Gå til innhold

Omsorg og hjelp ved sykdom

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg ble nylig operert i hånda. Samboer hentet meg rett etter narkose. Han gikk ikke ut av bilen for å hjelpe meg med bagasje osv. Døra smalt rett ingen friske armen min. Fremdeles reagerte han ikke. Ikke da vi kom hjem heller. Han laget mat til seg selv og satte på tv. Jeg følte på så mangel av omsorg så jeg sa ifra dagen etter. Da mente han at jeg sa han var fæl og et null. Var jo ikke det jeg sa eller mente. Ba kun om litt omsorg. Er dette for mye å be om? 

Anonymkode: 9af74...262

• Hjerte 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er greit å be om omsorg, men gjør det der og da. Det å trekke det opp dagen etter, virker bittert og kritiserende. Selv om kritikken er berettiget, er det lite konstruktivt. Hvis samboeren din er så lite hensynsfull og omtenksom, bør du vurdere om han er den rette for deg.

Anonymkode: 91991...6dd

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en egoistisk dust av en mann, i alle dager! Når han ikke viser omsorg i slike sitasjoner så hadde jeg virkelig revurdert forholdet.

Anonymkode: 686bd...2e8

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er greit å be om omsorg, men gjør det der og da. Det å trekke det opp dagen etter, virker bittert og kritiserende. Selv om kritikken er berettiget, er det lite konstruktivt. Hvis samboeren din er så lite hensynsfull og omtenksom, bør du vurdere om han er den rette for deg.

Anonymkode: 91991...6dd

I narkoserus og smertestillende kom jeg nok ikke på å be om omsorg🥴 tenkte sånt kom av seg selv. Men å snu situasjonen hvor han gjør seg til et offer… den så jeg ikke komme. Jeg ba om hjelp og han gikk i «kjelleren»… ble en rar helg… 🥴

• Liker 6
  • Hjerte 7
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde være åpenbart at du trengte hjelp etter operasjon av hånden. Hvis han oppfører seg på den måten på normal basis, ville jeg revurdert forholdet. 

Anonymkode: e5d71...0d5

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det burde være åpenbart at du trengte hjelp etter operasjon av hånden. Hvis han oppfører seg på den måten på normal basis, ville jeg revurdert forholdet. 

Anonymkode: e5d71...0d5

Er egentlig det jeg så nå, at når jeg virkelig trengte han var han ikke der for meg.

• Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For en ufyselig oppførsel han har. Hadde aldri funnet meg i slik behandling. Det burde ikke du heller.

Anonymkode: b0895...63b

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Operert eller ikke, sto brødhuet og laget mat til bare seg selv? 

• Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke et forhold du vil være i vel?

Anonymkode: 1220b...104

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er altså mer synd på han enn på deg? Det krever ikke mye sosiale antenner å forstå at du var vare på en som er nyoperert..!! 

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er kvaliteter jeg overhodet ikke kan leve med i en mann. 

Det vitner om total mangel på omsorg, empati, mentaliseringsevne og helt normal folkeskikk. 

Tenk å få barn med en slik mann. Tenk å skulle kjøpe hus med en slik mann. Te k om du får kreft eller havner i en alvorlig ulykke.

Nei. Du vet akkurat hva du får i denne mannen. Går du videre i forholdet med han har du kun deg selv å takke for årevis med skuffelser.

Han kommer aldri til å stille opp for noen andre enn seg selv.

Anonymkode: 46865...dd8

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor pike skrev (16 minutter siden):

Operert eller ikke, sto brødhuet og laget mat til bare seg selv? 

Ja, det er normalen dessverre. Eller egentlig lager jeg alltid middagen da. Sikkert derfor han ikke laget til meg🥴

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja. Min mann lo da jeg prøvde å få i meg mat gråtende og stående dag 3 etter fødsel, var sydd fra A til Å og hadde sinnsyke smerter.

Fikk beskjed om å ta meg sammen og slutte å synes synd på meg selv da jeg samme dag spurte om han kunne hente et glass vann til meg mens jeg ammet barnet.

Enkelte menn eier dessverre ikke evnen til å gi omsorg. 

Kan du få en god venninne, moren din eller andre til å komme på sykebesøk? Er godt å bare kjenne på at noen ønsker å gi deg litt omsorg og hjelp i en vanskelig situasjon.

Anonymkode: c46f3...ba9

• Liker 2
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Dette er kvaliteter jeg overhodet ikke kan leve med i en mann. 

Det vitner om total mangel på omsorg, empati, mentaliseringsevne og helt normal folkeskikk. 

Tenk å få barn med en slik mann. Tenk å skulle kjøpe hus med en slik mann. Te k om du får kreft eller havner i en alvorlig ulykke.

Nei. Du vet akkurat hva du får i denne mannen. Går du videre i forholdet med han har du kun deg selv å takke for årevis med skuffelser.

Han kommer aldri til å stille opp for noen andre enn seg selv.

Det er det jeg har kommet frem til også. Pluss at han klikket totalt fordi jeg sa jeg ikke fikk omsorg da jeg trengte det. Virkelig klikket. Han vek så bort fra temaet som var meg og omsorg, og sa at han er et offer og hvertfall ikke jeg. Kaos i hodet mitt nå. Synes det kom frem en narsissist i han 

• Liker 2
  • Hjerte 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja. Min mann lo da jeg prøvde å få i meg mat gråtende og stående dag 3 etter fødsel, var sydd fra A til Å og hadde sinnsyke smerter.

Fikk beskjed om å ta meg sammen og slutte å synes synd på meg selv da jeg samme dag spurte om han kunne hente et glass vann til meg mens jeg ammet barnet.

Enkelte menn eier dessverre ikke evnen til å gi omsorg. 

Kan du få en god venninne, moren din eller andre til å komme på sykebesøk? Er godt å bare kjenne på at noen ønsker å gi deg litt omsorg og hjelp i en vanskelig situasjon.

Anonymkode: c46f3...ba9

Huff da🥴 jeg trenger ingen andre, klarer meg om jeg virkelig vil spise osv. Jeg trengte han 

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel han var jo fæl, så han hadde jo rett der.

Dårlig oppførsel!

Anonymkode: 2e563...ed6

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Helro skrev (1 minutt siden):

Det er det jeg har kommet frem til også. Pluss at han klikket totalt fordi jeg sa jeg ikke fikk omsorg da jeg trengte det. Virkelig klikket. Han vek så bort fra temaet som var meg og omsorg, og sa at han er et offer og hvertfall ikke jeg. Kaos i hodet mitt nå. Synes det kom frem en narsissist i han 

Dette kommer iallefall aldri til å forandre seg. Dette er han. Kall det hva du vil. Dette er han.

Du bestemmer selv hva som er godt nok for deg. Men for meg er livet for kort til å kaste bort på slike menn.

• Liker 7
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

PM75 skrev (12 minutter siden):

Så det er altså mer synd på han enn på deg? Det krever ikke mye sosiale antenner å forstå at du var vare på en som er nyoperert..!! 

Er ikke synd på meg heller, trengte bare litt omsorg. At han begynner å synes synd på seg selv synes jeg er litt psykt egentlig 

• Liker 3
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vel han var jo fæl, så han hadde jo rett der.

Dårlig oppførsel!

Anonymkode: 2e563...ed6

Ja, akkurat det. Hans egne ord traff han med selv 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Dette er ikke et forhold du vil være i vel?

Anonymkode: 1220b...104

Nei. Tror jeg har gått på mange nok smeller nå

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...