Gå til innhold

Personsøkere/mobiler eksploderer i Libanon, 1000 Hezbollah skadet.

Bacteria

Anbefalte innlegg

Bacteria skrev (7 timer siden):

På en eller annen måte har Israel greid å rigge et uvisst antall personsøkere og mobiler til hezbollah-medlemmer i Libanon til å eksplodere koordinert. 
Smart. 
https://www.vg.no/nyheter/i/Vz454V/reuters-hizbollah-medlemmer-skadet-da-personsoekerne-deres-eksploderte

Jødene er lynsmarte..godt gjennomført angrep mot en terrorgruppe verden klarer seg utmerket godt uten.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

CAPS LOCK skrev (10 minutter siden):

Iran sendte for noen uker siden raketter mot sivile områder i Israel. Israel derimot går etter terroristene og skåner så langt som mulig uskyldige sivile 

Jada....

Gaza war: UN rights expert accuses Israel of acts of genocide (bbc.com)

Gaza genocide - Wikipedia

Flotte folk det der, et folkemord eller to er aldri feil... ingen ting som litt hvitt fosfor detonert over kvinner og barn! Terrorstat, bygget på terror.

View of Jewish Terrorism and the Modern Middle East | Journal of Conflict Studies (unb.ca)

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde først det var 1. april når jeg leste om dette.

Er jo en fremragende delikat operasjon med unike evner til å tenke langt utenfor boksen. 

Endret av ThereGoesBob
  • Liker 15
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (8 timer siden):

Hvis det hadde vært Iran som gjorde dette mot Israel hadde vi nok sett andre reaksjoner her. Vi får håpe det skjer snart, slik at de bandittene kanskje slutter. De herjer som de vil uten konsekvenser.

Jeg vet ikke hva slags alternativ virkelighet du lever i, men i de siste 11 månedene har Hezbollah bombardert nord Israel med raketter, slik at 60 000 israelere har måtte evakuere. Hezbollah er av verdenssamfunnet ansett som en terrorist organisasjon.

• Liker 19
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (22 timer siden):

ummm.... Israel og Jødene var i Midtøsten langt før det var noe som het Islam, så du vet... noen tusen år FØR. Derfor hvis noen tvang seg inn, det er ikke de...

Hvor står det jøder i min kommentar? 

Gjett hva... mange av muslimene er fra samme "slekt", etterfølgere av samme profet. De konvertere til Islam og barn og barnebarna ble deretter kalt muslimer. Jødene som ikke konverterte akseptere ikke jesus og profetene etter Isak.

TomSawyer skrev (18 timer siden):

Jødene er lynsmarte..godt gjennomført angrep mot en terrorgruppe verden klarer seg utmerket godt uten.

Hvorfor klarte de ikke å gjøre det samme mot Hamas i Palestina og skånet 40.000+ mord? 

Tror og ser det skrev (22 timer siden):

Hadde de ikke hatt Israel så hadde de sloss mot de andre sunnilandene . Dreping av alt som ikke er shia, steining av kvinner uten hijab etc. Det er ikke poltikkere som har fått sprengt sine personsøkere, det er Hizbollah. irans religøse militære arm ut i distriktene.  Tidligere hadde de stor glede av å drepe kristne og sunnimuslimer i Libanon.  

Også? De la de deale med dritten sin selv?

Dere som står så stolt og skryter over zionistene sine nylige angrep med personsøkere. 

Hvorfor brukte ikke israel samme taktikk mot Hamas siden 7.okt? 

Det hadde spart mange tusen sivile liv og Gaza hadde ikke vært under ruiner. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

sandpapirhode skrev (11 minutter siden):

Dere som står så stolt og skryter over zionistene sine nylige angrep med personsøkere. 

Hvorfor brukte ikke israel samme taktikk mot Hamas siden 7.okt? 

Det hadde spart mange tusen sivile liv og Gaza hadde ikke vært under ruiner. 

Så Hamas bruker også personsøkere? Kilde? 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sandpapirhode skrev (12 minutter siden):

Hvorfor klarte de ikke å gjøre det samme mot Hamas i Palestina og skånet 40.000+ mord? 

Fordi det overordnede målet er en kamp om land, og gjøre levekårene i Gaza og Vestbredden så marginale som mulig, for å legge til rette for en  "frivillig " emigrasjon. Og på sikt overta Gaza og Vestbredden 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (Akkurat nå):

Fordi det overordnede målet er en kamp om land, og gjøre levekårene i Gaza og Vestbredden så marginale som mulig, for å legge til rette for en  "frivillig " emigrasjon. Og på sikt overta Gaza og Vestbredden 

Virker da som om levekårene på Gaza var brukbare når en ser den enorme befolkningsveksten der de siste 10årene?

Eller skyldes den kanskje seksuelle systematiserte overgrep mot unge jenter fra skjeggebassene i Hamas?

• Liker 12
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julebrunost skrev (7 minutter siden):

Så Hamas bruker også personsøkere? Kilde? 

Har du kilde på at de ikke bruker det? 

Finner du kilder som viser en liste av hizbollah medlemmer med personsøkere som eksisterte i før angrepet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (17 timer siden):

Smart.

Si det til alle de uskyldige som ble skadet eller ble drept i angrepet...

Av og til klør jeg meg litt i hodet over hva man kan prestere å si i situasjoner der uskyldige blir skadet.. Angrepet drepte ni stykker og skadet flere tusen.. Nå sitter Hizbollah med et grunnlag for å reagere noe som sannsynligvis vil føre til flere Libanesiske dødsfall da Israel ikke vil skåne barna i motangrepene sine. Får krysse fingrene for at Hizbollah holder igjen..

Forklar hva som er så smart med å sende en haug med mennesker til sykehus? Prøver Israel å sprenge sykehuskapasiteten i Libanon?

Endret av Bigote
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (6 minutter siden):

🙈 Og hvem vil ta imot palestinere da? Iallefall ikke noen av deres muslimske "venner"..Null hjelp fra den kanten.

Blir vel å komme til Europa da så vi ennå raskere når det demografiske vippepunktet..?

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (1 minutt siden):

Si det til alle de uskyldige som ble skadet eller ble drept i angrepet...

Av og til klør jeg meg litt i hodet over hva man kan prestere å si i situasjoner der uskyldige blir skadet.. Angrepet drepte ni stykker og skadet flere tusen.. Nå sitter Hizbollah med

Forklar hva som er så smart med å sende en haug med mennesker til sykehus? Prøver Israel å sprenge sykehuskapasiteten i Libanon?

Forklar meg hva som er så usmart med å drepe en fiende hvis eneste mål i livet er å drepe deg og familien din koste hva det koste vil..?

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (10 timer siden):

Den største skandalen er at Libanon aksepterer at Hizbollah eksisterer. Hva er det for noe? Libanon var en gang et moderne, sivilisert land med maktdeling mellom kristne og muslimer. Så får de en drittbevegelse (Hizbollah) med egen hær som som starter krig på egen hånd helt utenfor demokratisk kontroll. En stat i staten. Skulle Norge tålt at en gjeng apehjerner bygget opp en privat hær og startet krig mot Sverige eller Russland? Helt på siden av demokratiet?

Hizbollah har ingen legitimitet. Ingen sympati fra meg. Barth Eide får mene hva han vil.

Jeg tror ikke at de har noe valg.. Hizbollah hær er større enn landet hær. Fant ut i går at Hizbollah har egen tv kanalen også !!

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sandpapirhode skrev (38 minutter siden):

Hvor står det jøder i min kommentar? 

Gjett hva... mange av muslimene er fra samme "slekt", etterfølgere av samme profet. De konvertere til Islam og barn og barnebarna ble deretter kalt muslimer. Jødene som ikke konverterte akseptere ikke jesus og profetene etter Isak.

og hva er Israel akkurat ? et land for jødiske folk. og nei, Jødene ikke følte de trengte å konvertere. hvorfor skulle de ?? omg muslimer av samme slekt, kansje de som er arabisk. Jeg tviler at folk i Indonesia, Pakistan, Somalia, etc er av samme slekt enn Mohamed

Endret av NatNat
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

likestilling skrev (9 timer siden):

Det var visstnok terrorister (Mossad) som hadde plantet PETN-eksplosiver.

Israel har bombet Libanon jevnlig de siste ti årene og kommer neppe til å gi seg med å bombe og terrorisere alle rundt seg.

Det er faktisk en helt sinnsyk terroraksjon de har klart å utføre. Tenk om et annet land hadde gjort noe slikt!

Jeg ser mange argumentere for at det er en krigsforbrytelse, men jeg vil heller si at det er statlig terrorisme. Et brudd på alle internasjonale lover og regler (men de har Israel aldri brydd seg om).

Hvis det hadde vært Iran som gjorde dette mot Israel hadde vi nok sett andre reaksjoner her. Vi får håpe det skjer snart, slik at de bandittene kanskje slutter. De herjer som de vil uten konsekvenser.

hva er dette for noen kilde ?? Værsåsnill, ingen tiktok/twitter x tull her.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (48 minutter siden):

De kommer til å finne det mye mer vanskelig å kommunisere med hverandre og kommer til å la Israel være i fred en stund tror jeg.

edit : https://www.bbc.com/news/articles/cpw5rqzz5jjo

Endret av NatNat
  • Liker 8
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

NatNat skrev (2 minutter siden):

og hva er Israel akkurat ? et land for jødiske folk. og nei, Jødene ikke følte de trengte å konvertere. hvorfor skulle de ?? omg muslimer av samme slekt, kansje de som er arabisk. Jeg tviler at folk i Indonesia, Pakistan, Somalia, etc er av samme slekt enn Mohamed

Det finnes muslimer i Afghanistan som er etterkommere av proftene Mohammed, de kalles  Seyed. Altså arabere.  Og de finnes ikke bare i Afghanistan. De finnes faktisk i Somalia, indonesia og pakistan.  Du tar dirkete feil her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (21 minutter siden):

Et land som måtte OPPRETTES på bekostning av andres mennesker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når den Iransk befolkningen gjør opprør og avsetter presteregimet i Teheran blir det ro i midtøsten..ikke før..

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (24 minutter siden):

De kommer til å finne det mye mer vanskelig å kommunisere med hverandre og kommer til å la Israel være i fred en stund tror jeg.

Tror du ikke det selges mobiltelefoner i Libanon?

Som sagt fremprovoserer slike aksjoner eskaleringer og setter både sivile Israelere og Libanesere i en enda større fare enn før. Dette vil også øke støtten til Hizbollah i Libanon hos de som ble indirekte påvirket av det og skaper en økt spenning fra landene i midtøsten som øker risikoen for en storkrig..

Å tro at terroristene lar seg skremme av å bli sendt på sykehuset på denne måten blir ekstremt naivt... Her har du ikke fulgt med i konflikten i det hele tatt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...