Føler ikke tannkjøttet mitt er betent heller. Anonymkode: 7d5cd...a10
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #18 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor kjøper du de? Fås på apotek. Koster lite. Anonymkode: c686a...909
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #19 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ser når jeg spytter ut at det er litt blod i tannkremblandingen. Har vært sånn i ett par mnd nå. Bruker soft tannbørste og tanntråd hver kveld. Slurver aldri med tannhygienen. Er frisk og rask ellers. Er dette normalt og hvordan slutte å blø hver gang jeg pusser tennene? Anonymkode: 7d5cd...a10 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg blør alltid, og har alltid gjort det. Selv med gode rutiner med både tanntråd og tannpuss. Jeg har spurt tannlegen og hun sier at tannkjøttet ikke er betent, og at så lenge det ikke eskalerer og så lenge jeg holder samme standarden på hygienen er det ingenting å bry seg om. Har jeg slruvet en uke med tanntråd, blør jeg MER. Anonymkode: 3124d...be3 Jeg har også slitt med dette og har sett det blir bedre og verre ut i fra hvilken tannkrem jeg bruker. Aquafresh og Zensodyne er verstingene. Alle disse med hvitende effekt er også ille. Sendium Orginal og Colgate (den røde) er de eneste jeg aldri har blødd av. Har snakket med flere tannleger om dette, men ingen vet hva det kommer av eller hvorfor akkurat de tannkremene jeg bruker er bedre enn andre. Så test andre tannkremer hvis dere ikke har gjort det. Anonymkode: f3f59...2ea
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #20 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har også slitt med dette og har sett det blir bedre og verre ut i fra hvilken tannkrem jeg bruker. Aquafresh og Zensodyne er verstingene. Alle disse med hvitende effekt er også ille. Sendium Orginal og Colgate (den røde) er de eneste jeg aldri har blødd av. Har snakket med flere tannleger om dette, men ingen vet hva det kommer av eller hvorfor akkurat de tannkremene jeg bruker er bedre enn andre. Så test andre tannkremer hvis dere ikke har gjort det. Anonymkode: f3f59...2ea Takk for tips. Vi kjøper Colgate fra Normal som regel. Anonymkode: 7d5cd...a10
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå