AnonymBruker Skrevet 17. september #1 Del Skrevet 17. september ...da tror han at han må gjøre andre arbeidsoppgaver. Er ny på jobben, og det er kun én annen på jobb som har den oppgaven jeg og er satt til å gjøre. Han har sagt rett ut at han vil ikke skrive under papirer på at jeg er fullt utlært (men kan gå med på enkelte punkt for egen avlastning), fordi da tror han at hele oppgaven blir min til odel og eie, og han må gjøre mindre trivelige greier. Ledelsen har vært tydelig på at det er bedre å være to om dette, ansvaret skal fordeles. Jeg er usikker på om leder kan gå god for at jeg kan oppgavene, da det i utgangspunktet er den som har gjennomført opplæringen som er nødt til å skrive under papiret. Han som skal lære meg opp har også sagt andre ting tidligere som tydelig viser at han er redd for at denne oppgaven skal gå til noen andre. Vi er ikke så mange på arbeidsplassen og jeg vil ikke lage for mye uro, hvordan kan jeg angripe dette på mest mulig skånsom måte? Jeg vil jo helst kunne samarbeide med mannen, ikke at det skal være sabotasjeprosjekt. Vi har ikke tillitsvalgt feks. Anonymkode: d17d5...449 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #2 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi er ikke så mange på arbeidsplassen og jeg vil ikke lage for mye uro, hvordan kan jeg angripe dette på mest mulig skånsom måte? Anonymkode: d17d5...449 Ikke gjør noe. Du får lønnen din uansett. Ikke bry deg om byråkratiet på jobben. Anonymkode: 6983a...aaf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #3 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ikke gjør noe. Du får lønnen din uansett. Ikke bry deg om byråkratiet på jobben. Anonymkode: 6983a...aaf Men denne oppgaven er en ganske essensiell del av jobben jeg skal utføre, så jeg er nødt til å få den godkjent. Anonymkode: d17d5...449 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #4 Del Skrevet 17. september Snakk med leder. Er ingenting annet å gjøre her. Anonymkode: 07a37...d57 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #5 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): ...da tror han at han må gjøre andre arbeidsoppgaver. Er ny på jobben, og det er kun én annen på jobb som har den oppgaven jeg og er satt til å gjøre. Han har sagt rett ut at han vil ikke skrive under papirer på at jeg er fullt utlært (men kan gå med på enkelte punkt for egen avlastning), fordi da tror han at hele oppgaven blir min til odel og eie, og han må gjøre mindre trivelige greier. Ledelsen har vært tydelig på at det er bedre å være to om dette, ansvaret skal fordeles. Jeg er usikker på om leder kan gå god for at jeg kan oppgavene, da det i utgangspunktet er den som har gjennomført opplæringen som er nødt til å skrive under papiret. Han som skal lære meg opp har også sagt andre ting tidligere som tydelig viser at han er redd for at denne oppgaven skal gå til noen andre. Vi er ikke så mange på arbeidsplassen og jeg vil ikke lage for mye uro, hvordan kan jeg angripe dette på mest mulig skånsom måte? Jeg vil jo helst kunne samarbeide med mannen, ikke at det skal være sabotasjeprosjekt. Vi har ikke tillitsvalgt feks. Anonymkode: d17d5...449 Jøss, har tittelfeltet blitt såpass begrenset nå? Før kunne man skrive både din tittel og din etterfølgende/fullførende delsetning i tittelen. På den måten slipper man "click bait" eller å trykke seg inn på tråder man ikke er interessert i. Uansett, hva slags papirer er det snakk om? Er du lærling, så har du mange å spille på, fra opplæringskontor, fylkeskommune, fagansvarlig i bedriften og mer til. Utover det, så er det meg kjent ikke slik at ledere bedømmer hva slags utdanning/opplæring ansatte har. Jeg har aldri snakket med en leder om det bør stå at jeg er "fullt utlært" eller ei i attest/referanse. Høres merkelig ut. Men det høres litt ut som du er lærling, og da bør du spille på absolutt alt du kan. Først og fremst, kontakt opplæringskontoret, hvor du har en person som er ansvarlig for deg, og normalt vil være raske til å følge opp. Hilsen fagansvarlig for lærlinger i større bedrift. Anonymkode: b2c38...89d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå