DelvisPresley Skrevet 18. september #121 Del Skrevet 18. september NatNat skrev (1 time siden): ja visst..... "Den 14. mai 1948, et halvt år etter at FNs delingsplan for Palestina ble stemt frem, erklærte David Ben-Gurion Israel for en jødisk uavhengig og selvstendig stat.[4] Dette ble ikke anerkjent av nabolandene Syria, Egypt, Transjordan, Libanon og Irak, som angrep den nylig etablerte staten." (og tapte forresten) https://no.wikipedia.org/wiki/Den_arabisk-israelske_krig_i_1948 For å snu på det; hvordan hadde vi reagert om det ble opprettet en muslimsk stat her vi bor? Og tatt av landområdene våre? Joda, vi hadde sikkert anerkjent det, rause som vi er... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 18. september #122 Del Skrevet 18. september DelvisPresley skrev (4 minutter siden): For å snu på det; hvordan hadde vi reagert om det ble opprettet en muslimsk stat her vi bor? Og tatt av landområdene våre? Joda, vi hadde sikkert anerkjent det, rause som vi er... du hadde nok reagert bra.... Uansett.. Jødene var i hva er nå Israel før Muslimer og for en god grunn.. Islam var ikke en gang født. 4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 18. september #123 Del Skrevet 18. september DelvisPresley skrev (4 minutter siden): For å snu på det; hvordan hadde vi reagert om det ble opprettet en muslimsk stat her vi bor? Og tatt av landområdene våre? Joda, vi hadde sikkert anerkjent det, rause som vi er... flere generasjoner etterpå så tipper jeg vi hadde det ja. At land blir tatt over har skjedd gjennom alle tider, men så vidt jeg vet er det kun palestinerene som etter mange generasjoner fortsetter å mangedoble sin egen befolkning uten å ha hverken mat, penger, areal eller ressurser, mens de syter, kaster stein og nekter å godta realitetene. Merkelig at ikke urbefolkningen i USA i dag kaster stein på amerikanere, slakter ned hvite amerikanske spedbarn, og nekter å komme seg videre i livet. Eller aboriginere i Australia, samer i Norge og Sverige… 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 18. september #124 Del Skrevet 18. september velociraptor skrev (Akkurat nå): flere generasjoner etterpå så tipper jeg vi hadde det ja. At land blir tatt over har skjedd gjennom alle tider, men så vidt jeg vet er det kun palestinerene som etter mange generasjoner fortsetter å mangedoble sin egen befolkning uten å ha hverken mat, penger, areal eller ressurser, mens de syter, kaster stein og nekter å godta realitetene. Merkelig at ikke urbefolkningen i USA i dag kaster stein på amerikanere, slakter ned hvite amerikanske spedbarn, og nekter å komme seg videre i livet. Eller aboriginere i Australia, samer i Norge og Sverige… Ingen andre steder arver man flyktningstatus. Og ingen andre steder har fått mer bistand fra Norge enn Palestina. Milliarder. Men at de lever i kaos og er evige flyktninger er nyttig for Iran. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 18. september #125 Del Skrevet 18. september NatNat skrev (1 minutt siden): du hadde nok reagert bra.... Uansett.. Jødene var i hva er nå Israel før Muslimer og for en god grunn.. Islam var ikke en gang født. Nei, jeg er og har alltid vært kritisk til Islam. Så du tar feil. Men jeg støtter ikke Israel kun fordi de er hvite og har en religion mer lik vår egen, slik som mange i denne tråden gjør. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 18. september #126 Del Skrevet 18. september (endret) DelvisPresley skrev (37 minutter siden): Nei, jeg er og har alltid vært kritisk til Islam. Så du tar feil. Men jeg støtter ikke Israel kun fordi de er hvite og har en religion mer lik vår egen, slik som mange i denne tråden gjør. hvite ? noen er hvite, noen har midt-Østen type, noen er svarte. 