AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #1 Skrevet 17. september 2024 Folk som ringer barnevernet for de minste ting. Vet ikke om det er kun her på kg, eller i virkeligheten også. Men har fått inntrykk av at barnevernet kontaktes for alt mulig. Når blir folk i overkant bekymret? Hvor går grensen? Anonymkode: 66bb0...b9b
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #2 Skrevet 17. september 2024 Jeg tror ikke folk på KG har tendens til å ringe til barnevernet for den minste ting, selv om det gis uttrykk for det i veldig mange innlegg. Det er nok bare provokasjon og å ville tøffe seg på forum. Derimot synes jeg det er skremmende mange innlegg av folk som stiller spørsmål ved ting som gjelder andres barn og andre familier hvor de blander seg inn i saker de ikke har noe med. Måten innleggene er formulert på viser veldig tydelig at det ikke handler om ekte omsorg for disse barna, men heller et egoistisk ønske om å "ha rett" og å sette andre på plass, belære eller være bedre enn andre. Det er faktisk ikke din sak om andres barn er overvektige, eller hva enn problemet hos andre måtte være. Verden ville vært et mye bedre sted om folk passet sine egne saker. Anonymkode: d8f2e...dd5 9 5
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #3 Skrevet 17. september 2024 Jeg tror ikke det er vanlig i det hele tatt. Det med at folk ringer BV for den minste ting som du skisserer. Jeg tenker at folk burde være mer bekymret for andres barn. Holdningen om at "det bryr ikke meg" eller at man skal passe sine egne saker har nok gitt mange barn vonde oppvekster dessverre. Anonymkode: 44c36...964 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #4 Skrevet 17. september 2024 Jeg jobber i barneverntjeneste og opplever på ingen måte at vi får mange grunnløse meldinger om "andres barn." Av - de temmelig få - meldingene vi får som vurderes som rent tull (enten i det den mottas eller etter at saken er undersøkt), vil jeg anslå at 90% kommer fra enten mors forsmådde eks eller åpenbart psykisk syk slektning. Anonymkode: 986e1...fca 3 2
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #5 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Folk som ringer barnevernet for de minste ting. Vet ikke om det er kun her på kg, eller i virkeligheten også. Men har fått inntrykk av at barnevernet kontaktes for alt mulig. Når blir folk i overkant bekymret? Hvor går grensen? Anonymkode: 66bb0...b9b Virker dom folk flest melder alle for alt mulig teit mens de som trenger det får ingen hjelp! Anonymkode: 67411...db0 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #6 Skrevet 18. september 2024 Hørte om noen en gang som hadde fått bekymringsmelding fra etter de hadde kjøpt ferdigpizza på butikken på en Mandag. De hadde med barna og den som meldte så dem vel på butikken da. Noen de ikke kjente så godt sikker men som viste hvem de var. Men jeg vet ikke om jeg tror på det da. Anonymkode: 66bb0...b9b 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #7 Skrevet 18. september 2024 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Folk som ringer barnevernet for de minste ting. Vet ikke om det er kun her på kg, eller i virkeligheten også. Men har fått inntrykk av at barnevernet kontaktes for alt mulig. Når blir folk i overkant bekymret? Hvor går grensen? Anonymkode: 66bb0...b9b For meg går grensen når jeg tenker; Hvis foreldrene konfronterer meg med at jeg har meldt de til barnevernet, er det noe jeg da kan 100% UTEN TVIL kan stå inne for og forsvare med god samvittighet! Og jeg tenker ; Ja, absolutt!! Jeg har meldt 2 ganger bare, med fullt navn selvsagt! Ene gangen var fysisk vold, og grov omsorgssvikt, andre gangen var det seksuellt misbruk. Begge gangene var det, dessverre og heldigvis riktig av meg å melde😭❤️ Anonymkode: bdbb8...adb 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. september 2024 #8 Skrevet 18. september 2024 Så at naboungene var ute og lekte til langt over klokken 22 på Lørdag. Jeg meldte ikke da jeg tenker det ikke er min sak. Men skulle ikke forundre meg at noen andre hadde meldt for noe sånt. Anonymkode: 66bb0...b9b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå