Gå til innhold

Personsøkere/mobiler eksploderer i Libanon, 1000 Hezbollah skadet.

Bacteria

Anbefalte innlegg

Motstrømmen skrev (7 minutter siden):

Jøder kan bo i hele verden, men det betyr ikke at staten Israel som den står nå med sionistisk koloniserings ideologi har bærekraftig levedyktighet, det viser seg jo gang på gang.  Om jødene ønsker seg sees i Jerusalem til Messiah kommer . Sist jeg sjekket har han ikke det. Og sionismen representer ikke jøder, det kommer fra jødene selv som om og om igjen sier IKKE I MITT NAVN! Ikke bland kolonisering med religion, om vi kalte det kristne korstog, så handlet det bare om makt og kolonisering av land med rikdom. Sionisme er også i førsteomgang skapt av kristendomen. 

Så jøder kan bo i hele verden men det er uhørt at det skal eksistere 1- en jødisk stat.? Hvor mange land har muslimene? Hvor mange er kristne? (Jeg regner for enkelhets skyld fex Norge for et kristent land, og både deg og meg som «kristne» gitt at vi har kristen kulturbakgrunn)

Du er sikkert også klar over at det å være jøde ikke kun går på det religiøse. Siden det er noe så spesielt som en etnoreligion går det helt fint å være jøde og ateist. 

Sionisme er jo bare jødenes ønske om et eget land, og det har de nå enten man er uenig eller enig. Dette snakket om å avvikle Israel er jo bare tull. Det er faktisk helt uhørt, og ja, det er antisemmitisme. Da må man nesten da det helt ut og si at INGEN land eller grenser har behov for å eksistere. Og det er det jo noen som gjør. 

• Liker 5
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bacteria skrev (8 minutter siden):

Så jøder kan bo i hele verden men det er uhørt at det skal eksistere 1- en jødisk stat.? Hvor mange land har muslimene? Hvor mange er kristne? (Jeg regner for enkelhets skyld fex Norge for et kristent land, og både deg og meg som «kristne» gitt at vi har kristen kulturbakgrunn)

Du er sikkert også klar over at det å være jøde ikke kun går på det religiøse. Siden det er noe så spesielt som en etnoreligion går det helt fint å være jøde og ateist. 

Sionisme er jo bare jødenes ønske om et eget land, og det har de nå enten man er uenig eller enig. Dette snakket om å avvikle Israel er jo bare tull. Det er faktisk helt uhørt, og ja, det er antisemmitisme. Da må man nesten da det helt ut og si at INGEN land eller grenser har behov for å eksistere. Og det er det jo noen som gjør. 

Norge er sekulært. Og nei, teknisk sett har ingen land rett å eksistere, iht. til religion så er det vel fåtall teokrati styre,  Vatikanen og Iran,  når jeg skriver etno stat- så er det et folk over et annet- som jøder over andre/ Hvite over sorte (gamle USA) --. Samme å definere hva er en sionist, når meste parten er  kristne , sekulære  og er overtallig enn jøder som identifiserer seg som sionist. Synnes Israelisme filmen forklarer hvordan sionismen foringer det å være jødisk veldig bra. Anbefaler å se den. Det er uhørt at de fordrev, drepte og etnisk rensket palestinsk område for å lage en etno stat ja og at de forsetter den dag i dag. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motstrømmen skrev (34 minutter siden):

Jøder kan bo i hele verden, men det betyr ikke at staten Israel som den står nå med sionistisk koloniserings ideologi har bærekraftig levedyktighet, det viser seg jo gang på gang.  Om jødene ønsker seg sees i Jerusalem til Messiah kommer . Sist jeg sjekket har han ikke det. Og sionismen representer ikke jøder, det kommer fra jødene selv som om og om igjen sier IKKE I MITT NAVN! Ikke bland kolonisering med religion, om vi kalte det kristne korstog, så handlet det bare om makt og kolonisering av land med rikdom. Sionisme er også i førsteomgang skapt av kristendomen. 

hvordan skal du forklare dette til Israeler som er født og har bodd der i flere generasjoner. Den 20 åring som er født i Israel, er det hun eller han sin skyld, det som skjedde i 1948, uansett hvordan man ser på det ?

• Liker 5
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motstrømmen skrev (10 minutter siden):

Norge er sekulært. Og nei, teknisk sett har ingen land rett å eksistere, iht. til religion så er det vel fåtall teokrati styre,  Vatikanen og Iran,  når jeg skriver etno stat- så er det et folk over et annet- som jøder over andre/ Hvite over sorte (gamle USA) --. Samme å definere hva er en sionist, når meste parten er  kristne , sekulære  og er overtallig enn jøder som identifiserer seg som sionist. Synnes Israelisme filmen forklarer hvordan sionismen foringer det å være jødisk veldig bra. Anbefaler å se den. Det er uhørt at de fordrev, drepte og etnisk rensket palestinsk område for å lage en etno stat ja og at de forsetter den dag i dag. 

Hva mener du med det i midten der… «meste parten er kristne, sekulære og er overtallige enn jøder som identifiserer seg som sionist»?

Snakker du nå om Israel, Palestina eller hva?

Jeg identifiserer meg som nordmann, hvorfor er det så annerledes enn jøder som identifiserer seg med Israel?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bacteria skrev (19 minutter siden):

Hva mener du med det i midten der… «meste parten er kristne, sekulære og er overtallige enn jøder som identifiserer seg som sionist»?

Snakker du nå om Israel, Palestina eller hva?

Jeg identifiserer meg som nordmann, hvorfor er det så annerledes enn jøder som identifiserer seg med Israel?

Fordi jeg snakker om sionismen ikke jøder. Sionisme er ideologi. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bacteria skrev (4 timer siden):

Hvorfor ønsker du ikke at det skal bo jøder i Norge? Heller jødisk re  innvandring til Europa,  en ikke kompatibel innvandring av Hamas spirer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (4 minutter siden):

Hvorfor ønsker du ikke at det skal bo jøder i Norge? Heller jødisk re  innvandring til Europa,  en ikke kompatibel innvandring av Hamas spirer.

Det er da virkelig ikke det han skriver? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (17 minutter siden):

Det er da virkelig ikke det han skriver? 

Hvorfor støtte en heftig jødisk emigrasjon,  fra Europa?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (Akkurat nå):

Hvorfor støtte en heftig jødisk emigrasjon,  fra Europa?

Hvorfor ikke? Særlig i Frankrike blir jøder utsatt for hets og forfølgelse, stort sett fra muslimske immigranter. Hvis jeg hadde vært jøde i Europa hadde nok flytting til Israel vært i mine tanker. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (16 minutter siden):

Hvorfor ikke? Særlig i Frankrike blir jøder utsatt for hets og forfølgelse, stort sett fra muslimske immigranter. Hvis jeg hadde vært jøde i Europa hadde nok flytting til Israel vært i mine tanker. 

Smart da, å bytte ut den jødiske befolkningen med muslimske immigranter, en å gjøre noe med hetsen og forfølgelsen den jødiske minoriteten opplever. Litt som å feie problemet under teppet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (8 minutter siden):

Smart da, å bytte ut den jødiske befolkningen med muslimske immigranter, en å gjøre noe med hetsen og forfølgelsen den jødiske minoriteten opplever. Litt som å feie problemet under teppet. 

Jøder er å foretrekke, uten tvil. De har bodd her lenge og er norske. Men hvordan skal vi beskytte den jødiske befolkningen, de må jo gjøre jo minst mulig av seg, for å slippe hets og hat? Den muslimske befolkningen er langt større, og har en helt annen kultur og mange integrerer seg dårlig. Da Israel invaderte Gaza etter terrorangrepet var det store demonstrasjoner for palestinere, men da noen ville demonstrere for Israel ble de angrepet, og måtte beskyttes av politiet. Var ikke mye talefrihet der. 

Endret av JaVel
  • Liker 4
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

JaVel skrev (6 minutter siden):

Jøder er å foretrekke, uten tvil. De har bodd her lenge og er norske. Men hvordan skal vi beskytte den jødiske befolkningen, de må jo gjøre jo minst mulig av seg, for å slippe hets og hat? Den muslimske befolkningen er langt større, og har en helt annen kultur og mange integrerer seg dårlig. Da Israel invaderte Gaza etter terrorangrepet var det store demonstrasjoner for palestinere, men da noen ville demonstrere for Israel ble de angrepet, og måtte beskyttes av politiet. Var ikke mye talefrihet der. 

Bortsett fra at Israel  kan slutte å utføre menneskerett krenkende handlinger, så kan vi begynne med å forby Moskeer, finansiert av regimer vi ikke liker å sammenligne oss med. Disse angrepene var det vel mest sinte unge muslimske menn som utførte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

JaVel skrev (47 minutter siden):

Ja, det kan jeg bekrefte. Franske Jøder som har ALDRI laget et eneste problem, som har bodd i Frankrike i flere generasjoner og som nå har flyttet eller vurdere å flytte fordi de blir rett og slett redde ! Det er kvalmt.  Og de fleste vet hvem som er bak angrepene og trusler.

" 1,676 antisemitic acts in 2023, compared with 436 the previous year" 
https://www.theguardian.com/world/article/2024/jun/20/jews-questioning-their-future-in-france-amid-fears-about-rise-in-extremism

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motstrømmen skrev (På 23.9.2024 den 23.34):

Om Russland skulle ta Norge...hadde ikke du gjort motstand eller lagt deg ned som flink bisk mens historien din blir slettet? Ukraina har gjort massiv motstand mot Russland på mange ulike måter, før denne krigen hadde de år med voldelig protester mot Russisk korrupte ledere.

Jeg hadde tatt med meg ungen min og flyktet, heller enn å bruke ungen min som martyr fordi å bo AKKURAT HER er viktige enn alt annet. 

Endret av Elaine Marley
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (1 time siden):

Hadde jeg vært jødisk, ville jeg med 2. verdenskrig i mine tanker, absolutt flyttet til Israel hvor vi hadde hatt mulighet til å forsvare oss (selv om verden er uenig i forsvaret).

Som nordmann ønsker jeg heller jødiske enn muslimske folk i Norge. Men alt i alt er jeg for at vi skal være veldig forsiktig med innvandring hit fra helt andre kulturer. Så det er hva jeg håper for vårt land i fremtiden.

• Liker 4
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

OconMissy skrev (13 minutter siden):

Hadde jeg vært jødisk, ville jeg med 2. verdenskrig i mine tanker, absolutt flyttet til Israel hvor vi hadde hatt mulighet til å forsvare oss (selv om verden er uenig i forsvaret).

Som nordmann ønsker jeg heller jødiske enn muslimske folk i Norge. Men alt i alt er jeg for at vi skal være veldig forsiktig med innvandring hit fra helt andre kulturer. Så det er hva jeg håper for vårt land i fremtiden.

Jeg tenker at vi Europeere også både har et ansvar å sikre minoriteter trygge leveforhold og samtidig må vi kjempe for demokratiet hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (På 24.9.2024 den 22.47):

Allikevel forstår du ikke jødenes behov for en egen stat de kan og må beskytte??

Endret av Elaine Marley
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Apis skrev (7 minutter siden):

Jeg tenker at vi Europeere også både har et ansvar å sikre minoriteter trygge leveforhold og samtidig må vi kjempe for demokratiet hver dag.

Det er jødene som er minoritet. Ikke pal-araberne som har «folket sitt» på alle kanter!

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TomSawyer skrev (På 22.9.2024 den 19.55):

Jeg har sagt det før men den eneste måten det kan bli fred i midtøsten på er at presteregimet i Teheran blir fjernet .

Har du glemt at Israel har et tilsvarende «prestestyre» med ultraortodokse jøder i regjeringen ?

En liten gruppe unnasluntrere som har altfor stor makt og innflytelse….

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...