2) Jødene er det minst troende folkeslaget i verden, det er meget få sterke troende i Israel. Og Jeg er selv en blanding av atheism og buddism (ja, jeg vet...) Endret 18. september av NatNat 8 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DelvisPresley Skrevet 18. september #127 Del Skrevet 18. september velociraptor skrev (5 minutter siden): flere generasjoner etterpå så tipper jeg vi hadde det ja. At land blir tatt over har skjedd gjennom alle tider, men så vidt jeg vet er det kun palestinerene som etter mange generasjoner fortsetter å mangedoble sin egen befolkning uten å ha hverken mat, penger, areal eller ressurser, mens de syter, kaster stein og nekter å godta realitetene. Merkelig at ikke urbefolkningen i USA i dag kaster stein på amerikanere, slakter ned hvite amerikanske spedbarn, og nekter å komme seg videre i livet. Eller aboriginere i Australia, samer i Norge og Sverige… Eller som israelerne som nekter å anerkjenne Palestina som egen stat. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TomSawyer Skrevet 18. september #128 Del Skrevet 18. september velociraptor skrev (4 minutter siden): så vidt jeg vet er det kun palestinerene som etter mange generasjoner fortsetter å mangedoble sin egen befolkning uten å ha hverken mat, penger, areal eller ressurser, mens de syter, kaster stein og nekter å godta realitetene. De har masse ressurser. De lever godt på bistand fra oss i vesteuropa..selv produserer de ingenting bortsett fra enorme barnekull. 9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 18. september Forfatter #129 Del Skrevet 18. september NatNat skrev (Akkurat nå): hvite ? noen er hvite, noen har midt-Østen type, noen er svarte. 2) Jødene er det mindre troende folkeslaget i verden, det er meget få sterke troende i Israel. Jeg er selv en blanding av atheism og buddism (ja, jeg vet...) Hørte nylig en podcast med en norsk jøde. Konvertitt, han giftet seg med en jødinne. Da han gikk til rabbien for å konvertere, sa han til denne at han ikke trodde på noen Gud. Han regnet seg altså som ateist. «Så flott» sa rabbien. «Ateister er de perfekte jøder». De fleste forstår ikke judaismen. Det er en helt spesiell religion. Der ordet «islam» betyr underkastelse, betyr navnet Israel «han som kjemper med Gud». 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 18. september #130 Del Skrevet 18. september TomSawyer skrev (3 minutter siden): De har masse ressurser. De lever godt på bistand fra oss i vesteuropa..selv produserer de ingenting bortsett fra enorme barnekull. ja, vel, jeg anser ikke bistand/snylting som å ha egne ressurser, men det er klart at vesten enabler at palestinerene kan fortsette å produsere barnekull uten å ha egne ressurser. Ingen andre u-land har så god tilgang på medisinsk hjelp, mat, strøm, klær, telefoner, internett etc, som palestinerene har hatt frem til 7. oktober. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 18. september #131 Del Skrevet 18. september Bacteria skrev (1 minutt siden): Hørte nylig en podcast med en norsk jøde. Konvertitt, han giftet seg med en jødinne. Da han gikk til rabbien for å konvertere, sa han til denne at han ikke trodde på noen Gud. Han regnet seg altså som ateist. «Så flott» sa rabbien. «Ateister er de perfekte jøder». De fleste forstår ikke judaismen. Det er en helt spesiell religion. Der ordet «islam» betyr underkastelse, betyr navnet Israel «han som kjemper med Gud». ja, Islam betyr underkastelse eller submission på engelsk. Jeg har aldri forstått hvordan hvem som helst kunne ønske å underkaste seg .. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 18. september #132 Del Skrevet 18. september velociraptor skrev (10 minutter siden): flere generasjoner etterpå så tipper jeg vi hadde det ja. At land blir tatt over har skjedd gjennom alle tider, men så vidt jeg vet er det kun palestinerene som etter mange generasjoner fortsetter å mangedoble sin egen befolkning uten å ha hverken mat, penger, areal eller ressurser, mens de syter, kaster stein og nekter å godta realitetene. Merkelig at ikke urbefolkningen i USA i dag kaster stein på amerikanere, slakter ned hvite amerikanske spedbarn, og nekter å komme seg videre i livet. Eller aboriginere i Australia, samer i Norge og Sverige… For det første er det GANSKE mye lenger siden urbefolkningen i USA ble utsatt for forbrytelser. Det er under 75 år siden jøder terroriserte og drepte både de som eide området, og de som bodde der fra før og begikk grusomme massakre. Den andre store forskjellen er at andre behandler minoritetene som bodde der bra og gir dem rettigheter. Israel driver med folkemord og fortsetter å stjele land. Helt vanvittig sammenligning, og det er godt gjort å komme på noe slikt. Når jeg hører folk som klager over at de som blir fratatt hjemmene sine og terrorisert av Israel gjør motstand og av og til dreper en og annen israeler, er det som å høre en serievoldtektsmann gråte fordi noen av kvinnene gjør motstand og prøver å skade ham. Maktforholdet er absurd, og Israel er den som dreper sivile og barn her. Bare siste 10 årene har Israel drept 10+ ganger flere palestinske barn enn omvendt, og det var før Israel begynte med total utslettelse av ofrene sine. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CAPS LOCK Skrevet 18. september #133 Del Skrevet 18. september likestilling skrev (2 minutter siden): Den andre store forskjellen er at andre behandler minoritetene som bodde der bra og gir dem rettigheter. Israel driver med folkemord Jødene er urbefolkningen i Palestina. Araberne har de samme rettighetene som jødene i Israel. Befolkningen på Vestbredden og i Gaza har i alle år siden Israel ble opprettet økt kraftig 10 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 18. september #134 Del Skrevet 18. september likestilling skrev (1 minutt siden): For det første er det GANSKE mye lenger siden urbefolkningen i USA ble utsatt for forbrytelser. Det er under 75 år siden jøder terroriserte og drepte både de som eide området, og de som bodde der fra før og begikk grusomme massakre. Den andre store forskjellen er at andre behandler minoritetene som bodde der bra og gir dem rettigheter. Israel driver med folkemord og fortsetter å stjele land. Helt vanvittig sammenligning, og det er godt gjort å komme på noe slikt. Når jeg hører folk som klager over at de som blir fratatt hjemmene sine og terrorisert av Israel gjør motstand og av og til dreper en og annen israeler, er det som å høre en serievoldtektsmann gråte fordi noen av kvinnene gjør motstand og prøver å skade ham. Maktforholdet er absurd, og Israel er den som dreper sivile og barn her. Bare siste 10 årene har Israel drept 10+ ganger flere palestinske barn enn omvendt, og det var før Israel begynte med total utslettelse av ofrene sine. du forstår ikke begrepet : intensjon. Hamas intensjon er å drepe så mange i Israel som mulig. Men de klarer ikke. Fordi de er ikke særlig flinke i forhold til Israel. Gjør det dem uskyldige eller mindre skyldige ? absolutt ikke. Hvis din nabo prøver å drepe deg men ikke klarer, betyr ikke at din nabo er snill eller uskyldig. 8 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 18. september #135 Del Skrevet 18. september likestilling skrev (4 minutter siden): For det første er det GANSKE mye lenger siden urbefolkningen i USA ble utsatt for forbrytelser. Det er under 75 år siden jøder terroriserte og drepte både de som eide området, og de som bodde der fra før og begikk grusomme massakre. Den andre store forskjellen er at andre behandler minoritetene som bodde der bra og gir dem rettigheter. Israel driver med folkemord og fortsetter å stjele land. Helt vanvittig sammenligning, og det er godt gjort å komme på noe slikt. Når jeg hører folk som klager over at de som blir fratatt hjemmene sine og terrorisert av Israel gjør motstand og av og til dreper en og annen israeler, er det som å høre en serievoldtektsmann gråte fordi noen av kvinnene gjør motstand og prøver å skade ham. Maktforholdet er absurd, og Israel er den som dreper sivile og barn her. Bare siste 10 årene har Israel drept 10+ ganger flere palestinske barn enn omvendt, og det var før Israel begynte med total utslettelse av ofrene sine. Maktforhold etc blir så hult, for hopper vi fem år lenger tilbake i tid ble SEKS MILL jøder drept. 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 18. september #136 Del Skrevet 18. september NatNat skrev (2 minutter siden): du forstår ikke begrepet : intensjon. Hamas intensjon er å drepe så mange i Israel som mulig. Men de klarer ikke. Fordi de er ikke særlig flinke i forhold til Israel. Gjør det dem uskyldige eller mindre skyldige ? absolutt ikke. Hvis din nabo prøver å drepe deg men ikke klarer, betyr ikke at din nabo er snill eller uskyldig. Intensjonen til Israel er jo åpenbart å fordrive de stakkarene de har sperret inne i de store konsentrasjonsleirene dine og ta over enda mer område. Det at de er ekstremt gode på å drepe sivile og barn gjør dem ikke noe bedre. Jeg skjønner ikke logikken. Fakta er at Israel dreper langt flere sivile og barn, som på toppen av det hele er forsvarsløse og sperret inne på en liten flekk av landet som en gang var deres. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NatNat Skrevet 18. september #137 Del Skrevet 18. september (endret) likestilling skrev (5 minutter siden): Intensjonen til Israel er jo åpenbart å fordrive de stakkarene de har sperret inne i de store konsentrasjonsleirene dine og ta over enda mer område. Det at de er ekstremt gode på å drepe sivile og barn gjør dem ikke noe bedre. Jeg skjønner ikke logikken. Fakta er at Israel dreper langt flere sivile og barn, som på toppen av det hele er forsvarsløse og sperret inne på en liten flekk av landet som en gang var deres. mine konsentrasjonleir ??? ok, for info, er ikke jødisk, jeg sier det igjen : er døpt katolsk (jeg var 2 dager gammel) men er atheist med sterke buddhist tendens... (men jeg hadde hatt ingenting imot å være født i en jødisk familie) og du skal aldri overbevise meg at Gaza befolkning er bare forsvarløs. sorry. Endret 18. september av NatNat 4 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
velociraptor Skrevet 18. september #138 Del Skrevet 18. september NatNat skrev (5 minutter siden): du forstår ikke begrepet : intensjon. Hamas intensjon er å drepe så mange i Israel som mulig. Men de klarer ikke. Fordi de er ikke særlig flinke i forhold til Israel. Gjør det dem uskyldige eller mindre skyldige ? absolutt ikke. Hvis din nabo prøver å drepe deg men ikke klarer, betyr ikke at din nabo er snill eller uskyldig. Helt ufattelig at de islamistiske terroristene blir sett på som de snille bare fordi de er inkompetente. Kanskje Manshaus egentlig ikke er farlig eller slem, han var tross alt så inkompetent som massemorder at han bare klarte å drepe sin egen søster - hvem bryr seg om at intensjonen var å drepe flest mulig uskyldige muslimer lizzm… Julebrunost skrev (4 minutter siden): Maktforhold etc blir så hult, for hopper vi fem år lenger tilbake i tid ble SEKS MILL jøder drept. over 60 % av alle jøder i hele verden faktisk… men vi må jo skjønne at det ikke var like ille som at under 3 promille (ca 40 tusen av 14,3 millioner) av alle verdens palestinere nå er drept av Israel aka satan selv, i verdens verste folkemord med de verste krigsforbrytelsene i historien, faktisk. 2 1 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Julebrunost Skrevet 18. september #139 Del Skrevet 18. september velociraptor skrev (1 minutt siden): Helt ufattelig at de islamistiske terroristene blir sett på som de snille bare fordi de er inkompetente. Kanskje Manshaus egentlig ikke er farlig eller slem, han var tross alt så inkompetent som massemorder at han bare klarte å drepe sin egen søster - hvem bryr seg om at intensjonen var å drepe flest mulig uskyldige muslimer lizzm… over 60 % av alle jøder i hele verden faktisk… men vi må jo skjønne at det ikke var like ille som at under 3 promille (ca 40 tusen av 14,3 millioner) av alle verdens palestinere nå er drept av Israel aka satan selv, i verdens verste folkemord med de verste krigsforbrytelsene i historien, faktisk. Nettopp..! 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 18. september #140 Del Skrevet 18. september NatNat skrev (1 minutt siden): mine konsentrasjonleir ??? ok, for info, er ikke jødisk, jeg sier det igjen : er døpt katolsk (jeg var 2 dager gammel) men er atheist med sterke buddhist tendens... (men jeg hadde hatt ingenting imot å være født i en jødisk familie) og du skal aldri overbevise meg at Gaza befolkning er bare forsvarløse. sorry. Sorry, skrivefeil, bommet på "s" som er rett ved siden av. Skulle være "sine". Om Gazas befolkning hadde hatt kapasiteter til å forsvare seg OG tidenes mest ondskapsfulle (som du påstår) så hadde nok neppe resultatet av det som skjer nå blitt kalt et folkemord utført av Israel. Logikken din henger ikke på greip. Her er den ene siden, som du mener kan forsvare seg mot overgriperen... intet annet enn masseutryddelse. Dette er ingen krig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå