Surpomp Skrevet 22. september #181 Del Skrevet 22. september Smos1 skrev (3 minutter siden): Ser Israel hevder de ikke er involvert.. meg bekjent er de de eneste som har motiv og muskler nok til å gjennomføre en slik operasjon, hvis de nå skal hevde sin uskyld er det hvertfall nærliggende å tro at de vil legge skylda på nordmannen Svartskjortene i Israel vil selvfølgelig forsøke å lyve seg vekk fra faktum. Dette er ondskap satt i system. På denne måten blir det ikke fred de neste 100 årene heller. Skulle nesten tro at begge parter er suicidale….. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 22. september #182 Del Skrevet 22. september Surpomp skrev (6 timer siden): Svartskjortene i Israel vil selvfølgelig forsøke å lyve seg vekk fra faktum. Dette er ondskap satt i system. På denne måten blir det ikke fred de neste 100 årene heller. Skulle nesten tro at begge parter er suicidale….. Jeg har sagt det før men den eneste måten det kan bli fred i midtøsten på er at presteregimet i Teheran blir fjernet . Det er allerede et pågående opprør mot islamiststyret der og trykket kommer til å øke fordi Israel setter Iran under mer og mer press nå. Israelerne er lynsmarte og de kommer neppe til å la denne muligheten gå fra seg til å unngå at prestetyrannene får atomvåpen. Jeg tror ikke denne konflikten er over før Iran står på hodet. 6 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 23. september #183 Del Skrevet 23. september Surpomp skrev (På 22.9.2024 den 13.43): Svartskjortene i Israel vil selvfølgelig forsøke å lyve seg vekk fra faktum. Dette er ondskap satt i system. På denne måten blir det ikke fred de neste 100 årene heller. Skulle nesten tro at begge parter er suicidale….. Tror Hizbollah allerede har sørget for at det ikke ble fred lenge før disse dingsene eksploderte.. jeg mener, du har fått med deg alt de har drevet med i alle disse mndene? 12 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 23. september #184 Del Skrevet 23. september OconMissy skrev (1 time siden): Tror Hizbollah allerede har sørget for at det ikke ble fred lenge før disse dingsene eksploderte.. jeg mener, du har fått med deg alt de har drevet med i alle disse mndene? Jeg kan ikke svare for vedkommende som spør, men det er langt fra alle som får med seg særlig mye. Jeg kjenner flere som ikke har fått med seg at Hezbollah har bombet Israel daglig fra og med 8. oktober. Da Iran angrep Israel i April var det en venninne av meg som var helt uforstående til det, hun hadde 0 kjennskap til Iran sin rolle i Hamas sitt angrep på Israel. Jeg forklarte så godt jeg kunne, så lenge interessen var der. Hun fokuserer lite på konflikten som helhet, men hun snakker ofte om skadde og døde barn hun har sett på TV. Om jeg hadde spurt henne i dag, så hadde hun sikkert glemt hva jeg fortalte om Iran. Poenget mitt er bare at det er veldig mange som ikke har fått med seg hva som skjer på grensen mot Libanon. Jeg kjenner flere. Det er også mange som ikke fikk med seg rakett angrep fra Gaza mot Israel, de tror det «bare» var terroristene som kom over gjerdet den ene dagen. Det er også mange som ikke hadde fått med seg om Israels interne flyktninger. Var en som sa til meg, «De hører vi ikke så mye om». Det er mye feil med mediedeknnngen av denne krigen her i landet. Når utdannede folk som leser aviser, og/eller hører på radio hver eneste dag ikke får nyhetene presentert, eller får nyhetene presentert på en slik måte at det fester seg. Mye galt med dekningen, det et på grensen til løgn. Folk føler seg opplyst og informert, og uttaler seg bastant, men ofte har de ikke kunnskap, om faktiske hendelser. 9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet 23. september #185 Del Skrevet 23. september Isambard skrev (På 17.9.2024 den 23.55): Den største skandalen er at Libanon aksepterer at Hizbollah eksisterer. Hva er det for noe? Libanon var en gang et moderne, sivilisert land med maktdeling mellom kristne og muslimer. Så får de en drittbevegelse (Hizbollah) med egen hær som som starter krig på egen hånd helt utenfor demokratisk kontroll. En stat i staten. Skulle Norge tålt at en gjeng apehjerner bygget opp en privat hær og startet krig mot Sverige eller Russland? Helt på siden av demokratiet? Hizbollah har ingen legitimitet. Ingen sympati fra meg. Barth Eide får mene hva han vil. Norge skapte mange ulike grupper under okkupasjon. De agerte på egenhånd og laget større grupper med mobilisering gjennom svært mager kommunikasjon midler. Så når man er under kontroll, trusler og militær makt så gjør man motstand. Skulle ønske folk leste historie. Så lenge Israel er en trussel for alle land rundt, vil grupper forsette å gjøre motstand. Om Russland skulle ta Norge...hadde ikke du gjort motstand eller lagt deg ned som flink bisk mens historien din blir slettet? Ukraina har gjort massiv motstand mot Russland på mange ulike måter, før denne krigen hadde de år med voldelig protester mot Russisk korrupte ledere. Israel er skapt av og er enda en terror organisasjon. Med å bryte alle lover, slik som med å putte sprengstoff og produksjon av allemannseie av teknologi som også sivile blir skadet og drept av. Ikke første gang Israel begår slik terror i andre land rettet for å skape frykt, sivil skade og død og dermed er selve definisjon av terrorist. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 23. september Forfatter #186 Del Skrevet 23. september (endret) Madame Butterfly skrev (20 minutter siden): Jeg kan ikke svare for vedkommende som spør, men det er langt fra alle som får med seg særlig mye. Jeg kjenner flere som ikke har fått med seg at Hezbollah har bombet Israel daglig fra og med 8. oktober. Da Iran angrep Israel i April var det en venninne av meg som var helt uforstående til det, hun hadde 0 kjennskap til Iran sin rolle i Hamas sitt angrep på Israel. Jeg forklarte så godt jeg kunne, så lenge interessen var der. Hun fokuserer lite på konflikten som helhet, men hun snakker ofte om skadde og døde barn hun har sett på TV. Om jeg hadde spurt henne i dag, så hadde hun sikkert glemt hva jeg fortalte om Iran. Poenget mitt er bare at det er veldig mange som ikke har fått med seg hva som skjer på grensen mot Libanon. Jeg kjenner flere. Det er også mange som ikke fikk med seg rakett angrep fra Gaza mot Israel, de tror det «bare» var terroristene som kom over gjerdet den ene dagen. Det er også mange som ikke hadde fått med seg om Israels interne flyktninger. Var en som sa til meg, «De hører vi ikke så mye om». Det er mye feil med mediedeknnngen av denne krigen her i landet. Når utdannede folk som leser aviser, og/eller hører på radio hver eneste dag ikke får nyhetene presentert, eller får nyhetene presentert på en slik måte at det fester seg. Mye galt med dekningen, det et på grensen til løgn. Folk føler seg opplyst og informert, og uttaler seg bastant, men ofte har de ikke kunnskap, om faktiske hendelser. Sant. De fleste får bare med seg kilder som NRK, VG og TikTok. Nå er det mange som tror at Israel er i krig mot Libanon. De skjønner ikke at hezbollah ikke er Libanon. De er I Libanon. Mange libanesere som er imot hezbollah, men de makter ikke å gå dem ut. Hezbollah har på mange måter kapret Libanon. Endret 23. september av Bacteria 6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
OconMissy Skrevet 24. september #187 Del Skrevet 24. september Motstrømmen skrev (3 timer siden): Norge skapte mange ulike grupper under okkupasjon. De agerte på egenhånd og laget større grupper med mobilisering gjennom svært mager kommunikasjon midler. Så når man er under kontroll, trusler og militær makt så gjør man motstand. Skulle ønske folk leste historie. Så lenge Israel er en trussel for alle land rundt, vil grupper forsette å gjøre motstand. Om Russland skulle ta Norge...hadde ikke du gjort motstand eller lagt deg ned som flink bisk mens historien din blir slettet? Ukraina har gjort massiv motstand mot Russland på mange ulike måter, før denne krigen hadde de år med voldelig protester mot Russisk korrupte ledere. Israel er skapt av og er enda en terror organisasjon. Med å bryte alle lover, slik som med å putte sprengstoff og produksjon av allemannseie av teknologi som også sivile blir skadet og drept av. Ikke første gang Israel begår slik terror i andre land rettet for å skape frykt, sivil skade og død og dermed er selve definisjon av terrorist. Vær så snill. Dette er rett og slett løgn. Det er landene rundt som konstant er en trussel mot nettopp Israel. I tillegg er de spekket med diverse terrororganisasjoner. Er du for disse egentlig? For dette kaller jeg et forsvar av Hamas og Hizbollah! Israel ble dannet ja. Etter 1 verdenskrig ble Jordan, Syria, Lebanon og Irak dannet. Skal vi snakke om Pakistan? Skal vi snakke om lover, så kan vi jo først snakke om hvordan Hamas styrer nede i Gaza. Hvor mange som må flykte fordi de er homofile for eksempel. Mange drar faktisk til Israel av denne grunnen. Skal vi snakke om 7.10? På toppen av alt dette har Israel blitt angrepet gang på gang av naboland og Palestina.. Da må man faktisk forvare seg! 6 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet 24. september #188 Del Skrevet 24. september OconMissy skrev (3 timer siden): Vær så snill. Dette er rett og slett løgn. Det er landene rundt som konstant er en trussel mot nettopp Israel. I tillegg er de spekket med diverse terrororganisasjoner. Er du for disse egentlig? For dette kaller jeg et forsvar av Hamas og Hizbollah! Israel ble dannet ja. Etter 1 verdenskrig ble Jordan, Syria, Lebanon og Irak dannet. Skal vi snakke om Pakistan? Skal vi snakke om lover, så kan vi jo først snakke om hvordan Hamas styrer nede i Gaza. Hvor mange som må flykte fordi de er homofile for eksempel. Mange drar faktisk til Israel av denne grunnen. Skal vi snakke om 7.10? På toppen av alt dette har Israel blitt angrepet gang på gang av naboland og Palestina.. Da må man faktisk forvare seg! Vi kan godt snakke om aksen av motstand. Hvor, når og hvorfor oppstod den? Hamas er direkte resultat av okkupasjon av Palestina. Det samme er Hizbollah av samme okkupasjonen av Israel i Libanon begge fundament i 1985. Men hvor oppsto denne type motstand? Når Sovjet gikk inn i Afghanistan og mennesker som samlet seg med en god del fremmed krigere støttet av USA, de ble det som kalles Al qaida. Mesteparten av krigerene søkte tilflukt i Pakistan. Igjen som et resultat av vestens imperialisme som bombet landet deres i stykker. Er jeg enig i ekstremisme. Nei, men forstår hvordan det opp står. Israel eksistens har skapt krig, og er vestens utpost i vest Asia. Det har sammenheng og de har rett til å motsette seg en okkupasjon. Og ja, Israel kan forsvare seg, men ikke stjele land( ulovlig bosetting) eller begå etnisk rensing( drive 700000 ut av okkupert område av Palestina/ Israel) sammen med pågående folkemord. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 24. september #189 Del Skrevet 24. september Motstrømmen skrev (19 minutter siden): Vi kan godt snakke om aksen av motstand. Hvor, når og hvorfor oppstod den? Hamas er direkte resultat av okkupasjon av Palestina. Det samme er Hizbollah av samme okkupasjonen av Israel i Libanon begge fundament i 1985. Men hvor oppsto denne type motstand? Når Sovjet gikk inn i Afghanistan og mennesker som samlet seg med en god del fremmed krigere støttet av USA, de ble det som kalles Al qaida. Mesteparten av krigerene søkte tilflukt i Pakistan. Igjen som et resultat av vestens imperialisme som bombet landet deres i stykker. Er jeg enig i ekstremisme. Nei, men forstår hvordan det opp står. Israel eksistens har skapt krig, og er vestens utpost i vest Asia. Det har sammenheng og de har rett til å motsette seg en okkupasjon. Og ja, Israel kan forsvare seg, men ikke stjele land( ulovlig bosetting) eller begå etnisk rensing( drive 700000 ut av okkupert område av Palestina/ Israel) sammen med pågående folkemord. Dette er jo faktafeil så det holder. 300.000 palestinere kom fra Jordan og destabiliserte Libanon, angrep Israel og dannet senere Hizbolla. Israel angrep ikke først, de forsvarte seg. 5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 24. september #190 Del Skrevet 24. september Motstrømmen skrev (7 timer siden): Norge skapte mange ulike grupper under okkupasjon. De agerte på egenhånd og laget større grupper med mobilisering gjennom svært mager kommunikasjon midler. Så når man er under kontroll, trusler og militær makt så gjør man motstand. Skulle ønske folk leste historie. Så lenge Israel er en trussel for alle land rundt, vil grupper forsette å gjøre motstand. Om Russland skulle ta Norge...hadde ikke du gjort motstand eller lagt deg ned som flink bisk mens historien din blir slettet? Ukraina har gjort massiv motstand mot Russland på mange ulike måter, før denne krigen hadde de år med voldelig protester mot Russisk korrupte ledere. Israel er skapt av og er enda en terror organisasjon. Med å bryte alle lover, slik som med å putte sprengstoff og produksjon av allemannseie av teknologi som også sivile blir skadet og drept av. Ikke første gang Israel begår slik terror i andre land rettet for å skape frykt, sivil skade og død og dermed er selve definisjon av terrorist. Du kan godt mene Libanon hadde god grunn til å ensidig angripe nabolandet 8 oktober, men det burde vært styrt av regjeringen i Libanon. Ikke en hær som er styrt av Iran og opererer utenfor statlige og demokratisk kontroll. Israel trakk seg ut for 24 år siden. Hizbollah er ingen motstandsgruppe som kjemper mot en okkupant. Hizbollah spiller butthurt for at de ikke kunne bombe Israel 8. oktober uten at Israel tar igjen. Jeg tror desverre Israel kommer til å slå overdrevent hardt tilbake og utføre krigsforbrytelser. Det er det Iran (unnskyld, Hizbollah) ønsker. Det at Israel er et skurk betyr ikke at Hizbollah er en helt. 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 24. september Forfatter #191 Del Skrevet 24. september Motstrømmen skrev (55 minutter siden): Vi kan godt snakke om aksen av motstand. Hvor, når og hvorfor oppstod den? Hamas er direkte resultat av okkupasjon av Palestina. Det samme er Hizbollah av samme okkupasjonen av Israel i Libanon begge fundament i 1985. Men hvor oppsto denne type motstand? Når Sovjet gikk inn i Afghanistan og mennesker som samlet seg med en god del fremmed krigere støttet av USA, de ble det som kalles Al qaida. Mesteparten av krigerene søkte tilflukt i Pakistan. Igjen som et resultat av vestens imperialisme som bombet landet deres i stykker. Er jeg enig i ekstremisme. Nei, men forstår hvordan det opp står. Israel eksistens har skapt krig, og er vestens utpost i vest Asia. Det har sammenheng og de har rett til å motsette seg en okkupasjon. Og ja, Israel kan forsvare seg, men ikke stjele land( ulovlig bosetting) eller begå etnisk rensing( drive 700000 ut av okkupert område av Palestina/ Israel) sammen med pågående folkemord. Nå får du gi deg. Libanon var et overveiende kristent land, ble kalt Midtøstens Paris. Hezbollah er en stat i staten i Libanon, de er fremmede som har embedded seg der, opererer på egen hånd. De har kapret Libanon, er destruktive og ødelegger landet. Alt som står i hodet på dem er å ødelegge Israel/«Yahud». En bekjent tjenestegjorde i UNIFIL på 80-tallet. Han jublet da pagerne eksploderte. 6 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 24. september #192 Del Skrevet 24. september (endret) Motstrømmen skrev (1 time siden): Vi kan godt snakke om aksen av motstand. Hvor, når og hvorfor oppstod den? Hamas er direkte resultat av okkupasjon av Palestina. Det samme er Hizbollah av samme okkupasjonen av Israel i Libanon begge fundament i 1985. Men hvor oppsto denne type motstand? Når Sovjet gikk inn i Afghanistan og mennesker som samlet seg med en god del fremmed krigere støttet av USA, de ble det som kalles Al qaida. Mesteparten av krigerene søkte tilflukt i Pakistan. Igjen som et resultat av vestens imperialisme som bombet landet deres i stykker. Er jeg enig i ekstremisme. Nei, men forstår hvordan det opp står. Israel eksistens har skapt krig, og er vestens utpost i vest Asia. Det har sammenheng og de har rett til å motsette seg en okkupasjon. Og ja, Israel kan forsvare seg, men ikke stjele land( ulovlig bosetting) eller begå etnisk rensing( drive 700000 ut av okkupert område av Palestina/ Israel) sammen med pågående folkemord. Det oppsto motstandsgrupper i Norge også, men de var styrt av regjeringen i London* De lagde ikke en egen hær etter at krigen var slutt og en stat ved siden av staten. De fortsatte ikke å angripe Tyskland på egenhånd 24 år etter at tyskerne hadde trukket seg ut. * Unntaket var kommunistiske motstandsgrupper, men de fikk heller ingen anerkjennelse etter krigen. Endret 24. september av Isambard 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 24. september #193 Del Skrevet 24. september Okkupasjonen fra Israel kom av stadige angrep, og de opprettet sikkerhetssoner. Israel begynte ikke å angripe Libanon, men omvendt. Interessant hvordan pro-pal konsekvent velger å starte tidsregningen etter hvordan det passer med eget narrativ. 6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet 24. september #194 Del Skrevet 24. september Isambard skrev (2 timer siden): Du kan godt mene Libanon hadde god grunn til å ensidig angripe nabolandet 8 oktober, men det burde vært styrt av regjeringen i Libanon. Ikke en hær som er styrt av Iran og opererer utenfor statlige og demokratisk kontroll. Israel trakk seg ut for 24 år siden. Hizbollah er ingen motstandsgruppe som kjemper mot en okkupant. Hizbollah spiller butthurt for at de ikke kunne bombe Israel 8. oktober uten at Israel tar igjen. Jeg tror desverre Israel kommer til å slå overdrevent hardt tilbake og utføre krigsforbrytelser. Det er det Iran (unnskyld, Hizbollah) ønsker. Det at Israel er et skurk betyr ikke at Hizbollah er en helt. Enig at Israel er en skurk, tyv, okkupant og enig at alle typer ideologier som styrer på samme måte er like ille. Som Iran og Maynemar osv. kan putte på USA her og med fremvoksende Angelisk Kristen nasjonalisme ( religions basert nasjonalisme /fashisme med høyre ekstrem holdning av overlegenhet ). Men jeg er ganske så sikker, hadde Israel / USA valg diplomati. Så hadde ikke Hutiene og Hizbollah samlet seg som en motstand mot Israels pågående folkemord og videre okkupasjon av Palestina. Og ikke minst hadde ikke 16 000 barn blitt drept- 80% av land teppebombet og gisler på begge sider fri satt levende. Så kunne man ha fortsatt den dialogen som nå er kommet fram med ulovlige bosettere ut av Palestina innen 12 måneder og gi palestinere reelt en stat med selvbestemmelse. Rart at faktisk diplomati har større effekt en 70 tonn bomber! Israel er skyld i å tro at de kan undertrykke og stjele land uten reaksjon. Palestinere har rett til å forsvare seg og aksen av motstand støtter oppunder og mot Israel. Og ærlig, ja, hvordan hadde vesten ignorert Palestina om ikke aksen hadde vært med å sette enda større press på resolusjon og at folk våkner til hvem som er ondskapen i smørøyet. Jeg har vært motstander av Israel siden midten av 90 tallet og jo mer jeg lærer det landet å kjenne politisk, verdi sett. retts system , jo mer ønsker jeg dens eksistens avsluttet. Det betyr ikke folket. Men staten Israel slik den står i dag som etno, apartheid og sionistisk koloniserings kult drevet. Ikke ganger det Israeliter, libaneser, palestinere, iranere eller de andre landene rundt. Det må inn sekulært styre og faktisk demokrati. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet 24. september #195 Del Skrevet 24. september Isambard skrev (3 timer siden): Det oppsto motstandsgrupper i Norge også, men de var styrt av regjeringen i London* De lagde ikke en egen hær etter at krigen var slutt og en stat ved siden av staten. De fortsatte ikke å angripe Tyskland på egenhånd 24 år etter at tyskerne hadde trukket seg ut. * Unntaket var kommunistiske motstandsgrupper, men de fikk heller ingen anerkjennelse etter krigen. Min oldefar var ikke styrt av London. Men de organiserte selv motstand gruppe og hjalp jøder i sikkerhet. Min oldemor nektet å skolere barn med prinsipene til okkupantene og avsluttet som lærerinne. Heller ikke den protesten styrt av noe annet enn å motsette seg idealet av imperialisme og kontroll. Historien er viktig å forstå. Hadde også folk i slekten som anga jøder, støttet regime og fikk barn med de i håp om bedre leve vilkår. Nazismen ideal er ikke borte, den har bare nye navn og er økende. Idealet handler om et folk hevet over annet. Hvem de velger å gjør til rotter og umenneskelig gjør endrer seg. Idealet er det samme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 24. september #196 Del Skrevet 24. september Madame Butterfly skrev (13 timer siden): Jeg kan ikke svare for vedkommende som spør, men det er langt fra alle som får med seg særlig mye. Jeg kjenner flere som ikke har fått med seg at Hezbollah har bombet Israel daglig fra og med 8. oktober. Da Iran angrep Israel i April var det en venninne av meg som var helt uforstående til det, hun hadde 0 kjennskap til Iran sin rolle i Hamas sitt angrep på Israel. Jeg forklarte så godt jeg kunne, så lenge interessen var der. Hun fokuserer lite på konflikten som helhet, men hun snakker ofte om skadde og døde barn hun har sett på TV. Om jeg hadde spurt henne i dag, så hadde hun sikkert glemt hva jeg fortalte om Iran. Det er slik det blir når man er ikke spesielt interessert i en konflikt og får se daglig propaganda fra NRK/tv2 nyheter. Jeg ler av og til når jeg ser på nyhetene her. Oppskriften er så lett. La oss si at vi vil i steden at folk skal hate Gaza og føle sympati for Israel : -Vis så mange israelske siviler (spesielt kvinner og barn) som smiler, gråter eller er redd. Få barn til å snakke og fortelle om hva de håper/hva de er redde for. Få Nordmenn til å føle at "det kunne være oss, de er likt oss egentlig " Vis daglig livet i Israel, humaniserer de som mye som mulig. Ikke vise volsomme/sinte menn. Veldig viktig. Nå, vis så lite som mulig siviler fra Gaza. Når man må vise dem. vis kun sinte Hamas medlemmer og siviler som er pro Hamas. Unngå å snakke om tap på de sin sida. and voila.... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 24. september #197 Del Skrevet 24. september Motstrømmen skrev (5 timer siden): Vi kan godt snakke om aksen av motstand. Hvor, når og hvorfor oppstod den? Hamas er direkte resultat av okkupasjon av Palestina. Det samme er Hizbollah av samme okkupasjonen av Israel i Libanon begge fundament i 1985. Men hvor oppsto denne type motstand? Når Sovjet gikk inn i Afghanistan og mennesker som samlet seg med en god del fremmed krigere støttet av USA, de ble det som kalles Al qaida. Mesteparten av krigerene søkte tilflukt i Pakistan. Igjen som et resultat av vestens imperialisme som bombet landet deres i stykker. Er jeg enig i ekstremisme. Nei, men forstår hvordan det opp står. Israel eksistens har skapt krig, og er vestens utpost i vest Asia. Det har sammenheng og de har rett til å motsette seg en okkupasjon. Og ja, Israel kan forsvare seg, men ikke stjele land( ulovlig bosetting) eller begå etnisk rensing( drive 700000 ut av okkupert område av Palestina/ Israel) sammen med pågående folkemord. Kansje på tid til å lese om sivil krig i Libanon som starta i 75 : "The religious diversity of the Lebanese population played a notable role in the lead-up to and during the conflict" "Lebanon's Christian-dominated government had been facing increasing opposition from Muslims, pan-Arabists, and left-wing groups"...." Christians mostly sided with the Western world while Muslims, pan-Arabists, and leftists mostly sided with Soviet-aligned Arab countries. "Fighting between Lebanese Christian militias and Palestinian insurgents (mainly from the Palestine Liberation Organization) began in 1975 and generated an alliance between the Palestinians and Lebanese Muslims, pan-Arabists, and leftists." https://en.wikipedia.org/wiki/Lebanese_Civil_War 2 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 24. september Forfatter #198 Del Skrevet 24. september Israelerne kommer ikke til å dra noen steder. @Motstrømmen. Det er ikke en kolonimakt. Det er ikke svartføttene i Algerie eller britene i India. Det jødiske folket har ingen steder å dra. Kolonisering? Da kan vi like gjerne snakke om panarabismen som har spredd seg utover hele MENA fra 800-tallet. De hadde tom Andalusia. Og det er akkurat det som er saken her. Mange (ikke alle!) av araberne tåler ikke at det ikke er et land i «deres» region som ikke er arabisk. Det er en enorm provokasjon. Du virker å kjenne veldig dårlig mentaliteten i Midtøsten og også blant jødene/israelerne. Du nevner i et innlegg selotene som terrorister. Jada, kjenner til den historien. De siste selotene klora seg fast på fjellfestningen Masada i det første århundre, før de tok kollektivt selvmord. Dette fjellet har fått en mytisk karakter i israelsk bevissthet, nye IDF blir tatt i ed oppå der. Så jødisk tilstedeværelse og den jødiske staten Israel er det bare å venne seg til. Vi får ikke et Masada 2.0. Jødene har ikke ønsket hverandre «neste år i Jerusalem» hver påske i 2000 år bare for å gi opp nå og dra «tilbake til Polen» , eller hvor pokker venstresosialister på internettet ønsker de skal dra. De kommer til å kjempe, uanfektet av hva vi i vesten, demonstranter, media og FN sier. 5 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motstrømmen Skrevet 24. september #199 Del Skrevet 24. september Bacteria skrev (Akkurat nå): Israelerne kommer ikke til å dra noen steder. @Motstrømmen. Det er ikke en kolonimakt. Det er ikke svartføttene i Algerie eller britene i India. Det jødiske folket har ingen steder å dra. Kolonisering? Da kan vi like gjerne snakke om panarabismen som har spredd seg utover hele MENA fra 800-tallet. De hadde tom Andalusia. Og det er akkurat det som er saken her. Mange (ikke alle!) av araberne tåler ikke at det ikke er et land i «deres» region som ikke er arabisk. Det er en enorm provokasjon. Du virker å kjenne veldig dårlig mentaliteten i Midtøsten og også blant jødene/israelerne. Du nevner i et innlegg selotene som terrorister. Jada, kjenner til den historien. De siste selotene klora seg fast på fjellfestningen Masada i det første århundre, før de tok kollektivt selvmord. Dette fjellet har fått en mytisk karakter i israelsk bevissthet, nye IDF blir tatt i ed oppå der. Så jødisk tilstedeværelse og den jødiske staten Israel er det bare å venne seg til. Vi får ikke et Masada 2.0. Jødene har ikke ønsket hverandre «neste år i Jerusalem» hver påske i 2000 år bare for å gi opp nå og dra «tilbake til Polen» , eller hvor pokker venstresosialister på internettet ønsker de skal dra. De kommer til å kjempe, uanfektet av hva vi i vesten, demonstranter, media og FN sier. Jøder kan bo i hele verden, men det betyr ikke at staten Israel som den står nå med sionistisk koloniserings ideologi har bærekraftig levedyktighet, det viser seg jo gang på gang. Om jødene ønsker seg sees i Jerusalem til Messiah kommer . Sist jeg sjekket har han ikke det. Og sionismen representer ikke jøder, det kommer fra jødene selv som om og om igjen sier IKKE I MITT NAVN! Ikke bland kolonisering med religion, om vi kalte det kristne korstog, så handlet det bare om makt og kolonisering av land med rikdom. Sionisme er også i førsteomgang skapt av kristendomen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rick Skrevet 24. september #200 Del Skrevet 24. september Jeg tror at de langsiktige strategiske konsekvensene av de eksploderende personsøkerne kan være svært negative for Israel. Selv om USAs sterkt pro-israelske hovedstrømsmedier aldri ville behandle det som sådan, utgjorde den plutselige samtidige detonasjonen av disse tusenvis av personsøkere over hele Libanon og noen nærliggende områder åpenbart et gigantisk terrorangrep, og ble absolutt sett på som sådan av nesten hele verden. Faktisk har noen libanesere beskrevet det som deres eget 9/11. Hizbollah er en av Libanons største politiske organisasjoner, og mange av disse personsøkerne hadde tilsynelatende blitt distribuert til de tilknyttede sivile medlemmene, som åpenbart ikke var legitime mål for dødelige angrep, spesielt i et land som ikke er i krig. Ikke-militære medlemmer av Hizbollah ville ha det samme forholdet til sine krigere som vanlige israelske sivile har til IDF, og å bruke personsøkere fylt med eksplosiver for å angripe førstnevnte er egentlig ikke annerledes enn å detonere en stor bilbombe på en overfylt israelsk kafe der soldater samlet seg. Hvis tusenvis av elektroniske enheter plutselig hadde eksplodert over hele Israel – eller over hele USA – ville vestlige medier helt sikkert ha betraktet et slikt angrep som det mest åpenbare mulige eksemplet på massiv, ulovlig terrorisme. Internett er fylt med videoer som viser eksplosjoner i overfylte libanesiske markeder, og noen av de døde ofrene var barn. Personsøkere ble brukt av det medisinske personalet på libanesiske sykehus, og dette gjaldt også de eksploderende walkie-talkiene. Gitt de tusenvis av disse plutselige eksplosjonene og det enorme antallet ofre, hvorav mange var sivile, inkludert kvinner, barn og helsearbeidere, har jeg sett dette beskrevet som verdens verste terrorangrep siden 9/11, og det virker neppe som en urimelig vurdering. I løpet av tiårene, og spesielt i løpet av de siste tolv månedene av angrepet på Gaza, har den jødiske staten blitt beryktet for sine endeløse, flagrante brudd på folkeretten og krigføringens regler, og dette siste personsøkerangrepet er bare et spesielt grovt eksempel på dette. Som Australian Broadcasting Corporation rapporterte: «En global traktat, som har blitt signert av mer enn 100 land, inkludert Israel, forbyr «bruk av feller eller andre enheter i form av tilsynelatende ufarlige bærbare gjenstander som er spesielt designet og konstruert for å inneholde eksplosivt materiale». De fleste av de juridiske ekspertene sitert av NPR inntok samme standpunkt, så det synes klart at israelerne har ytterligere forsterket sin lange historikk med åpenbare krigsforbrytelser. Dessuten hadde ingenting slikt noen gang tidligere blitt forsøkt, og Israels Mossad-operasjon kan få farlige konsekvenser for hele verden. Nå som denne grensen er krysset og alle har vært vitne til den enorme potensielle virkningen av denne typen dødelige angrep, kan andre bestemme seg for å gjøre det samme gitt at teknologien som er involvert er lett tilgjengelig for alle større land så vel som mange ikke-statlige aktører. Tilsynelatende var den høyeksplosive forbindelsen som ble brukt svært vanskelig å oppdage ved skanning eller på annen måte, så hva ville stoppe bærbare datamaskiner fylt med eksplosiver eller andre store elektroniske enheter fra å bli brukt til å skyte ned sivile fly under flyging? Samfunnene i Amerika og Vesten er svært myke mål, uvant med de regelmessige angrepene som Israel har påført sine naboer i Midtøsten, så utplassering av elektroniske enheter med feller ville ha en enorm negativ innvirkning på vår livsstil. Gjennom generasjoner har verdens nasjoner signert internasjonale protokoller og traktater som forbyr nettopp denne typen terrorangrep av akkurat denne typen grunner, så Israels endeløse brudd på slike standarder kan påføre fred og sikkerhet i resten av verden stor skade, og til slutt provosere frem enorm internasjonal fiendtlighet. Israel har åpenbart nå blitt nesten universelt kjent som en bandittstat, en terroriststat, den verste typen internasjonalt kriminelt regime. Til slutt kan resten av verden konkludere med at Israels fortsatte eksistens utgjør en for stor risiko for global fred og iverksette samordnede tiltak for å eliminere denne trusselen, sammen med hele befolkningen som anses som ansvarlig. Faktisk, hvis det ikke var for den totalt slaviske underdanigheten til Amerikas kjøpte og betalte politiske lederskap, tror jeg at slike skritt allerede ville ha blitt tatt for lenge siden. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå