Apis Skrevet 24. september #221 Del Skrevet 24. september OconMissy skrev (4 minutter siden): Allikevel forstår du ikke jødenes behov for en egen stat de kan og må beskytte?? Hvordan tenker du at en egen jødisk stat skal løse det Europeiske jødehatet? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 24. september #222 Del Skrevet 24. september Apis skrev (3 minutter siden): Hvordan tenker du at en egen jødisk stat skal løse det Europeiske jødehatet? fordi da har de et sted å flykte til? Jeg hadde aldri villet bo i Norge om jeg var jøde 😵💫 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 24. september #223 Del Skrevet 24. september Apis skrev (3 minutter siden): Hvordan tenker du at en egen jødisk stat skal løse det Europeiske jødehatet? Det europeiske jødehatet forsvant med 2ww. Nå har det smått om senn dukket opp igjen. Det må Israel selv ta sin del av ansvaret for…. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 24. september #224 Del Skrevet 24. september velociraptor skrev (1 minutt siden): fordi da har de et sted å flykte til? Jeg hadde aldri villet bo i Norge om jeg var jøde 😵💫 De har det ikke spesielt lett nå for tiden. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 24. september #225 Del Skrevet 24. september Surpomp skrev (2 minutter siden): Det europeiske jødehatet forsvant med 2ww. Nå har det smått om senn dukket opp igjen. Det må Israel selv ta sin del av ansvaret for…. Det forsvant da ikke med andre verdenskrig. Og det hatet som er nå må de ta ansvar for selv? 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 24. september #226 Del Skrevet 24. september Surpomp skrev (8 minutter siden): Det europeiske jødehatet forsvant med 2ww. Nå har det smått om senn dukket opp igjen. Det må Israel selv ta sin del av ansvaret for…. Det blir jo importert et jødehat hit, av folk som har blitt fordrevet på grunn av Israels kolonialisme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 24. september #227 Del Skrevet 24. september Apis skrev (17 minutter siden): Hvordan tenker du at en egen jødisk stat skal løse det Europeiske jødehatet? Det hevder jeg ikke at det gjør. Jøder i Europa har en trygghet i Israel skulle hatet her bli for stort. Folk må skjerpe seg her, men av erfaring så vet vi at det ikke hjelper stort å si. Jeg kjenner en jødisk familie som flyttet til Israel. Topp borgere med gode jobber og flinke, snille barn. De følte seg ikke trygge. 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 24. september #228 Del Skrevet 24. september Madame Butterfly skrev (17 minutter siden): Det forsvant da ikke med andre verdenskrig. Og det hatet som er nå må de ta ansvar for selv? Les hva jeg skriver »Sin DEL av ansvaret for»…… En konflikt har alltid minst to parter med hver sin virkelighetsoppfatning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet 24. september #229 Del Skrevet 24. september (endret) Apis skrev (16 minutter siden): Det blir jo importert et jødehat hit, av folk som har blitt fordrevet på grunn av Israels kolonialisme. Kan si at de palestinske vennen mine, ikke har noe i mot verken kristne, jøder eller meg som ateist. De har noe i mot å bli okkupert, drept, fordrevet,fra stjålet hjem og stadig terrorisert gjennom apartheid system og apartheid murer som stenger dem vekk fra sine gårder og arbeidsteder, skole og sin hellige plass. Å aldri vite om de blir revet opp i natten av IDF som overtar hjemmet, bombet, gater blir revet opp, hus og bygninger ødelagt på måfå. Det hadde jeg og vært, jeg hadde hatet den som fra tok meg alt og nekter meg frihet lik sin. Sionistisk drevet stat som nå er så ekstrem at verden står i sjokk og går rettensvei for å anmelde Israel for folkemord og for krigs forbrytelse mot menneskeheten. Endret 24. september av Motstrømmen 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Surpomp Skrevet 24. september #230 Del Skrevet 24. september Apis skrev (13 minutter siden): Det blir jo importert et jødehat hit, av folk som har blitt fordrevet på grunn av Israels kolonialisme. Det er riktig. Globalistenes naive beundring for fri flyt av bl.a. kulturkonflikter og inhumane tradisjoner, bidrar til det samme i Norge. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 24. september #231 Del Skrevet 24. september Motstrømmen skrev (28 minutter siden): Kan si at de palestinske vennen mine, ikke har noe i mot verken kristne, jøder eller meg som ateist. De har noe i mot å bli okkupert, drept, fordrevet,fra stjålet hjem og stadig terrorisert gjennom apartheid system og apartheid murer som stenger dem vekk fra sine gårder og arbeidsteder, skole og sin hellige plass. Å aldri vite om de blir revet opp i natten av IDF som overtar hjemmet, bombet, gater blir revet opp, hus og bygninger ødelagt på måfå. Det hadde jeg og vært, jeg hadde hatet den som fra tok meg alt og nekter meg frihet lik sin. Sionistisk drevet stat som nå er så ekstrem at verden står i sjokk og går rettensvei for å anmelde Israel for folkemord og for krigs forbrytelse mot menneskeheten. Da burde de kanskje vurdert å ikke drive terror hele tiden da kanskje..? Så hadde de sluppet blokade og alt mulig du ramser opp her. Kan umulig å ha vært smart å utføre 7 oktober heller.. det at de feiret i gatene osv. Også har de disse gislene de stjal også.. sier seg selv at det er å starte en ny krig.. 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 25. september #232 Del Skrevet 25. september (endret) Motstrømmen skrev (8 timer siden): Kan si at de palestinske vennen mine, ikke har noe i mot verken kristne, jøder eller meg som ateist. De har noe i mot å bli okkupert, drept, fordrevet,fra stjålet hjem og stadig terrorisert gjennom apartheid system og apartheid murer som stenger dem vekk fra sine gårder og arbeidsteder, skole og sin hellige plass. Å aldri vite om de blir revet opp i natten av IDF som overtar hjemmet, bombet, gater blir revet opp, hus og bygninger ødelagt på måfå. Det hadde jeg og vært, jeg hadde hatet den som fra tok meg alt og nekter meg frihet lik sin. Sionistisk drevet stat som nå er så ekstrem at verden står i sjokk og går rettensvei for å anmelde Israel for folkemord og for krigs forbrytelse mot menneskeheten. Flere enn 500.000 mennesker er drept i Syria til nå, i krigen mot Assad som har sterke knytninger til bl.a Hizbolla. Et tankekors at når Israel kjemper mot samme onde kreftene blir det hylekor med ord som ikke har rot i virkeligheten (apartheid f.eks). Endret 25. september av Julebrunost . 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet 25. september #233 Del Skrevet 25. september Julebrunost skrev (59 minutter siden): Flere enn 500.000 mennesker er drept i Syria til nå, i krigen mot Assad som har sterke knytninger til bl.a Hizbolla. Et tankekors at når Israel kjemper mot samme onde kreftene blir det hylekor med ord som ikke har rot i virkeligheten (apartheid f.eks). Hva kaller du farget kode system på pass, sjekk punkter, murer, hinder av ambulanser, ulik tilgang til helse hjelp,ulike rettssystem, ulike låne vilkår, ulike eiendomsrettigheter, ulike utdanningsmuligheter og hinder av ferdsel om ikke apartheid? Ta en sjekk av realiteten og forstå at Israel er en stat for de få og representerer ikke jøder, men sionisme. Dette er dokumentert opp og ned i mente i over 78 år både av mennesker i og utenfor Israel. Om andre dreper andre- så handler det om at Israel har begått igjen et lovbrudd med å rigge eksplosiver i personsøkere, radioer og hvem vet hva annet med mål om terror. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet 25. september #234 Del Skrevet 25. september OconMissy skrev (9 timer siden): Da burde de kanskje vurdert å ikke drive terror hele tiden da kanskje..? Så hadde de sluppet blokade og alt mulig du ramser opp her. Kan umulig å ha vært smart å utføre 7 oktober heller.. det at de feiret i gatene osv. Også har de disse gislene de stjal også.. sier seg selv at det er å starte en ny krig.. Finnes ikke unnskyldninger for å drive folkemord, etnisk rensing eller angrep i andres land. Israel kan ikke gjøre som det vil. Hør gjerne alle som snakket i UN i går- det er ikke lengre tvil at Israel er på vei til å stå alene. Håper alle ord blir fulgt opp med sanksjoner mot landet og straff mot medlemmene av Knesset som har begått alle lovbrudd over det siste året. Sammen med Hamas som og gjord en krigsforbrytelse 7. oktober. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 25. september #235 Del Skrevet 25. september Motstrømmen skrev (1 time siden): Finnes ikke unnskyldninger for å drive folkemord, etnisk rensing eller angrep i andres land. Israel kan ikke gjøre som det vil. Hør gjerne alle som snakket i UN i går- det er ikke lengre tvil at Israel er på vei til å stå alene. Håper alle ord blir fulgt opp med sanksjoner mot landet og straff mot medlemmene av Knesset som har begått alle lovbrudd over det siste året. Sammen med Hamas som og gjord en krigsforbrytelse 7. oktober. UN er helt på tur. Det har de vist gang på gang. En vits rett og slett! Nå vet jeg at du ikke mener Israel skulle stått på kartet engang, så du ville vel hørt om selv Hitler hadde kritisert Israel. Det er ikke folkemord eller etnisk rensning. Holocaust derimot var nettopp det. 7. okt var et forsøk på det, men jødene har lært, og kommer ikke til å sitte stille i båten mens de blir drept og etnisk renset fra sitt eget land. Hvis pal slutter å sende raketter, selvmordsbombere og terrorister over til Israel, samt leverer gisler tilbake, så vil nok Israel slutte å å kjempe mot dem. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 25. september #236 Del Skrevet 25. september OconMissy skrev (35 minutter siden): UN er helt på tur. Det har de vist gang på gang. En vits rett og slett! Nå vet jeg at du ikke mener Israel skulle stått på kartet engang, så du ville vel hørt om selv Hitler hadde kritisert Israel. Det er ikke folkemord eller etnisk rensning. Holocaust derimot var nettopp det. 7. okt var et forsøk på det, men jødene har lært, og kommer ikke til å sitte stille i båten mens de blir drept og etnisk renset fra sitt eget land. Hvis pal slutter å sende raketter, selvmordsbombere og terrorister over til Israel, samt leverer gisler tilbake, så vil nok Israel slutte å å kjempe mot dem. UN støtter "the death cult". Bacteria fant en utrolig god sida, stor sett, de oversetter speech, etc.. fra Midt-Østen, Sør Asia, etc.. bare se : https://www.memri.org/tv/kuwaiti-islamic-scholar-muslim-brotherhood-leader-tareq-suwaidan-jihad-israel-eliminate-martyrs-gaza 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 25. september #237 Del Skrevet 25. september Motstrømmen skrev (På 24.9.2024 den 15.27): Norge er sekulært. Verdigrunnlaget forblir vår kristne og humanistiske arv. Denne grunnlov skal sikre demokratiet, rettsstaten og menneskerettighetene. Siste versjon av Norges grunnlov 2012….. Opprinnelig 1814 var det slått fast at vi var protestanter, og den forbød visse ktolikker og alle jøder adgang til riket. Ja, vi er et sekulært land, vi har religionsfrihet, men vi har grunnlovfestet kristne verdier i vår grunnlov, vi har kristenkors i vårt flagg, og vi har stadige diskusjoner om K i KRLE. Våre butikker er stengt på søndager. Israel er også en sekulær stat, med religionsfrihet. «will uphold the full social and political equality of all its citizens, without distinction of race, creed or sex; will guarantee full freedom of conscience, worship, education and culture; will safeguard the sanctity and inviolability of the shrines and Holy Places of all religions;» De har en David stjerne i sitt flagg, og deres hviledag er på lørdagen. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 25. september Forfatter #238 Del Skrevet 25. september Madame Butterfly skrev (40 minutter siden): Verdigrunnlaget forblir vår kristne og humanistiske arv. Denne grunnlov skal sikre demokratiet, rettsstaten og menneskerettighetene. Siste versjon av Norges grunnlov 2012….. Opprinnelig 1814 var det slått fast at vi var protestanter, og den forbød visse ktolikker og alle jøder adgang til riket. Ja, vi er et sekulært land, vi har religionsfrihet, men vi har grunnlovfestet kristne verdier i vår grunnlov, vi har kristenkors i vårt flagg, og vi har stadige diskusjoner om K i KRLE. Våre butikker er stengt på søndager. Israel er også en sekulær stat, med religionsfrihet. «will uphold the full social and political equality of all its citizens, without distinction of race, creed or sex; will guarantee full freedom of conscience, worship, education and culture; will safeguard the sanctity and inviolability of the shrines and Holy Places of all religions;» De har en David stjerne i sitt flagg, og deres hviledag er på lørdagen. Akkurat. Det var det jeg prøvde å si i min kommentar til @Motstrømmen. Man kan ikke viske vekk den formidable påvirkningen kristendommen har hatt på Norge kulturelt. På samme vis som man ikke kan viske judaismen bort fra Israel. I tillegg er jøder også en etnisk gruppe. Jeg har begynt å lure på om det er bibelhistorien som kanskje blurrer litt bildet her. Skal ikke se bort fra at den kristne arven vår lurer noen til å ha en forestilling om at jøder skal oppføre seg «helligere» enn andre. aka legge seg ned og dø i stedet for å forsvare seg når folk prøver å drepe de. 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 25. september #239 Del Skrevet 25. september Kristendommen var bedre enn det som var før (Åsatro var en krigerreligion), men jeg tenker at neste utviklingstrinn er et sekulært samfunn. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
JaVel Skrevet 26. september #240 Del Skrevet 26. september Apis skrev (På 24.9.2024 den 23.19): Det blir jo importert et jødehat hit, av folk som har blitt fordrevet på grunn av Israels kolonialisme. Nå er det slik at det er få palestinere til Norge, de er bare noen få tilfeller av innvandring. Og hvis det er noen som bedriver kolonialisme så må det være mange muslimske land, det er nesten ingen jøder og kristne igjen i disse landene. 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå