Anonym giirl Skrevet 17. september 2024 #1 Skrevet 17. september 2024 Hei! Jeg er skikkelig interessert i å søke på jobb som flytogvert. Er det noen som har jobbet/jobber som flytogvert og kan si noe om hvordan lønna er?
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #2 Skrevet 18. september 2024 Følger. Anonymkode: 5b8bf...670
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #3 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Følger. Anonymkode: 5b8bf...670 Ok. Anonymkode: 658e2...839 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #4 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Følger. Anonymkode: 5b8bf...670 Kan du ikke bare trykke på Følg i stedet for å skrive det i tråden? Anonymkode: e8103...071 4
Lychees Skrevet 18. september 2024 #5 Skrevet 18. september 2024 Anonym giirl skrev (19 timer siden): Hei! Jeg er skikkelig interessert i å søke på jobb som flytogvert. Er det noen som har jobbet/jobber som flytogvert og kan si noe om hvordan lønna er? Av nysgjerrighet; hva er det du tenker er skikkelig interessant med den jobben? 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #6 Skrevet 18. september 2024 Lønnen er god, men det virker generelt som om det er vanskelig å få en fot innforbi jernbanebransjen. Det er veldig mye søkere på de stillingene nettopp på grunn av de gode vilkårene. Anonymkode: 4e112...651 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #7 Skrevet 18. september 2024 Har du prøvd å google det? "Lønn som flytogvert"? Fikk opp denne, og på side 3 står det noe om lønninger. Veldig dårlig lønn, men oppgitt uten tillegg for ubekvem arb.tid osv: https://njf.no/wp-content/uploads/2022/11/overenskomst-Flytoget-2022-2024.pdf Men iflg denne på Utdanning.no tjener en konduktør over 700 000. Det ville da være rart om en flytogkonduktør skulle tjene mindre enn det enn vanlig konduktør gjør på vanlige tog? https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/konduktor Anonymkode: b3785...50a
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #8 Skrevet 18. september 2024 Og nå skal Vy og Flytoget «slås sammen» (har ikke lest, bare sett overskrifter), så da blir det kanskje litt annet enn hva det har vært…? Anonymkode: 4a3a6...5d9
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #9 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan du ikke bare trykke på Følg i stedet for å skrive det i tråden? Anonymkode: e8103...071 Fordi at da dyttes ikke tråden oppover…? Antar jeg er grunnen. Anonymkode: 5493a...eda 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #10 Skrevet 12. juni Lønna er 45 000 første 6 åren og etter 6 år er den 51 000. Den øker ca 3-5% hvart eneste år i tillegg. For 10 år siden va startlønna 36 000 nå er den 45 000. Turnustilleggene er inbakt i summen. Du jobber 134 h pr 4 uker så ca 16 dager per måned. Korte vakter, behagelig jobb, lite stress og på beredskap sitter du bare på ræva. Veldig mange i flytoget aldres ikke fordi dem ikke jobber så hardt. Et kjent fenomen. Du vil også få gode forsikkringer og skotillegg, treningstillegg osv. Det betales også ut bonuser hvart år till alle. Dem har sikkelie exklusive båtfester, julebord. Og en egen kulturkomite som ordner aktiviteter blandt annet kajakkturer, hotellturer , skiturer etc. Du får skjema for et helt år så du vet exakt når du ska jobbe og har fri. Svært gode tillegg på røde dager og på sommertid. 