Gå til innhold

Har jeg søkt for sent om foreldrepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i slutten av oktober og sendte inn søknad om foreldrepenger i dag 😐 Er det for sent? Tenkte jeg var innenfor fristen som er 4-6 uker før termindato. Men det viste seg at NAV anbefaler at man sender inn søknaden 4-6 uker før foreldrepengeperioden starter, og den starter for min del 07.10, man er jo hjemme 3 uker før termin 😥 Det siste hadde jeg ikke tenkt på. Hva skjer nå? Jeg er fast ansatt i kommunen, hvis det har noe å si.

Anonymkode: c4d61...73d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer til å gå helt fint :) Det verste som kan skje er at første utbetaling kommer litt senere hvis det er lang saksgang. Har du en helt standard sak der du er ansatt og skal ut i vanlig foreldrepermisjon så går det automatisk gjennom og du vil sannynligvis få godkjent søknaden imorgen.

Anonymkode: d29c3...716

• Liker 1
Skrevet

Tipper det går fint, min søknad ble behandlet på et blunk. Det samme gjelder flere andre som jeg kjenner.

Anonymkode: 1a5a1...90f

Skrevet

Det går nok helt fint. Du går ut i permisjon når du skal - har ikke noe å si om den ikke er godkjent enda. Ingen problem. 

Anonymkode: bd7e3...637

• Liker 1
Skrevet

Lett. Arbeidsgiver forskutterer foreldrepenger etter HTA §8.1 så det ville jeg ikke tenkt på en gang.

Anonymkode: 8193e...468

Skrevet

Når du har en arbeidsgiver som betaler "lønn" I permisjonstiden, og sender krav til NAV spiller det ingen rolle. Hvis det derimot hadde vært NAV som skulle betale deg foreldrepenger ville du risikere en forsinkelse i utbetaling.

Anonymkode: 5075d...28e

Skrevet

Nei, det er ikke for sent… mange føder jo før termin. Nav behandler heller ikke søknaden før tidligst 4 uker før du går ut i permisjon… 

Anonymkode: 42f51...c8f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...