AnonymBruker Skrevet 17. september #1 Del Skrevet 17. september Hei. Jeg og kjæresten har begge barn og derfor også x-er vi må forholde oss til. jeg har hele veien vært åpen om situasjonen mellom meg og min x, jeg har mange ganger pratet med min x på tlf foran min kjæreste. Min kjæreste derimot har ikke en eneste gang pratet med moren til sitt barn forran meg. Han har ikke en eneste gang svart tlf når hun har ringt når jeg er tilstede men heller ringt henne opp etterpå. Jeg har ikke lagt noe særlig i det. Det skal sies at han ikke har vært helt ærlig med meg når det gjelder bruddet med barnemor da jeg og han ble sammen. Men tingen er dette. I går ringte barnefar mitt barn på barnets tlf. Jeg var i tlf med kjæresten på det tidspunktet å pratet med han. Han hørte at jeg sa til barnet «pappa ringer». Barnet pratet med sin far i rundt 30 min mens jeg var på tlf med kjæresten. Plutselig roper barnet på meg fordi noen ringte på døra. Jeg skrudde av mikrofonen på tlf da det var en dame på døra som sto å kjefta og var sint fordi min unge og ett annet barn hadde gjort noe galt i gangen på blokka. Etter at dama dro fortalte jeg kjæresten hva som skjedde. Etter noen minutter sier han «tror du jeg er dum, jeg vet du muta meg fordi du snakka med xen din» jeg blir da irritert fordi for det første så prata jeg ikke med min x og for det andre hvorfor mener han at jeg skjuler at jeg prater med min x når jeg har pratet med min x forran han en million ganger. Hvorfor mener han isåfall at han har krav på å høre hva jeg og min x prater om når han på 1 år og 2 mnd i dette forholdet her ALDRI har svart tlf og pratet med sin x forran meg. Det provoserer meg så innmari at han finner på sånne ting og oppi det hele oppfører seg som om han har krav til å vite alt mellom meg og min x, når han selv har skjult alt fra meg når det gjelder bruddet mellom dem og i tillegg ikke pratet med henne en eneste gang foran meg på over etter år. Nå er vi ikke på talefot for å si det sånn…. Anonymkode: 01ee8...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #2 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei. Jeg og kjæresten har begge barn og derfor også x-er vi må forholde oss til. jeg har hele veien vært åpen om situasjonen mellom meg og min x, jeg har mange ganger pratet med min x på tlf foran min kjæreste. Min kjæreste derimot har ikke en eneste gang pratet med moren til sitt barn forran meg. Han har ikke en eneste gang svart tlf når hun har ringt når jeg er tilstede men heller ringt henne opp etterpå. Jeg har ikke lagt noe særlig i det. Det skal sies at han ikke har vært helt ærlig med meg når det gjelder bruddet med barnemor da jeg og han ble sammen. Men tingen er dette. I går ringte barnefar mitt barn på barnets tlf. Jeg var i tlf med kjæresten på det tidspunktet å pratet med han. Han hørte at jeg sa til barnet «pappa ringer». Barnet pratet med sin far i rundt 30 min mens jeg var på tlf med kjæresten. Plutselig roper barnet på meg fordi noen ringte på døra. Jeg skrudde av mikrofonen på tlf da det var en dame på døra som sto å kjefta og var sint fordi min unge og ett annet barn hadde gjort noe galt i gangen på blokka. Etter at dama dro fortalte jeg kjæresten hva som skjedde. Etter noen minutter sier han «tror du jeg er dum, jeg vet du muta meg fordi du snakka med xen din» jeg blir da irritert fordi for det første så prata jeg ikke med min x og for det andre hvorfor mener han at jeg skjuler at jeg prater med min x når jeg har pratet med min x forran han en million ganger. Hvorfor mener han isåfall at han har krav på å høre hva jeg og min x prater om når han på 1 år og 2 mnd i dette forholdet her ALDRI har svart tlf og pratet med sin x forran meg. Det provoserer meg så innmari at han finner på sånne ting og oppi det hele oppfører seg som om han har krav til å vite alt mellom meg og min x, når han selv har skjult alt fra meg når det gjelder bruddet mellom dem og i tillegg ikke pratet med henne en eneste gang foran meg på over etter år. Nå er vi ikke på talefot for å si det sånn…. Anonymkode: 01ee8...24c Forstår deg godt. Problemet ligger egentlig ikke i hans usikkerhet, men at han reagerer på noe du «angivelig» gjør mot han, som han bevisst gjør mot deg gang på gang. Dette provoserer meg også VELDIG, og det er endel sånne hendelser i mitt forhold også.. Kanskje han ikke ser hvordan han oppfører seg med eksen ? Har du prøvd å fortelle han at du har reagert på dette, men at su har valgt å stole på han? Kan det være at han skjuler noe, og tenker automatisk at du gjør det han gjør? Anonymkode: 1cc18...af1 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #3 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Forstår deg godt. Problemet ligger egentlig ikke i hans usikkerhet, men at han reagerer på noe du «angivelig» gjør mot han, som han bevisst gjør mot deg gang på gang. Dette provoserer meg også VELDIG, og det er endel sånne hendelser i mitt forhold også.. Kanskje han ikke ser hvordan han oppfører seg med eksen ? Har du prøvd å fortelle han at du har reagert på dette, men at su har valgt å stole på han? Kan det være at han skjuler noe, og tenker automatisk at du gjør det han gjør? Anonymkode: 1cc18...af1 Jeg synes han er dobbelmoralsk og ikke i bare dette tilfellet men det har også vist seg på andre ting. Jeg nevnte for han at han aldri har snakket med sin x forran meg på ett helt år. Da ble han bare sur og kaller meg for fjortis og sier at jeg oppfører meg som en fjortis. Anonymkode: 01ee8...24c 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #4 Del Skrevet 17. september Han flørter garantert med eksen. Anonymkode: 56156...a45 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #5 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg synes han er dobbelmoralsk og ikke i bare dette tilfellet men det har også vist seg på andre ting. Jeg nevnte for han at han aldri har snakket med sin x forran meg på ett helt år. Da ble han bare sur og kaller meg for fjortis og sier at jeg oppfører meg som en fjortis. Anonymkode: 01ee8...24c Kan ikke si noe annet enn at du har min fulle sympati.. Det nytter sjeldent å diskutere med slike menn.. Eller kvinner for den saks skyld. Jeg har prøvd, x-antall ganger. Det ender som du beskriver her. Vrir seg alltid unna. Pass på at han ikke får manipulert deg nok til at du begynner å tro at du er den som tar feil her, det er det ikke. Han oppfører seg som en fjortis. Anonymkode: 1cc18...af1 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #6 Del Skrevet 17. september Jeg synes at dette er merkelig. Når dere ble sammen, snakket dere ikke om hvilket forhold dere har til deres X og hvordan kommunikasjon skal være? Dere har vært sammen i over ett år også er det dette som skal være et problem? Dette skulle jo ha vært avklart for lenge siden. At han ikke vil snakke med sin x foran deg er jo bare merkelig. Dere bor jo sammen og har deres familie selv om det er mine og dine. Det innebærer å snakke sammen, også sammen med hver sin x hvis dere skal ha et godt forhold innad i deres relasjon og sammen med de respektive x'ene. Jeg har ingen forutsetninger for å si hvorfor kjæresten din ikke vil snakke med sin x foran deg, men det er i alle fall helt unaturlig og et dårlig utgangspunkt for å få dette til å fungere. Anonymkode: 6a983...02c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #7 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes at dette er merkelig. Når dere ble sammen, snakket dere ikke om hvilket forhold dere har til deres X og hvordan kommunikasjon skal være? Dere har vært sammen i over ett år også er det dette som skal være et problem? Dette skulle jo ha vært avklart for lenge siden. At han ikke vil snakke med sin x foran deg er jo bare merkelig. Dere bor jo sammen og har deres familie selv om det er mine og dine. Det innebærer å snakke sammen, også sammen med hver sin x hvis dere skal ha et godt forhold innad i deres relasjon og sammen med de respektive x'ene. Jeg har ingen forutsetninger for å si hvorfor kjæresten din ikke vil snakke med sin x foran deg, men det er i alle fall helt unaturlig og et dårlig utgangspunkt for å få dette til å fungere. Anonymkode: 6a983...02c Det står vel ikke noe sted at de bor sammen? Anonymkode: ed615...a52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #8 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det står vel ikke noe sted at de bor sammen? Anonymkode: ed615...a52 Ånei, da hadde jeg sikkert skumlest. Anyway - Poenget mitt består og er det samme selv om den ene skulle bo i Oslo og den andre i Hammerfest. Anonymkode: 6a983...02c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #9 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg synes at dette er merkelig. Når dere ble sammen, snakket dere ikke om hvilket forhold dere har til deres X og hvordan kommunikasjon skal være? Dere har vært sammen i over ett år også er det dette som skal være et problem? Dette skulle jo ha vært avklart for lenge siden. At han ikke vil snakke med sin x foran deg er jo bare merkelig. Dere bor jo sammen og har deres familie selv om det er mine og dine. Det innebærer å snakke sammen, også sammen med hver sin x hvis dere skal ha et godt forhold innad i deres relasjon og sammen med de respektive x'ene. Jeg har ingen forutsetninger for å si hvorfor kjæresten din ikke vil snakke med sin x foran deg, men det er i alle fall helt unaturlig og et dårlig utgangspunkt for å få dette til å fungere. Anonymkode: 6a983...02c Da vi ble sammen løy han om hvor lenge det hadde vært slutt mellom de. Han hadde ingenting på stell med tanke på bruddet, ungen og ett sted å bo. Noe jeg ikke ble informert om. Så hele greia med han og xen har vært merkelig fra første dag. Men å selv kreve fra min side om hvor åpen jeg må være når det gjelder min x og å få vite så mye som mulig når det gjelder min x. Det skal han. Anonymkode: 01ee8...24c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PM75 Skrevet 17. september #10 Del Skrevet 17. september Det høres ut som han vil ha en krangel. Eller at han beskylder deg for det samme som han selv gjør. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #11 Del Skrevet 17. september Det heter en eks og eksen. Anonymkode: 314d9...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #12 Del Skrevet 17. september AnonymBruker skrev (3 timer siden): Da vi ble sammen løy han om hvor lenge det hadde vært slutt mellom de. Han hadde ingenting på stell med tanke på bruddet, ungen og ett sted å bo. Noe jeg ikke ble informert om. Så hele greia med han og xen har vært merkelig fra første dag. Men å selv kreve fra min side om hvor åpen jeg må være når det gjelder min x og å få vite så mye som mulig når det gjelder min x. Det skal han. Anonymkode: 01ee8...24c Kjenner jeg blir sliten bare av å lese dette. Men her har dere vært på feil kurs siden dag én da sikkert. Men dere har sikkert fått snakket ut om dette da, at han løy om det, så det blir jo feil å ta opp det nå i etterkant hvis det er snakket om det og dere er ferdige med den saken. Jeg synes likevel at det er veldig merkelig at han ikke har snakket med sin eks foran deg på så lang tid. Virker helt fjernt. Det blir bare synsing fra min side, men jeg hadde ikke orket å ha et fast forhold på den måten - Garantert! Jeg hadde et barn fra før når jeg møtte min nåværende partner, og det var jo en selvfølge at hen fikk både hilse på, være sammen med og snakke med min eks, ettersom at hen uansett MÅ forholde seg til min eks om vi skal ha et bra forhold sammen. Og jeg må selvfølgelig snakke med min eks foran min nåværende partner, det skulle bare mangle. Det er nok det som er normalt også. Har man valgt å være i et forhold med noen som har barn fra før, så kan man ikke bli sjalu når de må omgås pga barnet, det er jo helt borti svarte natta. Anonymkode: 6a983...02c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. september #13 Del Skrevet 17. september Skjønner godt at du ikke aksepterer slik oppførsel. Du gjør ingenting galt når du snakker med eksen. Enten typen din er til stede eller ikke. Anonymkode: 26814...cdc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MacadamiaNut Skrevet 17. september #14 Del Skrevet 17. september Fatter ikke at det er mulig å være så dobbeltmoralsk som han kødden du er sammen med. Jeg hadde blitt rasende om han hadde nevnt så mye som et ord om eksen min, mens han selv sneik seg rundt i skjul og ringte sin. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ZarahSweet Skrevet 18. september #15 Del Skrevet 18. september Det det hadde jeg aldri giddet🤷🏻♀️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #16 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (6 timer siden): Kjenner jeg blir sliten bare av å lese dette. Men her har dere vært på feil kurs siden dag én da sikkert. Men dere har sikkert fått snakket ut om dette da, at han løy om det, så det blir jo feil å ta opp det nå i etterkant hvis det er snakket om det og dere er ferdige med den saken. Jeg synes likevel at det er veldig merkelig at han ikke har snakket med sin eks foran deg på så lang tid. Virker helt fjernt. Det blir bare synsing fra min side, men jeg hadde ikke orket å ha et fast forhold på den måten - Garantert! Jeg hadde et barn fra før når jeg møtte min nåværende partner, og det var jo en selvfølge at hen fikk både hilse på, være sammen med og snakke med min eks, ettersom at hen uansett MÅ forholde seg til min eks om vi skal ha et bra forhold sammen. Og jeg må selvfølgelig snakke med min eks foran min nåværende partner, det skulle bare mangle. Det er nok det som er normalt også. Har man valgt å være i et forhold med noen som har barn fra før, så kan man ikke bli sjalu når de må omgås pga barnet, det er jo helt borti svarte natta. Anonymkode: 6a983...02c Nei det er akkurat det vi ikke har gjort. Og det er ett stort problem i forholdet vårt nå. Han kaller meg for fjortis, men samtidig synes selv det ikke er fjortis å skjule den viktigste delen av livet sitt, nemlig at han og xen ikke helt var ferdig da han ble kjent med meg. Han har på ett år ikke klart å sette seg ned og å si til meg. Jeg skal forklare deg alt hva som skjedde, hvorfor, hvordan osv…det minste jeg fortjener er vel en forklaring etter alt sammen sånn at man endelig kan legge det bak seg og gå videre. Men i følge han har han forklart fordi han har jo sagt at han ikke «kunne» si det eller risikerte han at jeg drar fra han. Ok. Det er greit det men det er bare den ene egoisiske forklaringen på hvorfor han løy, for å få det utfallet som passer han best. Jeg måtte «invitere» til en prat angående dette temaet og planla å ta det på mandag og da nevnte han at han gruer seg til praten. Hvorfor grue seg hvis man har alt på sitt rene som han påstår. Ble ikke noe prat da siden denne krangelen beskrevet i innlegget oppsto dagen før. Begynner å kjenne at jeg ikke kan være sammen med en mann som ikke kommuniserer åpent med meg om viktige ting i livet sitt. Orker ikke å være en støvsuger som må støvsuge ting ut av han. Anonymkode: 01ee8...24c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #17 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Nei det er akkurat det vi ikke har gjort. Og det er ett stort problem i forholdet vårt nå. Han kaller meg for fjortis, men samtidig synes selv det ikke er fjortis å skjule den viktigste delen av livet sitt, nemlig at han og xen ikke helt var ferdig da han ble kjent med meg. Han har på ett år ikke klart å sette seg ned og å si til meg. Jeg skal forklare deg alt hva som skjedde, hvorfor, hvordan osv…det minste jeg fortjener er vel en forklaring etter alt sammen sånn at man endelig kan legge det bak seg og gå videre. Men i følge han har han forklart fordi han har jo sagt at han ikke «kunne» si det eller risikerte han at jeg drar fra han. Ok. Det er greit det men det er bare den ene egoisiske forklaringen på hvorfor han løy, for å få det utfallet som passer han best. Jeg måtte «invitere» til en prat angående dette temaet og planla å ta det på mandag og da nevnte han at han gruer seg til praten. Hvorfor grue seg hvis man har alt på sitt rene som han påstår. Ble ikke noe prat da siden denne krangelen beskrevet i innlegget oppsto dagen før. Begynner å kjenne at jeg ikke kan være sammen med en mann som ikke kommuniserer åpent med meg om viktige ting i livet sitt. Orker ikke å være en støvsuger som må støvsuge ting ut av han. Anonymkode: 01ee8...24c Slik jeg tolker det, så tror jeg han har mye å skjule rundt eksen. Dere skulle ha en prat om dette, som han gruet seg til. Så fort han fikk en sjanse, starter han en krangel og beskylder deg. Dette er klassisk blameshifting og hans måte å komme i forkant av samtalen dere skulle ha. slik at han kan si at du ikke er noe bedre, at dere ikke trenger å snakke om det, nå som det er kommet frem i lyset at DU ikke er til å stole på med din eks. Vær så snill, ikke la han manipulere deg på dette. Det kommer til å fargelegge resten av forholdet deres, og du kommer til å miste retningen i deg selv. Anonymkode: 1cc18...af1 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #18 Del Skrevet 18. september Han projiserer. Om en kjæreste helt ubegrunnet anklager deg for å være shady, er det sannsynligvis fordi de selv driver med noe shady. Den kliniske betydningen av begrepet gjelder mennesker som legger sin egen deltagelse i noe (som oftest i negativ forstand) over på en annen – med andre ord bebreider andre for ting han selv har gjort. Ofte har individet en forestilling om seg selv som «perfekt» eller uangripelig i forhold til kritikk eller negative handlinger. Så, lytt på hva han anklager deg for, og ha i tankene at det han anklager deg for, sannsynligvis er noe han selv gjør. Og, du vil aldri få den hele og fulle sannheten fra ham. Ikke heng deg opp i å prøve og få han til å innse hva han driver med, heller. Han har alltid rett, og du vil rive av deg håret i frustrasjon. Lykke til. Dette forholdet vil bli et rent helvete, og det vil bli verre med tiden. Mitt råd er å avslutte hele greia, for mennesker som skjuler og projiserer og kommer med nedsettende navn som fjortis, har vanligvis et par andre stygge, ødeleggende egenskaper på lur også. Hans atferd er et rødt flag for et fremtidig psykisk voldelig forhold med kontroll, sjalusi og isolering. Anonymkode: c4bbc...c4f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #19 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (4 timer siden): Han projiserer. Om en kjæreste helt ubegrunnet anklager deg for å være shady, er det sannsynligvis fordi de selv driver med noe shady. Den kliniske betydningen av begrepet gjelder mennesker som legger sin egen deltagelse i noe (som oftest i negativ forstand) over på en annen – med andre ord bebreider andre for ting han selv har gjort. Ofte har individet en forestilling om seg selv som «perfekt» eller uangripelig i forhold til kritikk eller negative handlinger. Så, lytt på hva han anklager deg for, og ha i tankene at det han anklager deg for, sannsynligvis er noe han selv gjør. Og, du vil aldri få den hele og fulle sannheten fra ham. Ikke heng deg opp i å prøve og få han til å innse hva han driver med, heller. Han har alltid rett, og du vil rive av deg håret i frustrasjon. Lykke til. Dette forholdet vil bli et rent helvete, og det vil bli verre med tiden. Mitt råd er å avslutte hele greia, for mennesker som skjuler og projiserer og kommer med nedsettende navn som fjortis, har vanligvis et par andre stygge, ødeleggende egenskaper på lur også. Hans atferd er et rødt flag for et fremtidig psykisk voldelig forhold med kontroll, sjalusi og isolering. Anonymkode: c4bbc...c4f Han sier at jeg krever å krever men jeg selv ikke gir noe tilbake. Men han klarer ikke å si hva det «noe» er for noe. Han skal prøve å få meg til å føle som om jeg er så jævla kravstor og krever så mye fra han. Når det jeg krever er basic ting i ett forhold som det i utgangspunktet ikke burde vært nødvendig å kreve om han bare hadde hatt verdiene sine på plass. Anonymkode: 01ee8...24c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. september #20 Del Skrevet 18. september AnonymBruker skrev (21 timer siden): Hei. Jeg og kjæresten har begge barn og derfor også x-er vi må forholde oss til. jeg har hele veien vært åpen om situasjonen mellom meg og min x, jeg har mange ganger pratet med min x på tlf foran min kjæreste. Min kjæreste derimot har ikke en eneste gang pratet med moren til sitt barn forran meg. Han har ikke en eneste gang svart tlf når hun har ringt når jeg er tilstede men heller ringt henne opp etterpå. Jeg har ikke lagt noe særlig i det. Det skal sies at han ikke har vært helt ærlig med meg når det gjelder bruddet med barnemor da jeg og han ble sammen. Men tingen er dette. I går ringte barnefar mitt barn på barnets tlf. Jeg var i tlf med kjæresten på det tidspunktet å pratet med han. Han hørte at jeg sa til barnet «pappa ringer». Barnet pratet med sin far i rundt 30 min mens jeg var på tlf med kjæresten. Plutselig roper barnet på meg fordi noen ringte på døra. Jeg skrudde av mikrofonen på tlf da det var en dame på døra som sto å kjefta og var sint fordi min unge og ett annet barn hadde gjort noe galt i gangen på blokka. Etter at dama dro fortalte jeg kjæresten hva som skjedde. Etter noen minutter sier han «tror du jeg er dum, jeg vet du muta meg fordi du snakka med xen din» jeg blir da irritert fordi for det første så prata jeg ikke med min x og for det andre hvorfor mener han at jeg skjuler at jeg prater med min x når jeg har pratet med min x forran han en million ganger. Hvorfor mener han isåfall at han har krav på å høre hva jeg og min x prater om når han på 1 år og 2 mnd i dette forholdet her ALDRI har svart tlf og pratet med sin x forran meg. Det provoserer meg så innmari at han finner på sånne ting og oppi det hele oppfører seg som om han har krav til å vite alt mellom meg og min x, når han selv har skjult alt fra meg når det gjelder bruddet mellom dem og i tillegg ikke pratet med henne en eneste gang foran meg på over etter år. Nå er vi ikke på talefot for å si det sånn…. Anonymkode: 01ee8...24c Fortsett å ikke vær på talefot!!!! Da gjelder vel det han og? Når han umiddelbart mener at grunnen for at du mutet, var for å snakke alene/privat med exen din for å helt tydelig skjule noe for han, så er det vel en no brainer at det er grunnen til at han aldri snakker med sin ex forran deg🤦♀️ Jeeeezzzz… Anonymkode: c02c4...14f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå