AnonymBruker Skrevet 3. juni #41 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (35 minutter siden): er relativt farlig tråd dette, formidler noe som ikke er bra. Anonymkode: dca19...c71 Hva er ikke bra? Anonymkode: ef356...915 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #42 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva er ikke bra? Anonymkode: ef356...915 Det kommer mange svakheter i samfunnet og arbeidere. Anonymkode: dca19...c71 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #43 Skrevet 3. juni Jeg og mannen har 100 % en slags hybrid med hjemmekontor. Det er hjemme i huset, men en egen del som bare blir brukt til firma. Vi driver et firma. Jeg var litt redd for at det skulle bli veldig klaus etter en stund, men det går veldig greit. Vi "møter" jo folk via vanlige teams-møter, og vanlige møter med kunder ute av og til. Jeg har trening med noen venninner to ganger i uka, går tur med hunden i lunsjen, eventuelt har kaffebesøk av og til, så jeg får liksom fylt opp det der sosiale greit. Jeg bare slipper pendling og kan sove lenger. Nå er vi jo to stykker på kontoret, så det hjelper jo litt, og vi har i en del av huset med egen inngang slik at vi er på jobb når vi går inn den døra. Vi har alle fasciliteter, god luft, eget toalett og kjøkkenkrok, stor skjerm for møter osv. Det er et ordentlig kontor. Når jeg går ut kontordøra, og går rundt huset og er ferdig, så er jeg ferdig. Jeg kunne ikke jobbet slik ved kjøkkenbordet eller i huset. Det hadde blitt vanskeligere. Jeg har jobbet slik i 3 år nå, etter at vi avviklet kontoret. Det ble ikke brukt, og vi har dessuten en del av vår lille arbeidsstyrke utenfor landet, slik at vi sitter spredt. Anonymkode: 13f1d...04c 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #44 Skrevet 3. juni Venninna mi har 100% hjemmekontor. Hun er elkraft-ingeniør (master) og jobber som prosjektleder. Men siden alt av møter og slikt kan tas digitalt behøver hun ikke reise 100 km til kontoret. Perfekt for en småbarnsmor. Anonymkode: 7580b...6ab 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #45 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg og mannen har 100 % en slags hybrid med hjemmekontor. Det er hjemme i huset, men en egen del som bare blir brukt til firma. Vi driver et firma. Jeg var litt redd for at det skulle bli veldig klaus etter en stund, men det går veldig greit. Vi "møter" jo folk via vanlige teams-møter, og vanlige møter med kunder ute av og til. Jeg har trening med noen venninner to ganger i uka, går tur med hunden i lunsjen, eventuelt har kaffebesøk av og til, så jeg får liksom fylt opp det der sosiale greit. Jeg bare slipper pendling og kan sove lenger. Nå er vi jo to stykker på kontoret, så det hjelper jo litt, og vi har i en del av huset med egen inngang slik at vi er på jobb når vi går inn den døra. Vi har alle fasciliteter, god luft, eget toalett og kjøkkenkrok, stor skjerm for møter osv. Det er et ordentlig kontor. Når jeg går ut kontordøra, og går rundt huset og er ferdig, så er jeg ferdig. Jeg kunne ikke jobbet slik ved kjøkkenbordet eller i huset. Det hadde blitt vanskeligere. Jeg har jobbet slik i 3 år nå, etter at vi avviklet kontoret. Det ble ikke brukt, og vi har dessuten en del av vår lille arbeidsstyrke utenfor landet, slik at vi sitter spredt. Anonymkode: 13f1d...04c Høres veldig likt ut slik vi har det, bare at vi har tilgang til kontorarealer uten å gå ut av huset. Sitter ikke ved kjøkkenbordet og jobber. Jobber også med mannen og har eget firma, så kjenner igjen redselen for at det skulle bli stusslig sosialt. Men det skjer så mye hele tiden, at det er det absolutt ikke. 😊 Meg og mannen sier stadig til hverandre at vi aldri vil ha en jobb igjen der noen krever at vi er på kontoret kl 8-16. Verdt kjempemye å slippe det!! Anonymkode: a81ea...76c 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #46 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (5 timer siden): er relativt farlig tråd dette, formidler noe som ikke er bra. Anonymkode: dca19...c71 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det kommer mange svakheter i samfunnet og arbeidere. Anonymkode: dca19...c71 Hjemmekontor er et kjempestort gode, men passer ikke for alle. Hvem er det du mener formidler noe som ikke er bra, oss som har fått et nytt og bedre liv med hjemmekontor? Eller de som ikke vil ha? Anonymkode: 7d5e6...0f0 2 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni #47 Skrevet 3. juni AnonymBruker skrev (På 26.9.2024 den 0.19): Hva slags utdanningsbakgrunn har du?:) Anonymkode: 1b449...5fa Tror dette var mitt svar. Har en samfunnsvitenskapelig mastergrad. Anonymkode: 4904a...936
AnonymBruker Skrevet 4. juni #48 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (På 3.6.2025 den 11.42): Hva er ikke bra? Anonymkode: ef356...915 AnonymBruker skrev (På 3.6.2025 den 11.43): Det kommer mange svakheter i samfunnet og arbeidere. Anonymkode: dca19...c71 Beklager, men leser du hva du skriver? Du spytter ut påstander som verken er begrunnet eller henger særlig på greip. Jeg ville startet med å begrunne mine påstander om jeg var deg. Selv har jeg 100% hjemmekontor og stortrives, noe jeg også vet min arbeidsgiver gjør. Jeg koster lite og jeg gir gode resultater, men jeg jobber innen informatikk hvor det er enkelt å måle prestasjon sammenlignet med mye annet. Anonymkode: 659e4...623 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #49 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Beklager, men leser du hva du skriver? Du spytter ut påstander som verken er begrunnet eller henger særlig på greip. Jeg ville startet med å begrunne mine påstander om jeg var deg. Selv har jeg 100% hjemmekontor og stortrives, noe jeg også vet min arbeidsgiver gjør. Jeg koster lite og jeg gir gode resultater, men jeg jobber innen informatikk hvor det er enkelt å måle prestasjon sammenlignet med mye annet. Anonymkode: 659e4...623 ja, men det er en underlig undertone av latskap også som mange personer med hjemmekontor serverer. Det er forferdelig. Anonymkode: dca19...c71
AnonymBruker Skrevet 4. juni #50 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (3 minutter siden): ja, men det er en underlig undertone av latskap også som mange personer med hjemmekontor serverer. Det er forferdelig. Anonymkode: dca19...c71 Igjen, leser du hva du skriver? Du skriver noen meninger, tilsynelatende, men ingen substans eller begrunnelse. Og du går nærmest til angrep, men det er vanskelig å vite på hva. Anonymkode: 659e4...623 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni #51 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Igjen, leser du hva du skriver? Du skriver noen meninger, tilsynelatende, men ingen substans eller begrunnelse. Og du går nærmest til angrep, men det er vanskelig å vite på hva. Anonymkode: 659e4...623 Det er mange misunnelige og sinte blant de som enten ikke får, eller selv ikke takler å jobbe på hjemmekontor. Anonymkode: 7d5e6...0f0 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni #52 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er mange misunnelige og sinte blant de som enten ikke får, eller selv ikke takler å jobbe på hjemmekontor. Anonymkode: 7d5e6...0f0 Helt sikkert? Jeg er som nevnt ikke en av dem, men vil anta at enkelte kan bli sinte og misunnelige på det. Poenget glapp dessverre noe. Anonymkode: 659e4...623
AnonymBruker Skrevet 4. juni #53 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Helt sikkert? Jeg er som nevnt ikke en av dem, men vil anta at enkelte kan bli sinte og misunnelige på det. Anonymkode: 659e4...623 Noen går til og med så langt som å si at man burde være på kontoret "i solidaritet" med yrkesgrupper som ikke kan ha hjemmekontor. Noen som savner trengsel på bussen tydeligvis Hos oss er det de som gjør minst som like å være på kontoret, for der kan de henge rundt kaffemaskinen og være sosiale istedenfor å jobbe. Men en god ting som kom under pandemien er at vi gikk mer i retning av en jobbmengde per ansatt. Så det går mest utover en selv å jobbe sakte/lite. Anonymkode: 7d5e6...0f0 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni #54 Skrevet 4. juni latskap. konklusjon. Bør bli avslørt snart. Anonymkode: dca19...c71
AnonymBruker Skrevet 4. juni #55 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (Akkurat nå): latskap. konklusjon. Bør bli avslørt snart. Anonymkode: dca19...c71 ?? Anonymkode: 6aa3e...1b8 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni #56 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): latskap. konklusjon. Bør bli avslørt snart. Anonymkode: dca19...c71 Du får ta deg i nakken, så kanskje du blir effektiv nok til å få hjemmekontor selv. Anonymkode: 7d5e6...0f0 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni #57 Skrevet 4. juni Å ha hjemmekontor betyr jo ikke at man må sitte inne/hjemme hele dagen. Poenget er at man kan ta jobben med seg uansett hvor man er i verden. Om det er på stranda i syden eller på hytta. Jobber ekstra en uke for å ta en uke fri. Eller kan jobbe effektivt en dag og ta fri en annen dag, jobbe en søndag fordi det passer bedre eller hva det skulle være. Mulighetene er mange Anonymkode: 756bc...966 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni #58 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Å ha hjemmekontor betyr jo ikke at man må sitte inne/hjemme hele dagen. Poenget er at man kan ta jobben med seg uansett hvor man er i verden. Om det er på stranda i syden eller på hytta. Jobber ekstra en uke for å ta en uke fri. Eller kan jobbe effektivt en dag og ta fri en annen dag, jobbe en søndag fordi det passer bedre eller hva det skulle være. Mulighetene er mange Anonymkode: 756bc...966 Ja hos oss er det blitt ansatt flere som bor i andre landseler, og et par har flyttet utenlands. Endelig en distriktspolitikk som kan fungere, i motsetning til tvangsflytting av kvalifisert arbeidskraft. Og ikke minst blir det færre biler på veiene og bedre plass på kollektivtrafikken. Vi har hjemmekolleger over hele landet. Anonymkode: 7d5e6...0f0 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni #59 Skrevet 4. juni Dere har allerede sagt intensjonene, dere klarer ikke å formidle vekk latskapen dere egentlig beskriver. Anonymkode: dca19...c71 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni #60 Skrevet 4. juni AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Å ha hjemmekontor betyr jo ikke at man må sitte inne/hjemme hele dagen. Poenget er at man kan ta jobben med seg uansett hvor man er i verden. Om det er på stranda i syden eller på hytta. Jobber ekstra en uke for å ta en uke fri. Eller kan jobbe effektivt en dag og ta fri en annen dag, jobbe en søndag fordi det passer bedre eller hva det skulle være. Mulighetene er mange Anonymkode: 756bc...966 Jepp! Jeg tar med jobben på ferie når 5 uker ikke er nok. I 2023 var jeg 3 måneder i Asia. Brukte 5 feriedager. Anonymkode: 206ba...4b7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå