AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #1 Skrevet 17. september 2024 Hei! Jeg har tre forskjellige fond/aksjesparinger (pluss en til barnet mitt), i tillegg til en sparekonto. Jeg har 30.000 jeg kan spare nå. Hvor burde jeg dette dem? Har ca. 50k fordelt på de tren fondene, og 50k tilgjengelig på sparekonto (jeg må ha litt tilgjengelig da jeg skal fikse en tann i løpet av vinteren, kanskje reise på en ferie, og ta sertifikat). Jeg får nok 30k til å spare over nyttår. Hvordan spare/investere best? Eier egen bolig, men ønsker i utgangspunktet ikke å betale inn ekstra, da det føles tryggere å ha noe kapital tilgjengelig til hardere tider. Hjelp Anonymkode: 0b559...954
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #2 Skrevet 17. september 2024 Billig indeksfond. Eks klp aksjeglobal. Anonymkode: 884b7...a2f
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #3 Skrevet 17. september 2024 Jeg har valgt å betale inn ekstra på boliglånet da rentene på boliglånet er høyere enn jeg vil få på sparing. Pluss at jo raskere jeg blir gjeldsfri jo mer penger vil jeg ha til overs, både til meg selv og til å kunne etterhvert hjelpe barna. Men jeg sparer noe i pensjonsfond og noen tusenlapper hver måned på bufferkonto. Anonymkode: 7fdbe...abf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå