Gå til innhold

Hansker til crossfit/vektløfting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har nylig begynt med crossfit, hvor det løftes mye vekter med stang. Merker jeg blir veldig sår i håndflatene, og får litt blemmer. Vil tippe dette kanskje går seg litt til etterhvert, men vurderer å skaffe meg hansker.

Er dette noe tess? Har sett noen varianter av to-finger-hansker, som festes på ring-og langefinger, og med støtte rundt håndleddet, i tillegg til de mer vanlige uten fingertupper.

Kom gjerne med konkrete hansker dere har vært fornøyde med! 😊

Anonymkode: 69cc2...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du blir ikke like sterk i klypa hvis du bruker hansker. Det kan faktisk bli vanskeligere å få et godt grep, da du legger på et lag med stoff som gjør at du må ha litt videre grep enn hvis du hadde løfta uten hansker. 

Det går seg til med hendene etter hvert, men hvis du kjører crossfit omtrent hver dag i begynnelsen kan det jo bli for mye av det gode.

 

Jeg kjøpte Burpee callous kit shaver, og skjærer av hard hud av og til og filer. Så holder hendene seg fortsatt fine, og blir ikke vondt å holde der det har blitt for mye hard hud.

Anonymkode: 80d99...b0a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har nylig begynt med crossfit, hvor det løftes mye vekter med stang. Merker jeg blir veldig sår i håndflatene, og får litt blemmer. Vil tippe dette kanskje går seg litt til etterhvert, men vurderer å skaffe meg hansker.

Er dette noe tess? Har sett noen varianter av to-finger-hansker, som festes på ring-og langefinger, og med støtte rundt håndleddet, i tillegg til de mer vanlige uten fingertupper.

Kom gjerne med konkrete hansker dere har vært fornøyde med! 😊

Anonymkode: 69cc2...aaf

Synes hansker er et must, bruker disse 

Endret av LeneXCII
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke brukt hansker for å løfte med stang. Du bør heller satse på å herde hendene. Tar ikke så lang tid. Du kommer ikke til å gidde å styre med hansker hver gang du skal løfte med vektstang. Noen bruker tape på tomlene (kan bruke vanlig sportstape) når du skal snatche. Jeg mener det beste er å herde grepet uansett, mest fordi i crossfit så er alt veldig intenst, og man orker ikke styre med det. Men grips til pull ups, toes-to-bar og etter hvert muscle ups er et must. 

Anonymkode: 3c479...000

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri brukt hansker. Tren heller opp grepet. Blemmer og hard hud er jo bare bevis på den jobben du har gjort. 

Anonymkode: 583f9...54f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dropp hansker! Bruk kalk og fjern træler/callusene med skalpell. Du må bare herde deg, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skjønner at jeg bare må kvinne meg opp og godta litt såre hender nå i starten 😂

Har hørt fra andre crossfit'ere at de helst ikke vil håndhilse på andre som ikke driver med det samme, pga de grove håndflatene - kan jo se litt greia!

Anonymkode: 69cc2...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Skjønner at jeg bare må kvinne meg opp og godta litt såre hender nå i starten 😂

Har hørt fra andre crossfit'ere at de helst ikke vil håndhilse på andre som ikke driver med det samme, pga de grove håndflatene - kan jo se litt greia!

Anonymkode: 69cc2...aaf

Lykke til på din crossfit-reise! Det vil endre livet ditt, og dine smoothe silkehender blir aldri det samme igjen! 😂

Anonymkode: 3c479...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Lykke til på din crossfit-reise! Det vil endre livet ditt, og dine smoothe silkehender blir aldri det samme igjen! 😂

Anonymkode: 3c479...000

Tusen hjertelig takk! 😂

Anonymkode: 69cc2...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk masse kalk! 😁 bruker grips når jeg gjør pullups og toes to bar, litt tommeltape når jeg gjør snatch😅 men kalk kan jeg ikke leve uten😅 

Anonymkode: acb48...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, absolutt ikke hansker i crossfit.. Kalk, tommelteip ved vektløfting og grips når man skal gjøre kipping bevegelser i riggen. 

Anonymkode: 0fdc5...332

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville droppet hanskene. Ja, du blir sår i hendene i starten, men du herdes raskt. Hanskene kødder til grepet. 

Kan anbefale flytende kalk. 

Også, øv på å holde stangen rett. Pass på at du ikke har stangen så langt inni håndflatene at du "skvosjer" all huden nedover når du gjør markløft-varianter, f.eks. Dårlig forklart, men om du googler litt, finner du videoer av hva jeg mener. 

Anonymkode: 73846...e02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...