AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #1 Skrevet 17. september 2024 Hei, eg er gravid for første gang, er snart komt til veke 35. Har vært i fin form heile graviditeten foruten om sliten og trøtt enkelte dagar. Har jobbet 100%, går en del på jobb, jobbar som sjukepleiar. Problemet mitt no er at eg sliter med rastlause bein på natta som held meg våken. Har alltid hatt det, men nå er det svært plagsomt. Eg bruker: -Fotbad med epsomsalt, ca. tre dagar i veka -filer føtene ved behov for å unngå hard hud - tøyer ut dagleg -brukar støttestrømper på jobb - tek magnesium tilskudd, 120mg x2 per dag -prøver å ete næringsrikt, eter banan, nøtter dagleg -gått til akupunktur Nå føler eg meg heilt rådlaus og sliten, har du noken råd mot rastlause bein som fungerer for deg? Anonymkode: 23b29...154
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #2 Skrevet 17. september 2024 Massasje eller foam roller rett før leggetid. Iskaldt vann på leggene rett før du legger deg, og legg deg med dem fuktige utenfor dyna. Strikk rundt tykkleggen (sånne spiralhårstrikker er fine). Sjekk ferritinnivået, det bør ligge i høy normal. Bytt ut akupunktur med skikkelig massasje. Anonymkode: 40949...8d9
AnonymBruker Skrevet 17. september 2024 #3 Skrevet 17. september 2024 Jeg hadde rastløse bein hele forrige svangerskap. Ble aldri fullt så ille som det høres ut som om det er for deg, men likevel. For meg hjalp det å gå en liten tur på kvelden, sånn en halvtime/time før jeg skulle legge meg. Det utsatte det verste til seinere på natta i alle fall. Anonymkode: 9412f...07f
Anonym11223344 Skrevet 17. september 2024 #4 Skrevet 17. september 2024 Har vært plaga i 20 år. En stor posjon sukker hjelper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå