AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #1 Del Skrevet 17. september 2024 Skal søke lån i husbanken, i Nordre Follo (Akershus) men spennende å følge litt med på leiligheter så jeg finner ut av hva jeg ser etter. Forstår at valgene mine ville vært få, men greit at jeg har tittet litt på Finn da! Eneste jeg vet er at det må være trappefri inngang. Tek etter annet? Så blir kanskje ikke de billigste er godkjent, men må også holde meg på lav total sum. Det er kanskje noen regler her med å ikke legge ut annonser fordi det kan se ut som mer salg, men kom gjerne med beskrivelse som f eks den brune blokka, for jeg er godt kjent her 😄 Anonymkode: 27b40...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #2 Del Skrevet 17. september 2024 https://www.finn.no/realestate/homes/search.html?is_new_property=false&lifecycle=1&location=1.20003.22104&price_collective_to=4102041&rent_to=10671 Anonymkode: 27b40...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #3 Del Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Skal søke lån i husbanken, i Nordre Follo (Akershus) men spennende å følge litt med på leiligheter så jeg finner ut av hva jeg ser etter. Forstår at valgene mine ville vært få, men greit at jeg har tittet litt på Finn da! Eneste jeg vet er at det må være trappefri inngang. Tek etter annet? Så blir kanskje ikke de billigste er godkjent, men må også holde meg på lav total sum. Det er kanskje noen regler her med å ikke legge ut annonser fordi det kan se ut som mer salg, men kom gjerne med beskrivelse som f eks den brune blokka, for jeg er godt kjent her 😄 Anonymkode: 27b40...7af Hvorfor trappefri? Anonymkode: 38c16...23c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #4 Del Skrevet 17. september 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor trappefri? Anonymkode: 38c16...23c Er en regel om «livsløpstandard» og det skal være tilgjengelig for rullestol. Altså man kan forbli boende i leiligheten uansett livsfase eller sykdom (med bo evne da). Man skal kunne trille rulatoren inn der 😅 Tror jeg ts Anonymkode: 27b40...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 17. september 2024 #5 Del Skrevet 17. september 2024 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Er en regel om «livsløpstandard» og det skal være tilgjengelig for rullestol. Altså man kan forbli boende i leiligheten uansett livsfase eller sykdom (med bo evne da). Man skal kunne trille rulatoren inn der 😅 Tror jeg ts Anonymkode: 27b40...7af Men det samme kan man jo oppnå med heis i bygget? Man trenger ikke bolig på bakkeplan for det. Heis finnes i alle moderne bygg. Det skal være rom for at en rullestol skal kunne snu rundt på badet, etter hva jeg forstår, og ikke dørstokker, men det kan da ikke være krav at ALLE husbankfinansierte boliger skal ligge på bakkeplan? Høres unektelig ganske merkelig ut om så skulle være. Ikke heis i mitt bygg fra rundt 1960. Jeg bor i tredje etasje. Så det hadde nok ikke Husbanken godkjent. Men et moderne bygg med plass til rullestol på badet og med heis opp til leiligheten? Ja, det kan jeg ikke skjønne at de skulle si nei til. Mange, mange eldre bor i bygg med heis og det fungerer fint for dem. Endret 17. september 2024 av Million 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #6 Del Skrevet 17. september 2024 Million skrev (4 minutter siden): Men det samme kan man jo oppnå med heis i bygget? Man trenger ikke bolig på bakkeplan for det. Heis finnes i alle moderne bygg. Det skal være rom for at en rullestol skal kunne snu rundt på badet, etter hva jeg forstår, og ikke dørstokker, men det kan da ikke være krav at ALLE husbankfinansierte boliger skal ligge på bakkeplan? Høres unektelig ganske merkelig ut om så skulle være. Ikke heis i mitt bygg fra rundt 1960. Jeg bor i tredje etasje. Så det hadde nok ikke Husbanken godkjent. Men et moderne bygg med plass til rullestol på badet og med heis opp til leiligheten? Ja, det kan jeg ikke skjønne at de skulle si nei til. Mange, mange eldre bor i bygg med heis og det fungerer fint for dem. Ja, slik jeg forstå det så er heis innafor kravet om trappefri inngang 😊 Så heis er innafor. Men ikke 4 trappetrinn ved inngangen, eller en leilighet i 2 etasje med kun trapp 🙈 Nå vet jeg ikke forskriftene i forhold til alder på heis, husker jeg bodde i en blokk i Oslo som var fredet. Det var en trang og skummel heis det! ts Anonymkode: 27b40...7af Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå