Gå til innhold

Får ikke høyere stilling, føler meg mislykka

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er 28 år og jobber innenfor helse/pedagogikk og er også utdannet med en bachelor innenfor dette. Men jeg har kun en helgestilling og en tilkallingsstilling et annet sted. Har prøvd å søke jobb nå i 6 mnd, men får ingenting. Føler meg så mislykka når jeg ser kollegene mine på min alder (og yngre) i 100% stillinger. ☹️ Jeg skal fortsette å søke jobber og regner med at jeg vil få noe etterhvert.. Er det flere i samme båt?

Anonymkode: 2f782...060

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er det slik da?

Bor du på et sted med få muligheter? Innenfor helse og pedagogikk er det generelt mange jobber. 

Anonymkode: 62147...2a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at du jobber innen habilitering i kommunen. Hvis du da tar på deg ALT du får av vakter i ett år, og de vaktene er jevnt fordelt over året (f.eks. ca 50% pr mnd gjennom hele året), da har du rett på å kreve en fast 50% etter det ene året. Trenger ikke være heeelt jevnt. 

Hvis du for eksempel jobber habilitering øst/vest/sør, så er det likegyldig hvor du tar vakter så lenge det er samme avdeling. Håper du tar deg tid til å google det, det kan være veien inn! 

Anonymkode: 6d32c...e45

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper det handler om hvilken formell kompetanse du har gjennom utdanning. Hva har du bachelor i? Har du autorisasjon?

Anonymkode: ba7ef...ca4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

La oss si at du jobber innen habilitering i kommunen. Hvis du da tar på deg ALT du får av vakter i ett år, og de vaktene er jevnt fordelt over året (f.eks. ca 50% pr mnd gjennom hele året), da har du rett på å kreve en fast 50% etter det ene året. Trenger ikke være heeelt jevnt. 

Hvis du for eksempel jobber habilitering øst/vest/sør, så er det likegyldig hvor du tar vakter så lenge det er samme avdeling. Håper du tar deg tid til å google det, det kan være veien inn! 

Tre år, ikke ett år. 

Anonymkode: 094b5...84e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tre år, ikke ett år. 

Anonymkode: 094b5...84e

Nei, ett år hvis du allerede har en mindre stillingsprosent. 😊 Men det er viktig at du ikke tar på deg midlertidige vikariater, men holder seg til vakter.  https://www.arbeidstilsynet.no/lonn-og-ansettelse/ansettelse/rett-til-stilling-som-tilsvarer-faktisk-arbeidstid/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...