3 uker ferie mellom juni-august + 10 enkeltdager ferie som du kan placere. Og i fast turnus kan du lett placere dem ved langfri og plutselig ha fri 1 uke. Du kan lese om lønna på njf.no - øverrenskomst Flytoget. Der står det også at pausene er betalte og inkludert i arbeidstid og ska være minst 45 min. Som regel er pausene 1-2 timer. Du jobber altså veldig lite for godt betalt og får en trygg turnus med fast skjemae. Jobben er veldig slapp. Første 1-2 årene kan det oppleves stressende for det ef mye tekniskt å lære men etter hvart når alt sitter og du blir kjent i din rolle så er jobben svært slapp. Lite stress og du må sjeldent jobbe overtid. Du vet at du kjem hjem hvar dag. Du må ikke sove over uten starter og slutter på oslo s. Som regel 3 vakter. Dem som starter mellom 04.30-09 og er ferdig ved 11-14. Man får max jobbe 7 h hvis vakta starter før kl 5. Exempel start kl 05.11 jobber til 8 ca , pause 1 time og jobbe igen 9-11. Sen er det vakter som starter 12-13 ferdig 20-21, kveldsvakter start 15-17 ferdig 22-01, og nattevakter start 21-22 ferdig kl 6-7 (nattevaktene har pause 3-4 timer som er betalt der du kan sove. Exempel på skjema: Kveldsturnus: 15-16, 17-01, 21-07, 21-07 sen fri 3-4 dager. Sen finnes det dagturnuser, mix med dag og tidlig. Man må ha 11 h mellom hvar tjeneste. Anonymkode: 40a89...3ec 2 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #11 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lønna er 45 000 første 6 åren og etter 6 år er den 51 000. Den øker ca 3-5% hvart eneste år i tillegg. For 10 år siden va startlønna 36 000 nå er den 45 000. Turnustilleggene er inbakt i summen. Du jobber 134 h pr 4 uker så ca 16 dager per måned. Korte vakter, behagelig jobb, lite stress og på beredskap sitter du bare på ræva. Veldig mange i flytoget aldres ikke fordi dem ikke jobber så hardt. Et kjent fenomen. Du vil også få gode forsikkringer og skotillegg, treningstillegg osv. Det betales også ut bonuser hvart år till alle. Dem har sikkelie exklusive båtfester, julebord. Og en egen kulturkomite som ordner aktiviteter blandt annet kajakkturer, hotellturer , skiturer etc. Du får skjema for et helt år så du vet exakt når du ska jobbe og har fri. Svært gode tillegg på røde dager og på sommertid. 3 uker ferie mellom juni-august + 10 enkeltdager ferie som du kan placere. Og i fast turnus kan du lett placere dem ved langfri og plutselig ha fri 1 uke. Du kan lese om lønna på njf.no - øverrenskomst Flytoget. Der står det også at pausene er betalte og inkludert i arbeidstid og ska være minst 45 min. Som regel er pausene 1-2 timer. Du jobber altså veldig lite for godt betalt og får en trygg turnus med fast skjemae. Jobben er veldig slapp. Første 1-2 årene kan det oppleves stressende for det ef mye tekniskt å lære men etter hvart når alt sitter og du blir kjent i din rolle så er jobben svært slapp. Lite stress og du må sjeldent jobbe overtid. Du vet at du kjem hjem hvar dag. Du må ikke sove over uten starter og slutter på oslo s. Som regel 3 vakter. Dem som starter mellom 04.30-09 og er ferdig ved 11-14. Man får max jobbe 7 h hvis vakta starter før kl 5. Exempel start kl 05.11 jobber til 8 ca , pause 1 time og jobbe igen 9-11. Sen er det vakter som starter 12-13 ferdig 20-21, kveldsvakter start 15-17 ferdig 22-01, og nattevakter start 21-22 ferdig kl 6-7 (nattevaktene har pause 3-4 timer som er betalt der du kan sove. Exempel på skjema: Kveldsturnus: 15-16, 17-01, 21-07, 21-07 sen fri 3-4 dager. Sen finnes det dagturnuser, mix med dag og tidlig. Man må ha 11 h mellom hvar tjeneste. Anonymkode: 40a89...3ec Jeg jobbet 1440 timer 2024 (jobbet lit redusert) og hade en årslønn som flytogvert på 668 000. Med røde dager og sommertillegg. Anonymkode: 40a89...3ec 3
AnonymBruker Skrevet 12. juni #12 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Lønna er 45 000 første 6 åren og etter 6 år er den 51 000. Den øker ca 3-5% hvart eneste år i tillegg. For 10 år siden va startlønna 36 000 nå er den 45 000. Turnustilleggene er inbakt i summen. Du jobber 134 h pr 4 uker så ca 16 dager per måned. Korte vakter, behagelig jobb, lite stress og på beredskap sitter du bare på ræva. Veldig mange i flytoget aldres ikke fordi dem ikke jobber så hardt. Et kjent fenomen. Du vil også få gode forsikkringer og skotillegg, treningstillegg osv. Det betales også ut bonuser hvart år till alle. Dem har sikkelie exklusive båtfester, julebord. Og en egen kulturkomite som ordner aktiviteter blandt annet kajakkturer, hotellturer , skiturer etc. Du får skjema for et helt år så du vet exakt når du ska jobbe og har fri. Svært gode tillegg på røde dager og på sommertid. 3 uker ferie mellom juni-august + 10 enkeltdager ferie som du kan placere. Og i fast turnus kan du lett placere dem ved langfri og plutselig ha fri 1 uke. Du kan lese om lønna på njf.no - øverrenskomst Flytoget. Der står det også at pausene er betalte og inkludert i arbeidstid og ska være minst 45 min. Som regel er pausene 1-2 timer. Du jobber altså veldig lite for godt betalt og får en trygg turnus med fast skjemae. Jobben er veldig slapp. Første 1-2 årene kan det oppleves stressende for det ef mye tekniskt å lære men etter hvart når alt sitter og du blir kjent i din rolle så er jobben svært slapp. Lite stress og du må sjeldent jobbe overtid. Du vet at du kjem hjem hvar dag. Du må ikke sove over uten starter og slutter på oslo s. Som regel 3 vakter. Dem som starter mellom 04.30-09 og er ferdig ved 11-14. Man får max jobbe 7 h hvis vakta starter før kl 5. Exempel start kl 05.11 jobber til 8 ca , pause 1 time og jobbe igen 9-11. Sen er det vakter som starter 12-13 ferdig 20-21, kveldsvakter start 15-17 ferdig 22-01, og nattevakter start 21-22 ferdig kl 6-7 (nattevaktene har pause 3-4 timer som er betalt der du kan sove. Exempel på skjema: Kveldsturnus: 15-16, 17-01, 21-07, 21-07 sen fri 3-4 dager. Sen finnes det dagturnuser, mix med dag og tidlig. Man må ha 11 h mellom hvar tjeneste. Anonymkode: 40a89...3ec Ble lit rotete ser jeg. Alle får en fast turnus hvart eneste år som gjelder for et helt år. Du vet hvordan du ska jobbe , hvilke dager et helt år i forvei. Og man søker på den turnusen man vil ha på høsten for neste år. Den med høyest annsinitet velger først. Hvis dem vil endre en vakt så må dem gjøre det senest 11 dager for vakta starter men det skjer svært sjeldent. Så det er en trygg jobb der du kan planlegge et sosialt liv, legge in feriedager og få langfri. Du kan lett bytte vakter også med dine kollegær da alle flytogverter har samme kompenagse. Du jobber ikke mye overtid. Fleste vakter er mellom 5-8 timer lange. Og dem bygger turnusene slik at man ska ha max 16 dagsverk på 4 uker. Du har som regel langfri 3-4 dager anhvar helg. Exempel tatt fra turnus: Tidlig turnus: mandag 6-14, tirsdag fri, onsdag: 04.30-11, torsdag 8-17, fredag 6-12 lørdag og søndag fri. Kveldsturnus: 21-07, 21-07, fri, 12-21, fri fri fri Vaktene starter jo oftest 6.11, 5.32, 12.42, etc men skrev faste tider ovenfor for å underlette litt. Sen har vi vakter på 5 timer fex 16-21 Anonymkode: 40a89...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #13 Skrevet 12. juni AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 18.54): Og nå skal Vy og Flytoget «slås sammen» (har ikke lest, bare sett overskrifter), så da blir det kanskje litt annet enn hva det har vært…? Anonymkode: 4a3a6...5d9 Vil nokk ikke bli mye forandring da Flytoget har vært klare på at dem ikke tenker å ødelegge kulturen. Kan nokk hende at kanskje Vy sine ansatte får bedre ansattegoder og bedre kultur. Og blir inspirerte av Flytoget isteden som har en helt fantastisk arbeidsmiljø med lite sykdom og extremt engasjerte ansatte. Flytoget er en inspirasjion som fleste arbeidsplasser burde følge. Og mange både i Sverige og Norge innen jernbanen vil bli like gode som Flytoget. Dem har lykkets å bygge en av de beste arbeidsmiljøene å jobbe i. Og dem er lønsomme og. Anonymkode: 40a89...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #14 Skrevet 12. juni Som flytogvert får du 133% extra på røde dager. Og jobber du overtid på vanlige dager 100% extra. Jobber du extra om sommeren på helg altså fex en helg extra mellom juni-aug får du 133% første dagen og 150% extra andre dagen. Jobbet en helg extra og fikk 11 000 før skatt for 16 h jobb over en helg. Siden man jobber lite så er det også lett og jobbe 5-10 dager extra per år. Og nej man blir ikke sliten av å jobbe på toget. Anonymkode: 40a89...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #15 Skrevet 12. juni Uke er 33,6 h pr uke. Regn med ca 6 h betalt pause minimum så ca 26-27 h arbeid per uke. Pr år 47 x 33,6 = ca 1579 timer der ca 250-280 timer er pauser så ca 1297 timer i arbeid per år i 100% stilling. 47 uker jobb Anonymkode: 40a89...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 12. juni #16 Skrevet 12. juni Glemte en siste ting. Når du har beredskap altså fex 14-22 der du bare ska vente på å jobbe så må du ikke sitte på kontore. Du kan fint gå på Oslo s og shoppe lit, spise , gå en tur eller ta oppvask på kontore, snakke med kollegær. Man trenger ikke sitte å vente men man må kunne ta over et tog sjappt. Så kunne være klar innen 5-10 min. Som regel ringer dem langt i forvei men iblandt må man ut sjappt å jobbe. Anonymkode: 40a89...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #17 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 17.29): Har du prøvd å google det? "Lønn som flytogvert"? Fikk opp denne, og på side 3 står det noe om lønninger. Veldig dårlig lønn, men oppgitt uten tillegg for ubekvem arb.tid osv: https://njf.no/wp-content/uploads/2022/11/overenskomst-Flytoget-2022-2024.pdf Men iflg denne på Utdanning.no tjener en konduktør over 700 000. Det ville da være rart om en flytogkonduktør skulle tjene mindre enn det enn vanlig konduktør gjør på vanlige tog? https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/konduktor Anonymkode: b3785...50a Den du sendte er for 2024. Her er den nye: https://njf.no/wp-content/uploads/2024/10/Parafert-overenskomst-NJF-2024-26.pdf A første 6 år: årslønn 450 614 + turnustillegg da jobber man anhvar helg (fleste jobber anhvar helg i fast turnus som man får et helt år i forvei. Di med var tredje helg jobb er ofte di med barn og famile, finnes kun 5 slike turnuser av 23 stykk) Så A: Det er altså 549 749 i årslønn første 6 åren. 450 614 + 22% tillegg = 549 749. En mnd lønn på 45 812. Det kommer ingen tillegg men man får også Bonus hvart år og slik har det vært i 15 år, alle år jeg har jobbet har vi fått bonus. Den tenker jeg ikke si høyt men den er god. Sen får man også skotillegg (1700) treningstillegg, gunstige forsikkringer, man får gunstig togbilett for å reise med VY, god pensjonsordning. I tillegg betalte pauser og man jobber ca 16-17 dager pr mnd. 33,6 h pr uke. 133% på røde dager. Nivå B: Etter 6 år 501 736+ 22% = 612 117, altså 51 009 pr mnd. I Vy får man ikke betalt hele turen. Man får betalt 90 nok pr time når man sover borte. Dem jobber også 35,5 h uker. Fler oppmøter og mye mer forsinkelser. Dem vet ikke om dem kommer hjem i tide, og må jobbe overtid. Vy grunnlønn er 502 000 første 4 år. Der er tilleggene mer komplicert, man får fex 45% exra ved natt, ved helgejobb osv. Men regnet på det og startlønms i Vy er ca 46 000 med tilleggene første 4 år. Anonymkode: 40a89...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #18 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den du sendte er for 2024. Her er den nye: https://njf.no/wp-content/uploads/2024/10/Parafert-overenskomst-NJF-2024-26.pdf A første 6 år: årslønn 450 614 + turnustillegg da jobber man anhvar helg (fleste jobber anhvar helg i fast turnus som man får et helt år i forvei. Di med var tredje helg jobb er ofte di med barn og famile, finnes kun 5 slike turnuser av 23 stykk) Så A: Det er altså 549 749 i årslønn første 6 åren. 450 614 + 22% tillegg = 549 749. En mnd lønn på 45 812. Det kommer ingen tillegg men man får også Bonus hvart år og slik har det vært i 15 år, alle år jeg har jobbet har vi fått bonus. Den tenker jeg ikke si høyt men den er god. Sen får man også skotillegg (1700) treningstillegg, gunstige forsikkringer, man får gunstig togbilett for å reise med VY, god pensjonsordning. I tillegg betalte pauser og man jobber ca 16-17 dager pr mnd. 33,6 h pr uke. 133% på røde dager. Nivå B: Etter 6 år 501 736+ 22% = 612 117, altså 51 009 pr mnd. I Vy får man ikke betalt hele turen. Man får betalt 90 nok pr time når man sover borte. Dem jobber også 35,5 h uker. Fler oppmøter og mye mer forsinkelser. Dem vet ikke om dem kommer hjem i tide, og må jobbe overtid. Vy grunnlønn er 502 000 første 4 år. Der er tilleggene mer komplicert, man får fex 45% exra ved natt, ved helgejobb osv. Men regnet på det og startlønms i Vy er ca 46 000 med tilleggene første 4 år. Anonymkode: 40a89...3ec man får ikke heller skogillegg i VY. Anonymkode: 40a89...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #19 Skrevet 13. juni AnonymBruker skrev (På 18.9.2024 den 17.29): Har du prøvd å google det? "Lønn som flytogvert"? Fikk opp denne, og på side 3 står det noe om lønninger. Veldig dårlig lønn, men oppgitt uten tillegg for ubekvem arb.tid osv: https://njf.no/wp-content/uploads/2022/11/overenskomst-Flytoget-2022-2024.pdf Men iflg denne på Utdanning.no tjener en konduktør over 700 000. Det ville da være rart om en flytogkonduktør skulle tjene mindre enn det enn vanlig konduktør gjør på vanlige tog? https://utdanning.no/yrker/beskrivelse/konduktor Anonymkode: b3785...50a I Vy har konduktørene nattevakter som starter kl 23.59 og slutter kl 6-7, men også nattevakter som starter 21 og slutter kl 09 altså 12 h turer også får dem ikke betalt hele turen på natta i pausen. Flytoget har 0 12 h turer. Har aldri hatt en 12 h tur på 15 år i Flytoget. Der jobber man som lengst 10 h turer med 3 h betalt pause om natta. Man starter kl 21-07, 22-06, 22-07, 23.59-06. Ellers er turene ofte mellom 5-8 h lange med ca 1-2 h pause på dag og kveld. Anonymkode: 40a89...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni #20 Skrevet 13. juni Ikke glem at jobber du på togene som spesielt går mellom steder i StorOslo og i nærheten må du forholde deg til frekke Ali Babaer som prøver å snike. Og er du uheldig å si dem imot, irettesette dem, er det vanlig å få seg en på tygga. Altså blitt mer og mer vanlig å bli slått, sparket og spyttet på Ser du på statistikken https://www.nrk.no/vestfoldogtelemark/konduktorer-utsatt-for-vold-pa-toget-1.17139203 så har vold og trusler mot konduktører på Vys tog økt med 50 % bare siden 2019. Anonymkode: 6651e...b1b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå