Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er 28 år og jobber innenfor helse/pedagogikk og er også utdannet med en bachelor innenfor dette. Men jeg har kun en helgestilling og en tilkallingsstilling et annet sted. Har prøvd å søke jobb nå i 6 mnd, men får ingenting. Føler meg så mislykka når jeg ser kollegene mine på min alder (og yngre) i 100% stillinger. ☹️ Jeg skal fortsette å søke jobber og regner med at jeg vil få noe etterhvert.. Er det flere i samme båt?

Anonymkode: 2f782...060

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor er det slik da?

Bor du på et sted med få muligheter? Innenfor helse og pedagogikk er det generelt mange jobber. 

Anonymkode: 62147...2a2

Skrevet

La oss si at du jobber innen habilitering i kommunen. Hvis du da tar på deg ALT du får av vakter i ett år, og de vaktene er jevnt fordelt over året (f.eks. ca 50% pr mnd gjennom hele året), da har du rett på å kreve en fast 50% etter det ene året. Trenger ikke være heeelt jevnt. 

Hvis du for eksempel jobber habilitering øst/vest/sør, så er det likegyldig hvor du tar vakter så lenge det er samme avdeling. Håper du tar deg tid til å google det, det kan være veien inn! 

Anonymkode: 6d32c...e45

Skrevet

Tipper det handler om hvilken formell kompetanse du har gjennom utdanning. Hva har du bachelor i? Har du autorisasjon?

Anonymkode: ba7ef...ca4

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

La oss si at du jobber innen habilitering i kommunen. Hvis du da tar på deg ALT du får av vakter i ett år, og de vaktene er jevnt fordelt over året (f.eks. ca 50% pr mnd gjennom hele året), da har du rett på å kreve en fast 50% etter det ene året. Trenger ikke være heeelt jevnt. 

Hvis du for eksempel jobber habilitering øst/vest/sør, så er det likegyldig hvor du tar vakter så lenge det er samme avdeling. Håper du tar deg tid til å google det, det kan være veien inn! 

Tre år, ikke ett år. 

Anonymkode: 094b5...84e

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Tre år, ikke ett år. 

Anonymkode: 094b5...84e

Nei, ett år hvis du allerede har en mindre stillingsprosent. 😊 Men det er viktig at du ikke tar på deg midlertidige vikariater, men holder seg til vakter.  https://www.arbeidstilsynet.no/lonn-og-ansettelse/ansettelse/rett-til-stilling-som-tilsvarer-faktisk-arbeidstid/

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...