AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #1 Del Skrevet 17. september 2024 Jeg nekter bli med på den dugnaden, har så angst!! Men har et forslag, tror dere styret kunne blitt med på dette? * Jeg kan hjelpe litt til på vinter å måke foran dører til de eldre her, eller de som ønsker. Er ufør, så jeg får med meg hvert snøfall 😅 * Jeg er veldig glad i å pusle med ting, kan male en benk, rydde litt i bed, feie litt rundt omkring * Være mate katt vakt om noen skal på ferie, eller gå en dagstur med en hund som trenger det. Eller bare kose med en hund som er ensom Sånn litt her og der, 1-2 ganger i uka? Vil hjelpe mye på psyken min også Eller henge opp en lapp ved postkassene og si: Hei mine naboer! Er den ganske sjenerte og stille jenta som bor i nr 2. jeg tørr dessverre ikke være med på dugnad. Men er det noe annet dere trenger hjelp til? Snømåking, generell rydding her ute, kanskje male en benk? Legg gjerne et brev i postkassen min ved interesse 😊 Og arbeidet er gratis og kos å få kommet seg litt ut, og senker nervene mine på å slippe dugnad. La meg hjelpe til på andre måter 😄 Anonymkode: 69e70...8bf 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 17. september 2024 #2 Del Skrevet 17. september 2024 Det er ingen som forventer at du skal slite deg ut pga dårlig samvittighet. Send en melding til styreleder og hør om du kan gjøre noe i forbindelse med dugnaden noen uker før istedenfor, for det passer litt dårlig den dagen. Da viser du mer initiativ enn de fleste av naboene dine:) Men, det er lett å stå for seg selv på en dugnad, og du trenger ikke være med på grilling etterpå. 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #3 Del Skrevet 17. september 2024 Har bodd i blokken jeg bor i 6 år, kan ikke være med på dugnad her jeg bor da de ALLTID legger den til tiden på året da pollen er som verst. Har voldsom pollen og gress allergi. Du er ikke forpliktet til å være med 🙂 Anonymkode: a03bb...c98 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #4 Del Skrevet 17. september 2024 Tenker du kan henge opp en sånn lapp uten å nevne angst, nerver og manglende oppmøte på dugnad. Høres ut som om du uansett har lyst til å få noen sånne arbeidsoppgaver inn i hverdagen din, og det er jo kjempebra! Anonymkode: 3c880...827 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #5 Del Skrevet 18. september 2024 Det blir mer hvisking og tisking i nabolaget hvis du henger opp en sånn lapp, enn hvis du bare ikke møter opp på dugnad. Sånn er folk dessverre! Anonymkode: 41955...747 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #6 Del Skrevet 18. september 2024 Ikke heng opp en sånn lapp. Send melding til styreleder og spør om du kan gjøre noe arbeid utenfor oppsatt tid. Uavhengig av det kan du henge opp en lapp hvor du skriver at du gjerne passer katter og måker snø for folk. Men vær oppmerksom på at hvem som helst kan, og vil, ta kontakt med deg på døra når du ikke forventer det, kanskje mase og kreve ting av deg. Tåler du det bedre? Anonymkode: 7a6cf...158 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #7 Del Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Jeg nekter bli med på den dugnaden, har så angst!! Eller henge opp en lapp ved postkassene Anonymkode: 69e70...8bf Det er ingen dugnadsplikt. Skulle noen nevne at de savnet deg så kan du velge å fortelle direkte til dem årsaken til at du ikke møtte. Heller ingen forklaringsplikt. Jeg tror du skaper bare mer angst for deg selv ved å kringkaste til alle at nervene sliter. Anonymkode: 36311...614 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #8 Del Skrevet 18. september 2024 Dette er en gylden sjanse til å eksponere deg litt og ikke la angsten vinne. Kom tidlig, ta på det en jobb og snakk litt med naboene dine. Anonymkode: db320...ffa 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #9 Del Skrevet 18. september 2024 Hei jeg har dessverre ikke anledning til å bidra på den oppsatte dugnaden, men er det annet jeg kan bidra med i forkant? Mvh Beboer i 3b. Hvis noen prater til deg når du maler benken, raker gårdsplassen eller hva du nå ble enig med styret om svarer du "Ja jeg kan kan ikke komme på dugnaden så har avtalt med styret jeg tar min del nå i stedet». Som leder i et styre hadde jeg tatt godt i mot en slik melding. Uendelig mye bedre enn de som bare ikke kommer og later som ingenting. Trenger på ingen måter lange forklaringer på hvorfor du ikke kommer den dagen. Etter noen dugnader med samme ordning vil jeg nok skjønne det ikke bare er på grund av andre planer akkurat den dagen du ikke kommer, men det vil ikke forandre på min velvilje. Du stiller jo opp. Anonymkode: d50ec...932 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ashley jackson Skrevet 18. september 2024 #10 Del Skrevet 18. september 2024 Kanskje det å delta på dugnaden er akkurat det du trenger? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #11 Del Skrevet 18. september 2024 Er så innmari lei av folk som ikke gidder å stille opp eller skal ha tilrettelegging i bøtter og spann pga. angst Anonymkode: cdfcb...6d3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #12 Del Skrevet 18. september 2024 Utfordre deg selv. Angst er ikke farlig. Ta det som eksponeringsterapi! Anonymkode: bf3d1...9cb 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #13 Del Skrevet 18. september 2024 Hadde du vært min nabo og hengt opp en slik lapp, hadde i alle fall jeg blitt veldig positivt innstilt til deg ❤️ Hadde synes du hørtes ut som en real og fin person som bryr seg om andre. Så du hadde definitivt kommet på min godside! Anonymkode: bc5cc...803 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #14 Del Skrevet 18. september 2024 Hva er det du konkret har angst for? Folk? Naturen? Angst er ikke farlig, bare jævlig vondt og slitsomt. Anonymkode: 2af4a...778 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #15 Del Skrevet 18. september 2024 Kan du tilby deg å levere en kake og kaffe til dugnaden? Dugnad er ikke tvang, så klarer du ikke er det helt i orden. Anonymkode: 5369b...2a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #16 Del Skrevet 18. september 2024 Jeg arrangerer dugnader i mitt sameie og man har absolutt ingen forpliktelser til å bli med i det hele tatt. Dugnad er etter vilje og evne. Man kan også bare bli med på det sosiale om man vil. Selv har jeg fått flere henvendelser fra folk om at de kan bidra på andre måter. Og det tar vi gladelig imot, uansett årsak. så tommel opp for forslaget ditt. Du trenger ikke å nevne grunn for det heller. og så har dugnad vært en av de tingene som har hjulpet meg personlig tilbake igjen til jobb etter mange års sykdom Anonymkode: bea92...7f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #17 Del Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Utfordre deg selv. Angst er ikke farlig. Ta det som eksponeringsterapi! Anonymkode: bf3d1...9cb Er jo det vedkommende gjør Anonymkode: bea92...7f2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #18 Del Skrevet 18. september 2024 Det kommer til å gå helt fint å være med på dugnaden, jeg lover! Jeg har også sosial angst (tipper det er det du har?), og dugnader går bra selv om det er ekkelt først. Jeg beroliger meg selv med at det ikke er en låst situasjon. Jeg står i utkanten av gruppen når oppgaver fordeles, velger noe jeg mestrer (f.eks kosting eller luke ugress), og pusler da med mitt. Merker jeg at angsten kommer, så kan jeg springe inn på do, hente en jakke eller lignende. Ingen merker noe😊 Anonymkode: 0468f...517 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #19 Del Skrevet 18. september 2024 Vær litt tilbakeholden med å utlevere deg selv overfor alle. Dessverre kan du tiltrekke deg mennesker som er ute etter å utnytte deg, fordi de ser på deg som svak. Du har ingen plikt til å møte opp på den dugnaden, du kan godt snakke med styreleder om at du ikke er frisk, men som sagt, du har ingen informasjonsplikt overfor noen. Tilby gjerne å mate katter, eller hjelpe noen som trenger det, gjennom en sånn lapp (eller kanskje helst på nettsiden deres), men ikke utlever deg selv og problemene dine til alle og enhver. Tenk på din egen trygghet. Anonymkode: f9ab3...9de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå