Gå til innhold

Personsøkere/mobiler eksploderer i Libanon, 1000 Hezbollah skadet.

Bacteria

Anbefalte innlegg

Tråden er ryddet for brudd på regelen om gjengivelse av innhold fra eksterne kilder, avsporinger og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er rart at Israel ikke blir kastet ut av idretten på samme måte som Russland. 

Endret av I Grosny
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (11 timer siden):

Jeg synes det er rart at Israel ikke blir kastet ut av idretten på samme måte som Russland. 

For å bekjempe terrorister som angriper de? Alle disse gruppene Iran opprettet og finansierer er basert på ondskap og terror av sivilbefolkningen der de er.

Houtiene har drept tusenvis av sivile i Jemen og ligger og skyter raketter mot sivil skipstrafikk i Rødehavet.

Hizbollah har torturerert og drept tusener på tusener av sivile syrere og holder libanan i et jerngrep helt utenfor demokratisk kontroll.

Hamas undertrykket, torturerte og drepte tusenvis på Gaza etter de tok over makten der og avskaffet demokratiet i 2007.

Sannheten er at verden blir et bedre sted uten disse terrorgruppene til Iran.

• Liker 10
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å være ærlig er jeg dritt lei av denne konflikten. Når propal snakker om fri Palestina, hva er det de mener da? Er det Vb, og/eller Gaza eller er det hele historiske Palestina?  Det blir umulig å forholde seg til. 
I de siste årene ser jeg den samme antiisraelske holdningen på våre gater, som før holdt seg i Midtøsten. Og det skremmer meg. Hat, vold og ekstremisme skremmer meg. 
Følger  en kunstner på IG som la ut innlegg der hun var overbevist om at de av oss som støtter Israel er gale i hodet, ev sosiopater. Ble litt av et ekkokammer. Ingen motstemmer (tør ikke jeg heller). Hun virker oppegående og reflektert, men har hun reflektert over at holdningen hennes er farlig? Det kan føre til vold! Lærte vi ingenting etter 22/7?

I fjor høst ble en far og hans unge datter approched av tre unge gutter med utenlandsk bakgrunn. Faren ble avkrevd å ta side i i/p-konflikten, da han ikke ville svare ble guttene veldig aggressive og far og datter måtte flykte og gjemme seg. Så vidt jeg husker ringte også faren politiet. 

Er det sånne tilstander vi vil ha, demonisering av meningsmotstandere; knebling av debatt?

• Liker 7
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (5 minutter siden):

For å være ærlig er jeg dritt lei av denne konflikten. Når propal snakker om fri Palestina, hva er det de mener da? Er det Vb, og/eller Gaza eller er det hele historiske Palestina?  Det blir umulig å forholde seg til. 
I de siste årene ser jeg den samme antiisraelske holdningen på våre gater, som før holdt seg i Midtøsten. Og det skremmer meg. Hat, vold og ekstremisme skremmer meg. 
Følger  en kunstner på IG som la ut innlegg der hun var overbevist om at de av oss som støtter Israel er gale i hodet, ev sosiopater. Ble litt av et ekkokammer. Ingen motstemmer (tør ikke jeg heller). Hun virker oppegående og reflektert, men har hun reflektert over at holdningen hennes er farlig? Det kan føre til vold! Lærte vi ingenting etter 22/7?

I fjor høst ble en far og hans unge datter approched av tre unge gutter med utenlandsk bakgrunn. Faren ble avkrevd å ta side i i/p-konflikten, da han ikke ville svare ble guttene veldig aggressive og far og datter måtte flykte og gjemme seg. Så vidt jeg husker ringte også faren politiet. 

Er det sånne tilstander vi vil ha, demonisering av meningsmotstandere; knebling av debatt?

Enig.. Pro Pal-er er utrolig stor i kjeften, og jeg lurer av og til om de vet selv hvorfor de er pro-Pal... Det er blitt en tradisjon.. venstre = pro Pal. Kan det være fordi Israel er støttet av USA og USA er fienden og derfor fiender av Israel er venstre sinne venner.. ? Kan det være så "primitiv" ? Mulig.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NatNat skrev (3 minutter siden):

Enig.. Pro Pal-er er utrolig stor i kjeften, og jeg lurer av og til om de vet selv hvorfor de er pro-Pal... Det er blitt en tradisjon.. venstre = pro Pal. Kan det være fordi Israel er støttet av USA og USA er fienden og derfor fiender av Israel er venstre sinne venner.. ? Kan det være så "primitiv" ? Mulig.

Ja det er godt mulig. Virker også som disse holdningene går i arv.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

NatNat skrev (5 minutter siden):

Og hva i h… er propal? Hva mener de med fritt Palestina? De vet det jo ikke selv og snakker om flere forskjellige ting. 
Jeg kunne sikkert gått i tog for en fredelig tostatsløsning, men da risikerer jeg jo å komme i med de som mener at palestinere skal ha alt. 
Tar du med deg et israelsk flagg i en slik demo blir du jo forsøkt lynsja og må ha politibeskyttelse. 

Jeg har en regel: Følg med på hvilken side som er rede til å bruke vold. Den siden er ikke den rette siden. 

• Liker 4
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (Akkurat nå):

Jeg har en regel: Følg med på hvilken side som er rede til å bruke vold. Den siden er ikke den rette siden. 

SÅ ENIG !!!

Bacteria skrev (1 minutt siden):

Og hva i h… er propal? Hva mener de med fritt Palestina? De vet det jo ikke selv og snakker om flere forskjellige ting. 
Jeg kunne sikkert gått i tog for en fredelig tostatsløsning, men da risikerer jeg jo å komme i med de som mener at palestinere skal ha alt. 
Tar du med deg et israelsk flagg i en slik demo blir du jo forsøkt lynsja og må ha politibeskyttelse. 

Der er det som plager meg. At alle som støtter helt eller delvis Israel kunne aldri si det høyt i gata uten å risikere å bli lynsja.. Det sier en del om hva Pro Pal er og hvem de støtter.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste på HRS at det skal holdes en en demonstrasjon mot Israel den 7 oktober. Hva i allverden tenker de med, her har de haugevis av datoer å velge mellom og så velger den den 7 oktober, hvor det ble utført det verste terrorangrepet mot Israel noensinne. Dette har jeg lest på HRS, vet ikke om de er til å stole på? 

• Liker 7
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (2 minutter siden):

Leste på HRS at det skal holdes en en demonstrasjon mot Israel den 7 oktober. Hva i allverden tenker de med, her har de haugevis av datoer å velge mellom og så velger den den 7 oktober, hvor det ble utført det verste terrorangrepet mot Israel noensinne. Dette har jeg lest på HRS, vet ikke om de er til å stole på? 

Neste sommer hører jeg SV og Rødt skal demonstrere til fordel for gode gamle, vikingverdier med norrøne symboler på 22. juli

• Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (10 minutter siden):

Hva ?? 😯neiiiiiiiiiiiiiii ! ikke til å tro

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som Netanyahu får det akkurat som han ønsker. Iran gjør klar raketter for å skyte mot Israel akkurat nå. Toskene kunne like gjerne rettet de mot seg selv.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke Israelkrigen. Er det slik  at Israels rett til å eksistere bygger på militær vold, med støtte fra USA og vesten? Og at arabere, libanesere og palestinere bestrider denne retten med noen raketter her og der? Det er i så fall  et ekkelt eksistensgrunnlag. Israel har retten på sin side fordi IDF er den største militærmakten i området og USA den største i verden. 

Personsøkerterroren var både brutal og idiotisk. Startskuddet på enorme ødeleggelser. Det samme kan sies om Hamasterrorangrepet i fjor og Israels militæraksjoner i området.

Det som skjer med slik krig er at ekstremismen og hatet blomstrer hos alle parter og deres slektninger.  Blomstrer gjør også Kongsberg våpenfabrikk og krigsindustrien. Krigsindustrien får mulighet til å prøve ut sine våpen på ekte mennesker, gamle , unge, spreke, invalide, kvinner, menn, voksne og babyer.

Israel og de de holder på å drepe er vel i ferd med å bli enig om en eneste ting, og det er å lemleste og drepe hverandre.

Å støtte offensiv krigføring på andres områder slik både Israel og Russland driver med vil jeg aldri gjøre, selv om de angrepne parter også er brutale, men brutaliteten kommer ikke fram når de er fullstendig underlegne. Norge har støttet Ukraina,  men forløbig har jeg ikke sett noen støtte fra vesten til Libanon. Dette er dobbeltmoralsk, men skyldes nok at Israel har gode allianser i USA, og  at Norge  er veldig forsiktig med å tirre den vestlige kjempen.

Endret av I Grosny
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråden er ryddet for kommentar til moderering, innhold Kvinneguiden ikke vil assosieres med og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke folk er klar over hvor ille det er at Iran har skutt opp raketer.

At man nå beveger seg inn i en storkrig som vil bli et blodbad er noe de færreste ønsket utenom Netanyahu, og mine tanker vil gå til alle de uskyldige og fredelige som blir ofre for galskapen til en rekke idioter som sitter med politisk makt i Midtøsten.. (Netanyahu inkluderes i listen over idioter sammen med Hamas, Iranske myndigheter og Hizbollah + Biden som ikke har turt å kjøre hardere mot Israel i forkant av dette).

Jeg krysser alt jeg har i håp om at dette ikke fører til full eskalering.. Dessverre er det ørlille håpet om at det noen gang blir fred i midtøsten mindre enn noen gang.

Mine tanker går til  sivile Israelitter, Libanesere, Palestinere som nå må kjenne spenningen/frykten pga. "shitshowet" fra de innoverte partene siden 7.oktober.

Dette var virkelig det de med fornuft rundt konflikten ønsket å unngå og hvorfor man har ønsket en de-eskalering så tidlig som mulig.

Endret av Bigote
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (1 time siden):

Dette var virkelig det de med fornuft rundt konflikten ønsket å unngå og hvorfor man har ønsket en de-eskalering så tidlig som mulig.

Ingen med fnugg av fornuft ønsket at terror-regimet i Iran skal få atomvåpen.

Iran sendte nettopp ballistiske missiler mot Israel.

Iran er fucked, jeg tror Israel kommer til å avslutte atomvåpenprogrammet deres innen en uke.

• Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tått skrev (2 minutter siden):

Ingen med fnugg av fornuft ønsket at terror-regimet i Iran skal få atomvåpen.

Iran sendte nettopp ballistiske missiler mot Israel.

Iran er fucked, jeg tror Israel kommer til å avslutte atomvåpenprogrammet deres innen en uke.

Tro får du gjøre i kirken..

Det er ingen som støtter Iran her, men fornuftige folk ønsket en de-eskalering før Iran blandet seg. for å unngå en storkrig, et blodbad og humanitære katastrofer..

Jeg er vanligvis ikke enig med Espen Bart Eide i hans syn på Israel, men akkurat her er jeg det... At det var en stor sannsynlighet for at Israel ville gjøre situasjonen verre visste mange av oss.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (1 time siden):

Jeg skjønner ikke Israelkrigen. Er det slik  at Israels rett til å eksistere bygger på militær vold, med støtte fra USA og vesten? Og at arabere, libanesere og palestinere bestrider denne retten med noen raketter her og der? Det er i så fall  et ekkelt eksistensgrunnlag. Israel har retten på sin side fordi IDF er den største militærmakten i området og USA den største i verden. 

Pesrsonsøkerterroren var både brutal og idiotisk. Startskuddet på enorme ødeleggelser. Det samme kan sies om Hamasterrorangrepet i fjor og Israels militæraksjoner i området.

Det som skjer med slik krig er at ekstremismen og hatet blomstrer hos alle parter og deres slektninger.  Blomstrer gjør også Kongsberg våpenfabrikk og krigsindustrien. Krigsindustrien får mulighet til å prøve ut sine våpen på ekte mennesker, gamle , inge, spreke, invalide, kvinner, menn, voksne og babyer.

Israel og de de holder på å drepe er vel i ferd med å bli enig om en enste ting, og det er å lemleste og drepe hverandre.

Å støtte offensiv krigøring på andres områder sloik både Israel og Russland driver med vil jeg aldri gjøre, selv om de angrepne parter også er brutale, men brutaliteten kommer ikke fram når de er fullstendig underlegne. Norge har støttet Ukraina,  men forløbig har jeg ikke sett noen støtte fra vesten til Libanon. Dette er dobbeltmoralsk, men skyldes nok at Israel har gode allianser i USA, og  at Norge  er veldig forsiktig med å tirre den vestlige kjempen.

👏👏👏

100% enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bigote skrev (5 minutter siden):

Tro får du gjøre i kirken..

Det er ingen som støtter Iran her, men fornuftige folk ønsket en de-eskalering før Iran blandet seg. for å unngå en storkrig, et blodbad og humanitære katastrofer..

Jeg er vanligvis ikke enig med Espen Bart Eide i hans syn på Israel, men akkurat her er jeg det... At det var en stor sannsynlighet for at Israel ville gjøre situasjonen verre visste mange av oss.

Er situasjonen verre? Jeg tror ikke det. Det aller verste som kan skje i midtøsten er at Iran får utviklet atomvåpen, og de er farlig nære allerede. Jeg tror Israel har fått det akkurat som de ville og de vil neppe la denne sjansen til å hindre Iran å få atomvåpen gå fra seg.

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Grosny skrev (1 time siden):

Pesrsonsøkerterroren var både brutal og idiotisk. Startskuddet på enorme ødeleggelser. Det samme kan sies om Hamasterrorangrepet i fjor og Israels militæraksjoner i området.

Det som skjer med slik krig er at ekstremismen og hatet blomstrer hos alle parter og deres slektninger.  Blomstrer gjør også Kongsberg våpenfabrikk og krigsindustrien. Krigsindustrien får mulighet til å prøve ut sine våpen på ekte mennesker, gamle , inge, spreke, invalide, kvinner, menn, voksne og babyer.

Israel og de de holder på å drepe er vel i ferd med å bli enig om en enste ting, og det er å lemleste og drepe hverandre.

Å støtte offensiv krigøring på andres områder sloik både Israel og Russland driver med vil jeg aldri gjøre, selv om de angrepne parter også er brutale, men brutaliteten kommer ikke fram når de er fullstendig underlegne. Norge har støttet Ukraina,  men forløbig har jeg ikke sett noen støtte fra vesten til Libanon. Dette er dobbeltmoralsk, men skyldes nok at Israel har gode allianser i USA, og  at Norge  er veldig forsiktig med å tirre den vestlige kjempen.

Mye å ta tak i her, men for å ta det siste først: Israel er ikke i krig med Libanon. De er i krig med Hezbolla, en militsgruppe som nærmest har tatt over Libanon. 
Den libanesiske hæren har trukket nordover i landet. 

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...