Gå til innhold

Merkelig, høy lyd i Oslo?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Flere ganger daglig kommer det en lyd. Den varer bare noen få sekunder av gangen, men den er skikkelig kraftig. Som om den kommer fra jordens indre. Noe som flytter på seg nesten. Inne i huset føles det nesten som huset rister.

Spurte min samboer om han vet hva det er. Han visste ikke og brydde seg ikke.

Er det ifbm med graving av nytt vannsystem? Bor i Nordre Aker.

Håper noen vet. Blir sprø av å ikke vite hva det er!

Anonymkode: 9ba43...ff8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Russland som graver tunell, men prøver å ikke avsløre seg. Eller så har du en poltergeist i huset.

Anonymkode: 448ba...6dc

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Russland som graver tunell, men prøver å ikke avsløre seg. Eller så har du en poltergeist i huset.

Anonymkode: 448ba...6dc

Morsomt. 

Lyden høres ute også.

Skjønner ikke at ikke andre tenker over det? Spurte om samboeren også hørte det, jada, han hørte det, han bare bryr seg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tog eller t-bane  i bakken inder huset tipper jeg. 

Anonymkode: 0fd3b...8e7

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor i Nordre Aker du bor, men det er mye bråk og dundring fra Rikshospitalet hvor de bl.a sprenger vei, og fra det som tidligere var Nordberg studentby. Tror også det har blitt lagt strekninger med kabler under i deler av bydelen uten at jeg vet noe mer om hva det er eller hvordan de legges.

Anonymkode: f7881...8d8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hører det i Søndre Nordstrand

Anonymkode: fadd8...e13

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Tog eller t-bane  i bakken inder huset tipper jeg. 

Anonymkode: 0fd3b...8e7

Vi har bodd her i 10 år, lyden dukket opp nå på sensommeren. Ingen t-bane under huset.

Bålkaffe skrev (24 minutter siden):

Interessant! Men, dette er ingen brumming, det er mer «brak og knak» og gir seg i løpet av 10-20 sekunder. Dukker opp et par-tre ganger i døgnet.

AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nå vet ikke jeg hvor i Nordre Aker du bor, men det er mye bråk og dundring fra Rikshospitalet hvor de bl.a sprenger vei, og fra det som tidligere var Nordberg studentby. Tror også det har blitt lagt strekninger med kabler under i deler av bydelen uten at jeg vet noe mer om hva det er eller hvordan de legges.

Dette høres ikke utenkelig ut. Jeg har tenkt at det kan være sprenging? Kommunen hadde befaring her pga det skulle utføres arbeider i bakken, men ikke rett under oss. Angivelig skulle vi ikke merke noe til disse arbeidene. Kabler/nytt vann er min gjetning? Men, jeg hører det ute og, på Voldsløkka f.eks!

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg hører det i Søndre Nordstrand

Anonymkode: fadd8...e13

Hmm, merkelig. Synes det er litt ubehagelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det er Statnett som sprenger ny tunnel under Nordre Aker:

https://www.statnett.no/vare-prosjekter/region-ost/sogn-ulven/

Anonymkode: 6a7dc...ad0

Aha! Det kan godt hende noe av det jeg har trodd kommer fra Nordberg studentby faktisk kommer fra sprenging ved Rektorhaugen i retning Sogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Det er Statnett som sprenger ny tunnel under Nordre Aker:

https://www.statnett.no/vare-prosjekter/region-ost/sogn-ulven/

Anonymkode: 6a7dc...ad0

Dette ga all verdens mening, takk!! Har meldt meg på nabovarsling nå, så slipper jeg lure sånn når det skjer 😊👍🏼

• Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

TAKK til deg som opprettet denne! Har lurt på dette i flere uker, og synes det var skikkelig ubehagelig. Tenkte det måtte være noe arbeid, men rart at det foregår på alle døgnets tider. Har også meldt meg på nabovarsling nå, og satser på at det løser mysteriet😄

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er besøk fra Mars 

Anonymkode: 081a4...330

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ms7hh skrev (8 minutter siden):

TAKK til deg som opprettet denne! Har lurt på dette i flere uker, og synes det var skikkelig ubehagelig. Tenkte det måtte være noe arbeid, men rart at det foregår på alle døgnets tider. Har også meldt meg på nabovarsling nå, og satser på at det løser mysteriet😄

Bare hyggelig! Det ble litt mindre skummelt etter jeg fikk på nabovarselet ja! De sprenger jo virkelig til alle døgnets merkelige tider 😅 men nå er jeg forberedt hver gang! 😄

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...