Gå til innhold

Hvor lavt kan jeg by?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vurderer å legge inn bud på en leilighet jeg har tittet på. Den ligger til 3 680 000,- . Hvor lavt tenker dere jeg kan by uten at det vil være et skambud? 

Anonymkode: da8aa...3e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kommer litt an på hvor lenge den har ligget ute og hvor populært området er, hvor lavt du bør legge inn bud på. Hvis den ikke har ligget ute veldig lenge eller at de er desperat etter å selge raskt, tviler jeg på at de vil godta noe dårligere enn 200K under takst på en leilighet til denne prisen. 

Anonymkode: 0b77c...f18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke godtatt noe mer enn maks 200 000 kr under. Alt er lov men hadde du godtatt ett så lavt bud? 

Anonymkode: a99b4...039

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørs hvordan den er priset i utgangspunktet. Om naboleiligheter av samme standard går for 4 mill vil du nok bli avslått uansett. Om de derimot går for 3,4 mill kan du gi et skikkelig skambud.

Anonymkode: ed36f...0ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har lagt inn 200 000 flere ganger, men planen er gå høyere. Bere jekk ned forventing og budrunde litt

Anonymkode: 38a95...f73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan by akkurat det du mener den er verdt, om det så er en krone. Men det er veldig avhengig av aktivitet på markedet, beliggenhet, egenskaper med leiligheten osv. 

Men byr du for lavt, vil du bare få avslag og ikke et motbud fra selger. Da er du like langt og må øke budet.. Og med det gir fra deg litt "overtak" til selger. 

Om du legger deg 150-200 under får du kanskje et motbud midt på differansen. 

Anonymkode: 33c5d...01c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 17.9.2024 den 20.18):

3mill?

Anonymkode: 9fd0f...d50

Ekspander  

Dersom dette er i Oslo eller omegn vil 3 millioner definitivt være et skambud. 

I distriktet eller steder med lav interesse tenker jeg at det kan være mulig å legge seg 200.000-150.000 under takst uten at det blir oppfattet som et skambud. Men om det blir godtatt er en annen sak :) 

Anonymkode: 86f8b...c61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner best til Oslo, og leiligheter som har hatt de to vanlige visningsrundene uten bud og det har gått noen dager, kan du by 100k under (på leilighet til 4-6 mill) på og fint få tilslag. Alternativt by 200k under og forvente et motbud på 100k under. Er det et dødsbo eller eier har kjøpt nytt allerede er det større sannsynlighet for å si få tilslag. 

Er det utenfor pressområder så er det jo kjøpers marked i større grad (slik boligsalg skal være), og forhandlingspotensialet er større. Spørsmålet ditt avhenger veldig mye av hvor lenge den har ligget ute, om de ter dødsbo, om de som bor der har bodd der i en evighet, om de som bor der har kjøpt nytt allerede, om de har pusset opp mye og har høye forventninger til pris etc..  Jeg synes ikke et bud på 3,2 er helt galt dersom den har ligget usolgt svært lenge.

Anonymkode: d22b0...f85

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...